Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.632

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyerekközpontú módszerek

Módszertani válogatás alternatív iskolák jó gyakorlataiból

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 431 oldal
Sorozatcím: Pedagógiai alternatívák
Kötetszám: 12
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-9795-49-5
Megjegyzés: Színes fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Vagy-vagy...
Az iskola vagy gyerekközpontú, vagy tantervközpontú - tanultam annak idején a börtönből szabadult Mérei Ferenctől, aki hozzátette: a diktatúrák iskolája mindig tantervközpontú, a... Tovább

Előszó

Vagy-vagy...
Az iskola vagy gyerekközpontú, vagy tantervközpontú - tanultam annak idején a börtönből szabadult Mérei Ferenctől, aki hozzátette: a diktatúrák iskolája mindig tantervközpontú, a demokráciák gyerekközpontú iskolák kiépítésére törekszenek. Az alternatívák (és a hozzájuk tartozó reformpedagógiák) legfontosabb közös jellemzője, hogy gyerekközpontúak.
Ki vagy te, milyen vagy, hogyan tudom segíteni kibontakozásodat, hogy azzá lehess, akinek a lehetőségeit magaddal hoztad - a halhatatlan lélek vagy a genetika törvényszerűségei szerint? (Kinek-kinek legyen meg a maga hite...)
A gyerekközpontú iskola alapkérdése ezért mindig: módszertani. Metodikai. Mit, mikor és hogyan kell neked tanítanom a te minél teljesebb - és minél szabadabb - kibontakozásodhoz?
Nem eleve van egy tantervem, amit végrehajtok rajtad, mert én akarom megszabni, hogy milyen legyél - hanem azt kérdezem: hogyan tudom megismerni a gyereket, hogyan tudom megismerni az egyes életkorok sajátos szükségleteit, hogy aztán ehhez szabjam az iskolai életet?
Ebben a kötetben ezeknek a kérdéseknek és - módszertani - válaszoknak a sokaságát találja meg az olvasó a mai gyerek és a mai kor szükségletei szerint. Hogyan lehet, hogyan kell a kamaszkoron túl is iskolázni, ha a népesség 70-90%-a jár ezekbe az iskolákba (mint a fejlett államokban), és nem 3-5%-a, mint még a huszadik század elején?
Mert lehet és kell - sőt a legfrissebb kutatások szerint már az is hasznos a társadalom egésze számára, ha minél többen lépnek be felsőoktatási intézményekbe, még akkor is, ha csak egy-két évet végeznek el ott?
Lehet és kell - de persze: másképp!
Erről a másképpről szól gyakorlati példáinak sokaságával ez a gyűjtemény, az alternatív iskolák „jó gyakorlat"-ainak gyűjteménye.
Ez a kötet folytatása és kiteljesítése két megelőző kötetünknek.
Az első volt a Gyerekek, módszerek, nevelők... (alcíme: Moduljavaslatok pedagógusképzők számára, 2004), amely az óvodától az alapozó iskolázáson át tekintett rá a gyerekek életkori szükségleteire és az ezekhez igazodó módszerekre, a második pedig a VAN más megoldás is (alcíme: Alternatív módszerek a középiskolában, 2006).
Mindezt ajánljuk jó szívvel minden kollégának - óvodától iskolákon át az óvónő-tanító-tanárképzőkig. Vissza

Tartalom

Vagy-vagy... (Vekerdy Tamás] 5. oldal
Az Olvasóhoz (Kereszty Zsuzsái 7. oldal
Gyakorlati útmutató a könyv használatához (Papp László) 9. oldal
Az óvoda, az átmenet és az első évek
Egy jó óvodai gyakorlat modellértékű bemutatása 12. oldal
Iskolába hívogató a Palánta Általános Iskolában 34. oldal
A kulturális alapkészségek (írás, olvasás, számolás) cselekvésre támaszkodó
fejlesztésének módszerei a Kincskereső Iskolában 46. oldal
Óvodából iskolába - Szemelvények a Kincskereső Iskola életéből
A szervezet és a kapcsolatok
Változás a stabilitás házában 76. oldal
Stábműködés a Belvárosi Tanoda Alapítványi Gimnázium és Szakközépiskolában 132. oldal
Segítő párrendszer a Belvárosi Tanodában 150. oldal
Együttműködés az azonos gyerekeket tanító tanárok között 172. oldal
A patrónus és a patrónusi rendszer 186. oldal
A tanulás szervezése
Epochális oktatás az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban 216. oldal
A természettudományok integrált oktatása a 9-10. évfolyamon 232. oldal
Projektek a Burattino Iskolában 240. oldal
Szociális gyakorlat és záró színdarab a fóti Waldorf-iskolában 264. oldal
Témahetek az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban
Diplomamunkák a 12. évfolyamon
A diákok egyéni útjai az iskolába lépéstől az érettségiig
Művészettel nevelés
Művészeti nevelés a Fehérlófia Waldorf-iskolában 278. oldal
Integráció és művészeti nevelés 292. oldal
Drámajáték a Burattino Iskolában
Hátránykompenzáció
Problémafeltárás és hátránykompenzáció a Belvárosi Tanodában 308. oldal
Resztoratív konfliktuskezelés az iskolában 336. oldal
Inklúzió - differenciálás a Gyermekek Házában 356. oldal
Tanulásban akadályozottak pályaorientációs programja az Éltes Mátyás Módszertani Intézményben 364. oldal
oldal
Értékelés - értéket keresve
A Lauder Iskola komplex értékelési rendszere 392. oldal
Értékelési rendszer a Közgazdasági Politechnikumban 408. oldal
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem