| Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 237 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-18-5078-1 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkat, fotókat tartalmaz. Tankönyvi szám: 53177. |
| A beszédszervek és működésük | 7 |
| A tüdő | 8 |
| Mennyi levegővel gazdálkodunk? | 9 |
| A beszédlégzés | 9 |
| Mikor sérül a beszédlégzés? | 11 |
| A helyes beszédlégzés megtanítása | 12 |
| A gége | 16 |
| A toldalékcső | 19 |
| A garat | 20 |
| Az orrüreg | 21 |
| A szájüreg | 23 |
| Hallás, hallásvizsgálat | 28 |
| Az idegrendszer | 31 |
| A beszédhang | 33 |
| Magánhangzók | 35 |
| Mássalhangzók | 35 |
| A hangzókapcsolatok törvényszerűségei | 38 |
| A magánhangzók kapcsolódásának törvényei | 39 |
| A mássalhangzók kapcsolódásának törvényei | 40 |
| A beszéd fejlődése | 43 |
| A beszédfejlődés szakaszai | 43 |
| A beszéd fejlődését elősegítő, a hibás beszéd illetve a beszédhibák kialakulását meggátló feladatok, gyakorlatok | 46 |
| A beszédet akadályozó tényezők | 61 |
| A pöszeség | 65 |
| A pöszeség meghatározása, felosztása | 66 |
| Vizsgálat | 69 |
| A foglalkozások általános menete | 71 |
| Az egyes kiejtéshibák javítása | 76 |
| Selypítés (szigmatizmus) sz-z-c-zs-cs hiba | 76 |
| A l hiba (lambdacizmus) | 91 |
| Raccsolás (rotacizmus), r hiba | 93 |
| A k, g hiba | 97 |
| Az f, v hiba | 103 |
| A ty, gy, ny hiba | 107 |
| A b, d hiba | 111 |
| A h hiba | 115 |
| A j hiba | 117 |
| Az ö, ü hiba | 119 |
| A p, t, m, n hangok | 121 |
| Az orrhangzós beszéd | 122 |
| A hadarás | 125 |
| A hadarás tünetei | 126 |
| A hadarás javítása | 128 |
| A dadogás | 137 |
| A dadogásról általában | 137 |
| A dadogás meghatározása | 140 |
| A dadogás tünetei | 141 |
| A görcsös megakadások | 141 |
| A beszédfélelem (logofóbia) | 142 |
| Az együttmozgások | 144 |
| Az aritmia | 145 |
| Személyiségjegyek, pszichés sajátosságok | 147 |
| A dadogás eredete | 148 |
| A dadogás kiváltó okai | 150 |
| A dadogás javítása | 159 |
| A pedagógiai indíttatású módszerek | 160 |
| A cselekvéssel kapcsolt beszéltetés módszere | 162 |
| A pszichológiai módszerek | 164 |
| Az orvosi kezelés és a gyógyszeres terápia | 165 |
| A komplex módszerek | 166 |
| A dadogó személyiségének fejlesztése | 168 |
| A beszédhibájához és a környzethez való viszony alakítása a dadogó iskolásoknál | 169 |
| Technikai segédeszközök a dadogás javításában | 185 |
| Az olvasás és az írás zavarai | 187 |
| A dyslexia felismerése | 190 |
| A fonematikus olvasás- és írászavarok | 195 |
| Az optikai olvasás- és írászavarok | 197 |
| A laterális dominancia szerepe | 199 |
| Az olvasási zavar javítása | 201 |
| Az írászavarok javítása | 203 |
| Gyakorlóanyag a hallásos és az írásban történő differenciáláshoz | 206 |
| A beszéd díszítőelemei | 211 |
| A tagolás | 211 |
| A hangsúly | 213 |
| A hanglejtés | 215 |
| A beszédtempó | 217 |
| A hangszín | 217 |
| A ritmus | 221 |
| Néhány jól használható vers és prózai mű a beszéd díszítőelemeinek gyakorlására | 222 |
| Felhasznált és javasolt irodalom | 235 |