Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.008

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyermekfilozófia szöveggyűjtemény I.

Szerző

Kiadó: Korona Nova Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 144 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-856-581-0
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Egyetértünk Pólya György „régimódi" felfogásával. Évek óta működő öntevékeny munkacsoportunk célja, hogy egy számos országban több éve eredményesen alkalmazott program meghonosításával,... Tovább

Előszó

Egyetértünk Pólya György „régimódi" felfogásával. Évek óta működő öntevékeny munkacsoportunk célja, hogy egy számos országban több éve eredményesen alkalmazott program meghonosításával, elterjesztésével elősegítsük a gyermekek gondolkodási készségének fejlesztését. A program alapja a szókratészi módszer, mely szerint, a klasszikus példát követve, a tanár csak bábáskodhat a tanulók gondolatainak születésénél. Az ehhez illő tanítási forma a szókratészi dialógus. A foglalkozásokon a pedagógus a hagyományos ismeretközlő, számonkérő munka helyett a közösen olvasott történetekhez kapcsolódó beszélgetések résztvevőjeként, a közösség tagjaként filozófiai kérdésekre ösztönöz. A különböző életkorú gyermekek érdeklődésének megfelelően, nagy körültekintéssel választott történetfüzér szabad feldolgozása fejleszti a diákok problémameglátási, ítéletalkotási, bizonyítási képességét, segít a megértésben, gyakorlási alkalmat biztosít a társak véleményének toleráns tudomásulvételére, tisztéletben tartására. Anatole Francé a gyermekek tanításának következő elvét fogalmazta meg: „Ne próbáljuk kielégíteni a hiúságunkat azzal, hogy nagyon sok mindenre tanítjuk meg őket. Csak egy szikrát csiholjunk. Ha elég gyúlékony az anyag, akkor majd tüzet fog."** A tanítási idő szükségszerűen korlátozott volta miatt - ott, ahol a tantervben meghatározott ismeretanyagot kell a tanárnak megtanítania - ez az elv s a kérdésekre, beszélgetésre épülő módszer csak igen korlátozott mértékben valósítható meg, noha az eredményeképpen bekövetkező fejlődés minden tantárgyban gyümölcsöztethető. Ezért is gondoljuk hasznosnak, ha a jövendő - s a már a legkülönbözőbb tantárgyakat tanító pedagógusokkal - megismertetünk egy olyan programot, amelyben nincs megkötve az elvégzendő tananyag, így mód van minden olyan kérdést feltenni és megbeszélni, amely a gyerekeket foglalkoztatja, s a beszélgetések során a megértésre, a gondolkodási módszerekre kellő figyelmet lehet fordítani. Vissza

Tartalom

Előszó 5
A PFC Program és hazai alkalmazása (Szirtes László) 9
Válogatás gyermekek írásaiból (Szirtes László) 29
Látókör - 33+33 (Schullerné Deák Mária) 39
Levélváltás 43
Zürichi levél (Kardos Péter) 43
Levél Kardos Péternek (Szirtes László) 47
Levél a levélírókhoz (E. Szabó Zoltán) 49
A Philosophy for Children programról (Tamássy Györgyi) 52
„Filozófia gyermekeknek": a kritikai gondolkodás (Matthew Lipman; Falus Katalin ford.) 60
Bevezetés (Matthew Lipmam; Fálus Katalin ford.) 65
Mit jelent a kérdező közösség? (Ann Margaret Sharp; Vándor Judit ford.) 79
A „Gyermekfilozófia" program néhány filozófiai (ismeretelméleti) előfeltevéséről (Békés Vera) 88
A logikus gondolkodásra nevelésről (Q. Havas Katalin) 98
Logikaoktatás a magyar tanítóképzésben (E. Szabó Zoltán) 102
Gyermekfilozófia a tanítóképzésben (Demeter Katalin) 115
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem