| Kiadó: | Juhász Gyula Tanárképző Főiskola 1.sz. Gyakorló Általános Iskolája |
|---|---|
| Kiadás helye: | Szeged |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 196 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal. |
| Moholi Károly: Köszöntő | 5 |
| Veszprémi László: Gyakorlóiskolánk múltja és jelene | 9 |
| Szenes Adolf (gyakorlóiskolánk első igazgatója) munkásságáról | 25 |
| Dr. Kratofil Dezső gyakorlóiskolánk első igazgatóhelyettese (1929-1932), majd 14 éven keresztül igazgatója | 27 |
| Simon Gyula: A szegedi Cselekvés iskolájáról | 29 |
| Geréb György: Pszichológia a gyakorlati tanárképzésben | 41 |
| Bereczki Sándor: A tanárképző főiskola és a gyakorlóiskola kapcsolata | 48 |
| Katona Ilona, Jármai Éva, Joó Ferenc, Nemes Károly volt tanulók, Udvarhelyi-Kendoff Károly tanár: Visszaemlékezés az egykori iskolára | 56 |
| A gyakorló általános iskola létrejötte, nevelőinek alkotó, kísérletező munkája | |
| Ágoston György: A gyakorlóiskola a tanárképzés nélkülözhetetlen intézménye (Visszaemlékezés) | 67 |
| Veszprémi László: Gyakorlóiskolai nevelőink alkotó, kísérletező tevékenysége napjainkban | 69 |
| Magyar nyelv és irodalom | |
| Jármai Éva: A könyv, a könyvtár szerepe irodalomórán az önálló ismeretszerzés szolgálatában | 71 |
| Kerényi Józsefné: Néhány lehetőség a tanulók önálló mű- és stíluselemzésének irányítására | 78 |
| Történelem | |
| Csillik László: Korszerűsítési törekvések egy történelemóra tükrében | 90 |
| Biológia | |
| Galambosi Istvánné-Perényi Lászlóné: Az önálló tanulás tanítása az élővilágórákon | 99 |
| Kémia | |
| Dévényi Istvánné: A kémiatanítás különböző módszereinek gondolkodásfejlesztő hatása | 105 |
| Fizika | |
| Miskolczi Józsefné-Szántó Lajos: Törekvéseink a fizikaórák hatékonyságának növelésére | 110 |
| Matematika | |
| Süli Dezső-Szederkényi Antalné-Székely Sándorné: Korszerűsítési törekvéseink a matematikaoktatásában | 125 |
| Rajz | |
| Szolnoki Márta: Rajzórák tartásának szükségessége a múzeumban és egyéb kiállításokon | 134 |
| Ének-zene | |
| Erőd János: Új törekvések az énektanításban | 142 |
| Testnevelés | |
| Alexa Ferenc: A tömegsport foglalkozási helye az iskolai testnevelésben, szerepe a személyiség formálásában | 150 |
| Alsó tagozat | |
| Ördögh Győzőné: A gyengébb tanulók felzárkóztatásának módszertani kérdései matematikaórán az 1-2. osztályban | 155 |
| Zsolnai Józsefné: Új tananyag, új szemlélet az alsó tagozatos matematikatanításban | 161 |
| Napközi otthon | |
| Szabó G. Mária: A napközi otthoni nevelési gyakorlatok tapasztalatai | 169 |
| Cs. Pataj Mihályné: Vizuális nevelés fejlesztése közös feladatokkal a napközi otthonban | 171 |
| Hegedűs Andrásné: Kulturális foglalkozások a szabad időben | 173 |
| A gyakorlóiskola nevelőinek alkotó munkája | 176 |
| Függelék | |
| Iskolánk sakkélete | 188 |
| A Juhász Gyula Tanárképző Főiskola 1. sz. Gyakorló Általános Iskola Nevelőtestületének és egyéb dolgozóinak adatai az 1978/79. tanévben | 190 |
| A kötet szerzői | 195 |