kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Katholikus Középiskolai Tanáregyesület |
|---|---|
| Kiadás helye: | |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
| Oldalszám: | 232 oldal |
| Sorozatcím: | Pedagógiai Könyvtár |
| Kötetszám: | 4 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 25 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Nyomtatta a Stephaneum nyomda R. T., Budapest. |
| Bevezetés | 5 |
| Locke élete | 5 |
| A renaissance. Elyot. Rabelais. Erasmus. Asham. A jezsuiták. Montaigne. Bacon. Comenius. Milton. Locke és Montaigne. Locke gondolatainak eszmemenete. Locke utilitarismusa. Molyneux | 18 |
| Locke hatása korára. A Spectator. Richardson Pamelája. Pierre Coste fordítása. Rousseau emilje. Locke Németországban. Székely Ádám gróf fordítása | 32 |
| Irodalom | 36 |
| John Locke: Gondolatok a nevelésről | |
| Locke ajánló levele E. Clarkehoz | 39 |
| A test edzése | 42 |
| A ruha ne legyen túlságosan meleg | 43 |
| Nedves láb | 44 |
| Hideg víz | 46 |
| Úszás, szabad levegő | 46 |
| Szokás útján szerzett óvatosság | 47 |
| A szoros fűzés ellen | 47 |
| Táplálkozás | 49 |
| Étkezés | 49 |
| Étkezés ideje | 51 |
| Ital | 51 |
| A szeszes italok ellen | 52 |
| Gyümölcs | 53 |
| Alvás | 54 |
| Alvás, ágy | 55 |
| Bélműködés | 55 |
| Orvosság | 58 |
| A lélek formálása a nevelés útján | 58 |
| Korán kell tanítani az önmegtagadást | 59 |
| A gyermek kényeztetése, ennek következményei | 59 |
| Kegyetlenségre, hiúságra nevelünk | 60 |
| Hazugságra szoktatunk | 61 |
| Korán neveljünk önmegtagadásra | 61 |
| Ne jutalmazzuk a gyermek követelődzését | 63 |
| A szülő és gyermeke | 64 |
| Az apa és fia | 65 |
| Hogyan kerüljük el a büntetéseket | 66 |
| A testi fenyíték ellen | 67 |
| A szigorúság káros következményei | 68 |
| Az oktalan jutalmak rossz következményei | 69 |
| Jutalmak, büntetések | 69 |
| Dícséret és korholás helyes alkalmazása | 70 |
| A cselédség rossz befolyása | 72 |
| A szégyen érzése | 72 |
| A dícséret legyen nyilvános. Korholj négyszemközt. Gyermetegség | 73 |
| Több gyakorlás, mint parancs | 74 |
| Kevés szabály | 75 |
| Természet. Affektálás | 76 |
| Mi az affektálás? | 77 |
| Modor, tánc | 78 |
| A gyermekek és a modor | 79 |
| A gyermekek modorra utánzással tesznek szert | 79 |
| A cselédség részéről fenyegető veszedelem | 80 |
| Az iskola szemben az otthonnal | 80 |
| Jobb a szégyenlősség, mint a bűn | 81 |
| A tanító tehetetlensége növendékei viseletével szemben | 83 |
| Modort a gyermek legjobban odahaza tanul | 84 |
| A divatos feslettség és ennek orvossága | 85 |
| A példa. Pueris reverentia | 86 |
| A lecke ne legyen kirótt munka | 87 |
| A munkakedv és hajlam alkalmas pillanatai | 88 |
| Az elmének önuralomra kell szert tennie | 89 |
| Hogyan lesz a tanulás kellemetlenné | 89 |
| A haragos korholás ellen | 91 |
| A nyakasságnak bot az orvossága | 91 |
| Csak nyakasságot büntessünk bottal | 93 |
| Nem az akaratban rejlő hibák | 94 |
| Hivatkozzunk az értelemre | 94 |
| Megokolás, példák | 95 |
| A botbüntetésre vonatkozó szabályok | 97 |
| A büntetések a szülők hanyagságából vagy engedékenységéből származnak | 98 |
| Mutass meglepődést fiad vétkén. Lehet-e vessző nélkül tanítani? | 98 |
| A javíthatatlan | 99 |
| A nevelő tiszteletet érdemel | 100 |
| A nevelő fontossága | 101 |
| A nevelő megválasztása | 102 |
| A tanítónak magának legyen jó nevelése | 193 |
| A nevelő elsősorban modorra tanítson | 105 |
| Tanítson világismeretre | 105 |
| A világismeret hiányának veszedelmei | 106 |
| Eleve óvjuk s eleve vértezzük föl növendékünket | 107 |
| Többet ér a lelki műveltség a könyvből szerzett tudásnál | 108 |
| A nevelő igazi feladata | 108 |
| "Non vitae, sed scholae discimus" | 110 |
| Világismerő embert fogadj nevelőnek | 111 |
| Apa és fiú | 112 |
| Az apa és fiú barátsága | 113 |
| Az apa barátsága. Az értelem gyakorlása | 114 |
| A disputák ellen. A tisztelet biztosítása | 114 |
| Tanulmányozd gyermeked természetét | 115 |
| A gyermek szereti a hatalmat és a szabadságot | 117 |
| A gyermek ne válogasson | 118 |
| Ne kapja, amit kér | 118 |
| Tanítsd meg a gyermeket önmegtagadásra | 119 |
| Bátorítsd a gyermek kíváncsiságát | 120 |
| Engedjünk neki szórakozást | 121 |
| Szabadság a gyermek szórakozásaiban | 122 |
| Kölcsönös udvariasság | 122 |
| Az árulkodás ellen | 122 |
| Jutalmazzuk bőkezűségét | 123 |
| Tanítsuk meg igazságosságra | 123 |
| Sírás | 125 |
| Makacsságból eredő sírás | 125 |
| Fékezd siránkozását | 126 |
| A vakmerőség esetei | 127 |
| Igazi bátorság | 128 |
| Gyávaság elhibázott nevelés folytán | 129 |
| Mi a félelem? | 130 |
| Nevelj bátorságra | 131 |
| Edzés céljából okozz fájdalmat | 132 |
| Hogy lehet a gyermekbe bátorságot nevelni? | 133 |
| Vedd elejét a kegyetlenségnek és gonoszságnak | 134 |
| Megszokás útján elsajátított kegyetlenség | 135 |
| Milyen legyen a magatartása a cselédséggel szemben? | 136 |
| Újból a kíváncsiság | 136 |
| A tudás, mint gyönyörűség | 138 |
| A gyermek kérdései | 139 |
| A gyermek okoskodása | 139 |
| Lomhaság | 139 |
| Hogyan orvosoljuk a gyermek figyelmetlenségét? | 141 |
| Plántálj beléje vágyódást, vagy szorítsd testi munkára | 142 |
| Tedd feladatává a játékot | 142 |
| Játék vagy munka? | 143 |
| Játékszerek | 144 |
| A játékszerek nevelő hatása | 146 |
| Hazugság és mentségek | 146 |
| Mutass bizalmat | 147 |
| A négy kellék | 148 |
| Erény | 148 |
| Az Isten fogalma | 148 |
| Banyamesék gyávaságot eredményeznek | 149 |
| Példa reá | 149 |
| Bizalom az Istenben | 149 |
| Jólelkűség | 149 |
| Javítsunk a hajlamokon | 151 |
| Bölcsesség, vagy ravaszság? | 151 |
| Jó modor | 152 |
| A jó és rossz modor elemzése | 152 |
| A rossz modor elemzése | 153 |
| Gáncsoskodás | 154 |
| Ellentmondás. Zsémbeskedés | 155 |
| Túlságba vitt udvariasság | 156 |
| A gyermek udvariassága legyen egyszerű | 156 |
| Szoktasd le a közbeszólásról | 158 |
| Szerény magatartás | 159 |
| Előkelő társaságban előforduló durvaság | 159 |
| A társaság befolyása | 160 |
| Oktatás | 160 |
| A tanulás szükséges, de másodrendú | 160 |
| Ne alkalmazz kényszert | 161 |
| Tedd a tanulást játékká | 162 |
| Olvasásra tanító játékok | 162 |
| Olvasásra tanító játékok | 163 |
| Képekkel illusztrált szórakoztató olvasmányok | 165 |
| Betéve tanulás | 166 |
| A biblia | 166 |
| Tanulja betéve a biblia egyes részeit | 167 |
| Írás | 167 |
| Rajz | 168 |
| Mennyit tanuljon a rajzolásból | 169 |
| Gyorsírás | 169 |
| Francia, latin | 169 |
| Latin, grammatika nélkül | 171 |
| Kezdd a dolgok ismeretével | 172 |
| A tanítás módja | 172 |
| A gyermekek figyelme | 174 |
| A kemény bánásmód kárára van a figyelemnek | 174 |
| Bánjunk szelíden a gyermekkel | 175 |
| Nyelvtanulás grammatika nélkül | 176 |
| Kinek van szüksége grammatikára? | 178 |
| Az anyanyelv grammatikája | 179 |
| Mikor kell a grammatikát tanulni | 179 |
| Szavak és dolgok | 180 |
| A latin tételek ellen | 181 |
| Rögtönzött beszédek | 182 |
| Angol tételek | 182 |
| A verselés ellen | 182 |
| A sok betévetanulás ellen | 183 |
| Az emlékezet velünk született adomány | 184 |
| Hogyan gyakoroljuk emlékezetünket | 186 |
| Latin, biblia | 186 |
| Megint a nevelő | 187 |
| A globuszok használata | 187 |
| Arithmetika | 188 |
| Csillagászat, geometria | 188 |
| A globuszok | 189 |
| Kronologia | 190 |
| Történelem | 191 |
| Ethika | 191 |
| A gentleman jogi tanulmányai | 191 |
| Rethorika és logika | 192 |
| A disputák ellen | 192 |
| Az iskolai rethorika ellen | 193 |
| A beszéd és írás gyakorlása | 194 |
| Az anyanyelv elhanyagolása | 195 |
| Idegen példák | 196 |
| A természetbölcselet | 197 |
| Anyag és szellem | 197 |
| A biblia tanulmányozása | 199 |
| A materializmus veszedelme | 199 |
| A természetbölcselet rendszerei | 200 |
| Boyle, Newton | 200 |
| A görög ellen | 201 |
| La Brnyére a nyelvek érdekében | 202 |
| A nyelvek megválasztása | 202 |
| A nyelvtanulás módszere | 204 |
| Az ismertről az ismeretlenre | 204 |
| Tánc. Zene | 204 |
| Szórakozás, vívás, lovaglás | 206 |
| Vívás és birkózás | 207 |
| Prudentia | 207 |
| Tanuljunk valamilyen iparágat | 208 |
| Kézi ügyességek, festészet stb. | 208 |
| Kertészkedés. Régi példák | 209 |
| A változatosság nyújtotta üdülés | 210 |
| Játék | 211 |
| Nincs szükség időölésre | 211 |
| Egyéb kézi ügyességek | 211 |
| A könyvvitel haszna | 212 |
| Melyik kor alkalmas az utazásra | 213 |
| Az utazásra alkalmatlan kor | 215 |
| Az utazás haszna | 216 |
| Az értekezés célja | 217 |
| Befejezés | 217 |
| Függelék | 218 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.