| Előszó | 7 |
| A 6-10 éves gyermekek cselekvésben megnyilvánuló gondolkodásának fejlődéslélektani sajátosságai | |
| A gyermekek cselekvésben való gondolkodásának problematikája a pszichológiai irodalomban | 15 |
| Vizsgálataink elvi és metodikai problémái | 59 |
| Alsó tagozatos tanulók gondolkodási sajátosságai modell alapján történő szerkezetösszeállításban | 75 |
| A vizsgálat módszere | 76 |
| A vizsgálat eredményei | 76 |
| Az előzetes tájékozódásban megállapított sajátosságok | 81 |
| A feladat megoldásában és a megoldás ellenőrzésében tapasztalt sajátosságok | 86 |
| A funkciók megértésének fejlődési problémája | 93 |
| Alsó tagozatos tanulók gondolkodási sajátosságai rajz alapján történő szerkezetösszeállításban | 98 |
| A kísérletek eredményei | 99 |
| Az előzetes tájékozódás sajátosságai | 99 |
| A feladat megoldásának sajátosságai | 104 |
| A gondolkodtató részfeladat-komplexumok megoldása | 106 |
| A szerkezet összeállítása folyamatának sajátosságai | 107 |
| Alsó tagozatosok gondolkodási sajátosságai fényképolvasás alapján történő szerkezetösszeállításban | 116 |
| A vizsgálat módszere | 117 |
| A kísérletek eredményei | 118 |
| Az előzetes tájékozódás sajátosságai | 118 |
| A feladat megoldásának sajátosságai | 121 |
| A gondolkodtató problémák megoldása | 124 |
| A szerkezet összeállítása folyamatának sajátosságai | 125 |
| A funkciók megértésének fejlődése | 131 |
| A modell, rajz és fénykép alapján történő szerkezetösszeállítás összehasonlító elemzése | 134 |
| Az előzetes tájékozódásban megállapított sajátosságok | 136 |
| A feladat megoldásának sajátosságai | 143 |
| A gondolkodtató problémák megoldása a szerkezetösszeállítása folyamatában | 147 |
| Fiúk és leányok sajátosságai az elemi konstruáló tevékenységben | 151 |
| Fiúk és leányok elemi konstruálásának különbsége modell alapján történő szerkezetösszeállításban | 161 |
| Fiúk és leányok konstruálásának különbsége rajz alapján történő szerkezetösszeállításban | 168 |
| Fiúk és leányok konstruálásának különbsége fényképolvasás alapján történő szerkezetösszeállításban | 176 |
| Alsó tagozatos tanulók gondolkodási sajátosságai emlékezés alapján történő szerkezetösszeállításban | 184 |
| A vizsgálat módszere | 188 |
| A kísérletek eredményei | 189 |
| Az előzetes tájékozódás sajátosságai | 189 |
| A feladat megoldásának sajátosságai | 191 |
| A gondolkodtató problémák megoldása | 192 |
| A tapasztalat szerepe a cselekvésben történő gondolkodás fejlődésében | |
| A spontán kialakult tapasztalat szerepe a cselekvésben való gondolkodás fejlődésében | 201 |
| A konstruáló tapasztalat szerepének adatai az előzetes tájékozódás szakaszában | 207 |
| A konstruáló tapasztalat szerepének adatai a feladat megoldásának folyamatában | 217 |
| A szervezett tapasztalat szerepe a cselekvésben való gondolkodás fejlődésében (Oktatáslélektani előkísérlet) | 242 |
| Az oktatás hatását vizsgáló egyéni kísérletek módszere | 257 |
| Az előzetes tájékozódás sajátosságai | 259 |
| A feladat megoldásának sajátosságai | 263 |
| A gondolkodtató részfeladat-komplexumok megoldásának sajátosságai és az elemi konstruáló tevékenység folyamata | 267 |
| Következtetések | 296 |
| Irodalom | 305 |