1.035.089

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyermekfilozófia szöveggyűjtemény II.

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Bemutatkozó kötetünk után a Gyermekfilozófia sorozatban nemrégiben megjelent a Szirtes László tanítási tapasztalatait összegző kötet. Harmadik könyvünk - mint ez címéből is kiderül - a... Tovább

Előszó

Bemutatkozó kötetünk után a Gyermekfilozófia sorozatban nemrégiben megjelent a Szirtes László tanítási tapasztalatait összegző kötet. Harmadik könyvünk - mint ez címéből is kiderül - a Szöveggyűjtemény I. szerves folytatása. A Szöveggyűjtemény I. arra törekedett, hogy bevezesse az olvasót a Philosophy for Children (PFC) programba, bemutassa ennek mibenlétét, történetét és felvázolja a hazai helyzetet. Újabb kötetünk tágabb horizontról indítja a kérdést. Első fejezete - a két Fisher-írás - az egész gyermekfilozófia - egy aspektusból tekintett - elméleti megalapozását jelentheti. A XX. század végén az oktatás területén világszerte az egyik legfontosabb kérdés a jövő évezred iskolamodellje.
Az erre adott válaszok sorában igen előkelő helyet foglal el az ún. kritikai gondolkodást előtérbe helyező, olyan oktatásfejlesztési megoldás, mely a problémamegoldó, érvelésen alapuló, kreatív gondolkodáson és az ezzel szorosan összefüggő tanulási módszereken alapul. A Fisher-cikkek két, egyébként méltán világsikert aratott - a Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni? és a Hogyan tanítsuk gyermekeinket tanulni? című - könyv fejezetei. Abban a reményben fordítottuk le őket, hogy a sorozat további részeiként mindkét könyv a közeljövőben megjelenik. Ezek a cikkek nem könnyű olvasmányok, de véleményünk szerint minden gyakorló pedagógusnak érdemes tanulmányoznia őket. Az ezt követő két írás - D. Kennedy és J. Hughes cikkei - már sokkal szórakoztatóbb és könnyebben hozzáférhető formában tárgyalja a „gyermek és a filozófia" cím alatt összegezhető elméleti kérdést. Az első tanulmány azt a problémát feszegeti, hogy miért most, napjainkban merült fel a gyermekfilozófia iránti társadalmi igény. A második, nálunk még szokatlan, feminista hangvételű írás a felelősségre kihegyezve azt tárgyalja, hogy a társadalom a „filozófus gyermekével" - aki természetesen, mint maga a filozófus, csakis hímnemű lehet - egy sorban kezeli a nőket, az őrülteket, a külföldieket, azaz a „más" kategóriába tartozó, a „nem férfi" csoportot. Vissza

Tartalom

Előszó 5
I. FEJEZET
HOGYAN TANÍTSUK GYERMEKEINKET 9
Robert Fisher: Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni 9
Robert Fisher: Hogyan tanítsuk gyermekeinket tanulni 47
II. FEJEZET
A GYERMEK ÉS A FILOZÓFIA 71
David Kennedy: Miért most van szükség gyermekfilozófiára? 71
Judith Hughes: A filozófus gyermeke 81
III. FEJEZET
GYERMEKFILOZÓFIA ÉS DEMOKRÁCIA 99
Walter O. Kohan: A filozófia eredete, természete és célja a gyermekfilozófiához való viszonya tükrében 99
N. Sz. Julina: Hogyan tanítsunk ésszerűségre és demokráciára: a „Gyermekfilozófia" stratégiája 114
IV. FEJEZET
NEMZETKÖZI KÖRKÉP 137
Daniela G. Camhy: Ha gyermekek filozofálnak - a filozófia kilép az elefánttoronyból 137
Eva Zoller Morf: Tedd, amit akarsz? 151
Barbara Brüning: Filozófiai beszélgetések gyermekekkel 160
Liptai Sára: PFC az Egyesült Királyságban 176
V. FEJEZET
HAZAI KÖRKÉP 187
Schullemé Deák Mária: Együttléteink minősége 187
Dawson Erzsébet: Pixi tanítása közben 200
Szirtes László: Pedagógiai napló 214
Dosztálné Vécsei Magda: Híradás a tatai városi filozófia körről 224
G. Havas Katalin: A logikai játékokról 227
Summaries 235
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv