kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Saxum Kiadó Bt. |
|---|---|
| Kiadás helye: | |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 166 oldal |
| Sorozatcím: | Az élet dolgai |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 17 cm x 12 cm |
| ISBN: | 963-9308-67-6 |
| Bevezető | 7 |
| Mire van szüksége a gyerekemnek - hogy boldoguljon? | 11 |
| EQ | 11 |
| Érzelmet adni és kapni | 13 |
| Játék, mese - művészetek | 15 |
| Szinaptikus kapcsolatok - endorfin | 18 |
| Megérik, mint az alma a fán | 23 |
| Korai tanítás? | 26 |
| Mire van hát szüksége? | 29 |
| Milyen óvodát válasszak? | 30 |
| Iskolák - óvodák - szülők | 30 |
| Top-menedzserképzés? | 33 |
| Szóval: milyen óvodát? | 35 |
| Jó otthon is! | 36 |
| Mikor iskolaérett? | 37 |
| És milyen iskolát? | 40 |
| Kisfelmenő, nagyfelmenő - a tanító személyisége | 40 |
| Mindenre volt idő! | 42 |
| Feleltetés - szorongás -teljesítmény | 44 |
| Olyan iskolát keresnék | 48 |
| Az első osztály | 52 |
| Agy és tüdő | 52 |
| A figyelem terjedelme | 53 |
| Iskolai ártalmak; napközi | 53 |
| Házifeladat | 54 |
| Önállóság, bukás? | 55 |
| "Tíz percben szaladgált!" | 56 |
| Óvoda - iskola | 57 |
| Felejtés? | 58 |
| "Karácsonyra mindenki ír, olvas!" | 59 |
| A készségek kialakulása | 61 |
| A szülő - mint házitanító | 63 |
| Mit tehetünk? Misi | 64 |
| Példa: az írás tanulása | 66 |
| A betegítő iskola | 68 |
| A szülői kongruencia | 70 |
| Képek és képernyők | 72 |
| Belső kép | 72 |
| Külső képek | 75 |
| Agresszió | 76 |
| Hullámszerkezet; fókuszáló tekintet | 78 |
| Testi és lelki tétlenség | 79 |
| Életkorok - mesék | 81 |
| Mesétől az olvasásig | 83 |
| A számítógép - otthon | 87 |
| Függőség | 88 |
| Két család | 90 |
| Az osztályzásról | 93 |
| Érthető szülői szorongások | 93 |
| Mit mér az osztályzat? | 95 |
| Kisfiam, többet vártunk tőled! | 97 |
| A szöveges értékelés lehetősége | 99 |
| Cinkosságok | 102 |
| Alternatívák - Például: a Waldorf | 105 |
| Gyermekközpontú vagy intézményközpontú | 105 |
| Hallgassuk Széchenyit! | 107 |
| "'Ismerd meg... hogy... szerethesd!" | 110 |
| Görögök, rómaiak, középkor | 112 |
| Felülről vagy alulról | 114 |
| A gyermek évszázada? | 115 |
| Kimunkált pluralizmus | 116 |
| "Kísérlet"-ek | 117 |
| Reformok, alternatívák | 118 |
| Az ebihalak pártján | 119 |
| Az állami monopólium megtörése | 123 |
| Miért kell? | 124 |
| Alter | 125 |
| Korlátozatlan alternatívák | 127 |
| A Waldorf-alapelvekből | 128 |
| Írás-olvasás: még egyszer | 133 |
| Kövek, növények | 138 |
| Az elbeszélések változása | 138 |
| Egy kis fejlődés(lélek)tan | 141 |
| Test - lélek - szellem | 141 |
| Életérzés - játék | 142 |
| Érzelem - spontán derű | 143 |
| Értelem - utánzás | 145 |
| Akarat | 146 |
| Hitvilág - mese | 146 |
| A táblázat szerint | 147 |
| A kölyök (a kisiskolás) és a verseny | 148 |
| Munkakedv | 149 |
| Gyűjtés | 150 |
| Csapat - barátságok | 152 |
| Monda | 154 |
| A kamasz | 1155 |
| Az ifjú | 156 |
| Zárszó | 158 |