Gordonkaiskola/Cello Tutorial
Zongorakíséretek/Piano Accompaniments
Szerző
| Kiadó: | |
| Kiadás helye: | |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: |
Tűzött kötés
|
| Oldalszám: | 61
oldal
|
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar
Angol
|
| Méret: |
30 cm x 23 cm
|
| ISBN: | |
| | |
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
Előszó
A jól megválasztott zenei példaanyag aranyat ér. Öröm a tanulónak, sikerélmény a tanárnak. Pályafutásom során ugyanakkor gyakran tapasztaltam az ellenkezőjét: bizonyos feladatok elsajátításához...
Tovább
Előszó
A jól megválasztott zenei példaanyag aranyat ér. Öröm a tanulónak, sikerélmény a tanárnak. Pályafutásom során ugyanakkor gyakran tapasztaltam az ellenkezőjét: bizonyos feladatok elsajátításához alig találtam megfelelő színvonalú tananyagot. Kutatni kezdtem hát a legkülönfélébb kottákban kedvemre való praktikus darabok után, hogy változatosabbá, egyúttal könnyebbé tegyem növendékeimnek a tanulás kezdeti időszakát. A szaporodó kézirathalmazt néhány éve megpróbáltam tematikus egységekbe foglalni, s munkálataim során kirajzolódtak egy minden eddigitől eltérő új gordonkaiskola körvonalai.
Összeállításom zenei anyaga tehát igen sokszínű. Kiindulásként előadási darabokat gyűjtöttem össze, majd a klasszikus csellóirodalom legnélkülözhetetlenebb etűdjeire összpontosítottam. De arra is gondot fordítottam, hogy megőrizzem a magyar nemzeti hagyományokat és sajátosságokat. Felhasználtam sok népdalt, a magyar szerzők eddig született sikeres darabjait, továbbá Schiffer Adolf és Friss Antal iskoláiból a kiemelkedő és megőrzésre érdemes műveket. Mindezt nagyon körültekintően egy új metodikai folyamatba ágyaztam oly módon, hogy egy-egy anyagrész mindig két szemközti oldalon helyezkedik el. Ezen belül pedig egységet alkot hangsor, gyakorlat, kétszólamú és zongorakíséretes darab.
Ebbe a rendszerbe, pontosan meghatározott helyre készültek Borgulya András remekbe szabott karakterdarabjai. A darabok értékét külön növeli, hogy a szigorú korlátok mellett is olyan zenét írt a mester, amelyben egyszerre él múlt és jelen, magyar és európai hagyomány.
Kottámban a különféle elméleti és hangszertechnikai tudnivalók fokozatosan, zökkenőmentesen épülnek egymásra. Ám az áttekinthető, zárt szerkezet lehetővé teszi, hogy ettől eltérő sorrendben is jól követhető módon, kedvükre válogassanak belőle a kollégák.
Vissza
Fülszöveg
Gárdián Gábor Gordonkaiskolája napjaink legkorszerűbb, egyedülálló napjaink legkorszerűbb, egyedülálló felépítésű összeállítása. Teljesen újszerű megközelítésben valósítja meg az elméleti, valamint a hangszertechnikai ismeretek összehangolását. Világos rendszerezése, feszes szerkesztésmódja még a jól ismert darabokat is új kontextusba ágyazza.
A kötet osztályokra bontás nélkül tartalmazza a gordonkajáték alapjait. Kortól, képességektől, zenei előtanulmányoktól függetlenül önálló vezérfonalat nyújt tanárnak, tanulónak egyaránt. A könnyebb megértés érdekében a szerző különálló fészekre osztotta a tanulás folyamatát, melyekben egységet alkot a hangsor, gyakorlat és előadási darab. A csoportosítás előnyös mind a kimagasló, mind a gyönge képességű tanulók számára. A felosztás nemcsak a kottában történő eligazodást segíti, hanem nagymértékben hozzájárul a tanulók önállóságának fejlesztéséhez is.
Az iskola 33 - szemközti oldalpáron található - részre, valamint összefoglalásra tagolódik....
Tovább
Fülszöveg
Gárdián Gábor Gordonkaiskolája napjaink legkorszerűbb, egyedülálló napjaink legkorszerűbb, egyedülálló felépítésű összeállítása. Teljesen újszerű megközelítésben valósítja meg az elméleti, valamint a hangszertechnikai ismeretek összehangolását. Világos rendszerezése, feszes szerkesztésmódja még a jól ismert darabokat is új kontextusba ágyazza.
A kötet osztályokra bontás nélkül tartalmazza a gordonkajáték alapjait. Kortól, képességektől, zenei előtanulmányoktól függetlenül önálló vezérfonalat nyújt tanárnak, tanulónak egyaránt. A könnyebb megértés érdekében a szerző különálló fészekre osztotta a tanulás folyamatát, melyekben egységet alkot a hangsor, gyakorlat és előadási darab. A csoportosítás előnyös mind a kimagasló, mind a gyönge képességű tanulók számára. A felosztás nemcsak a kottában történő eligazodást segíti, hanem nagymértékben hozzájárul a tanulók önállóságának fejlesztéséhez is.
Az iskola 33 - szemközti oldalpáron található - részre, valamint összefoglalásra tagolódik. A feladatkörök egységes folyamatot alkotnak, ugyanakkor jól áttekinthető formában el is különülnek egymástól.
Vissza Tartalom
| Borgulya A: Üresjárat - Vacant run | 1 |
| Volt nekem egy kecském - Hungarian folk song (Borgulya A.) | 1 |
| Borgulya A.: Lassú keringő - Slow waltz | 2 |
| Gólyanóta - Hungarian folk song (Brodszky F.) | 2 |
| Kis karácsony - Christmas song (Borgulya A.) | 3 |
| Borgulya A.: Emlék - Memory | 3 |
| Borgulya A.: Kiszámoló - Counting-out rhyme | 4 |
| L. van Beethoven: Dal - Song | 5 |
| F. Schubert: Écossaise | 6 |
| Borgulya A.: Kopogós - Tapping dance | 6 |
| J. Haydn: Dalocska - Little song | 7 |
| Borgulya A.: Búcsúzkodás - Farewell | 8 |
| Áll egy ifjú nyírfa a réten - Russian folk song | 9 |
| F. Schubert: Bölcsődal - Lullaby | 9 |
| J. Kreipl: Májusi szellő - May breeze | 10 |
| Ha felmegyek - Hungarian folk song (Borgulya A.) | 13 |
| Szlovák népdal - Slovakian folk song (Borgulya A.) | 13 |
| N. Baklanova: Mazurka | 14 |
| W. A. Mozart: Két Ländler - Two Ländlers | 16 |
| Ukrán népdal - Ukrainian folk song | 17 |
| P. I. Csajkovszkij: Régi francia dal - Old French song | 18 |
| Borgulya A.: A kis dudás - The little piper | 19 |
| H. G. Nägeli: Örüljenek az életnek - Rejoice at life | 20 |
| J. G. Witthauer: Andantino | 21 |
| H. Schlemüller: Induló - March | 22 |
| N. Baklanova: Allegretto grazioso | 24 |
| W. A. Mozart: Gyermekjáték - Children's game | 25 |
| Borgulya A.: Spanyolos - Spanish style | 26 |
| J. Klingenberg: Dal - Song | 27 |
| J. Haydn: Meuetto | 28 |
| W. A. Mozart: Quadrille | 29 |
| Borgulya A.: Szerenád - Serenade | 30 |
| N. Baklanova: Románc - Romance | 32 |
| A-E-M. Grétry: Dalocska - Little song | 34 |
| Szokolay S.: Dudanóta - Bagpipe tune | 34 |
| Soproni J.: Páros tánc - Dance in pairs | 36 |
| G. Ph. Telemann: Gavotte | 38 |
| K. Davidov: Etűd - Etude | 40 |
| Zsámboki L.: Régi történet - Old story | 41 |
| Borgulya A.: Győzködés - Persuasion | 42 |
| F. A. Krummer: Etűd - Etude | 44 |
| Borgulya A.: Kérlelés - Pleading (Hommage á Schubert) | 50 |
| Bárdos L.: Estéli dallam - Evening tune | 52 |
| Borgulya A.: Fátylak - Veils (Hommage á Debussy) | 54 |
| Borgulya A.: Blues | 56 |
| Borgulya A.: A fonóban - In the spinning room | 58 |