Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.773

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyermekfilozófia szöveggyűjtemény III.

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Gyermekfilozófia sorozat harmadik szöveggyűjteménye tartalmában és szerkezetében szervesen kapcsolódik a korábbiakhoz. Az előző kötetek elsődleges célja az volt, hogy bemutassa a... Tovább

Előszó

A Gyermekfilozófia sorozat harmadik szöveggyűjteménye tartalmában és szerkezetében szervesen kapcsolódik a korábbiakhoz. Az előző kötetek elsődleges célja az volt, hogy bemutassa a gyermekfilozófiai program mibenlétét, történetét és felvázolja a hazai kezdeményezéseket. Ez a könyv már gyakorlatcentrikus. Fő célja a magyarországi gyermekfilozófia aktuális helyzetének bemutatása, népszerűsítése és terjesztése, az újabb kezdeményezések - iskolai programok, továbbképzések, táborok stb. -, a kialakulóban levő hazai gyermekfilozófiai közélet megismertetése.
A könyv első fejezete, a Vissza az alapokhoz, az előző kötetekben többször is érintett Lipman-programból (az óvodásoknak szánt Babakórházból és az általános iskola felső tagozatosainak szóló Sztagíri Tamás fölfedezéséből) ad ízelítőt. Az óvodai programot magyar óvónők gyakorlati beszámolói egészítik ki.
A második fejezet az előzőekben már jól bevált nemzetközi kitekintést folytatja. Antonio Cosentino cikke a Lipman-programnak - a korábbiaknál - konkrétabb, rendszerezettebb ismertetése után az olasz gyermekfilozófia történetét és mai helyzetét írja le. Az írás talán legizgalmasabb része az olasz filozófiatanítás kutatási központjánál dokumentációjából származó Függelék, amely a gyermekfilozófia oktatásában részt vevő tanárok beszámolóiból ad közre válogatást. Liptai Sára angliai kisiskolásokkal, zeneoktatásban folyó tanítási élményeiről számol be. A fejezet végén két angol tanár-továbbképzési programot adunk közre.
A harmadik fejezet hazai felsőoktatási és tanár-továbbképzési programokat közöl. Békés Vera filozófia szakos képzésre állított össze két féléves speciál kollégiumi programot. Demeter Katalin a Budapesti Tanítóképző számára készítette el a gyermekfilozófia stúdium tematikáját. Itt adjuk közre az akkreditálásra benyújtott tanártovábbképzési és mediátorképzési programunkat is. Vissza

Tartalom

Előszó 5
I. FEJEZET
VISSZA AZ ALAPOKHOZ 7
Ann Margaret Sharp: Babakórház. Részlet. (Tamássy Györgyi fordítása) 8
Matthew Lipman: Babakórház. Kézikönyv, segédanyag a mese földolgozásához. (Tamássy Györgyi adaptációja) 15
Matthew Lipman: Sztagíri Tamás fölfedezése. Részletek. (Tamássy
Györgyi fordítása) 24
II. FEJEZET
A GYERMEKFILOZÓFIA NEMZETKÖZI TAPASZTALATAIBÓL 59
Antonio Cosentino: A Philosophy for Children (PFC) nevelési program
(Tamás Ágnes fordítása) 59
Liptai Sára: Zenéről gondolkodó gyerekek. Angol továbbképzési programok 93
III. FEJEZET
A GYERMEKFILOZÓFIA HAZAI PROGRAMJAIBÓL 107
Békés Vera: „A filozófia és a gyermek." Speciális kollégium a filozófia
szakos képzésben. Gyermekfilozófia a felsőoktatásban 107
Demeter Katalin: Quo vadis? Kérdések, vélemények, javaslatok gyerekekről, tanításról, gyermekfilozófiáról (nem csak) tanítóknak 113
Akkreditációra benyújtott programjaink. Tanár-továbbképzési program
gyermekfilozófia tanításához 132
IV. FEJEZET
TÖPRENGÉSEK 139
Békés Vera: További töprengések a gyermekfilozófiai foglalkozásokról
és a gyermek filozófiai gondolkodásáról 139
Tamássy Györgyi: A nemzeti alaptantervhez illeszkedő Philosophy for
Children programról 148
V. FEJEZET
A GYERMEKFILOZÓFIA MAGYAR GYAKORLATÁBÓL 187
Schullerné Deák Mária: „Milyen lehet az, másvalakinek lenni, mint ő?"
Látókör, 1997. ősz-tél 187
Szirtes László: Programjavaslat Antoine de Saint-Exupéry A kis herceg
című könyvének tanulmányozására a gyermekfilozófia keretén
belül 198
Iván Márta: Első évem a gyermekfilozófiával 211
Bélai Istvánné: Találkozásunk a véletlenen múlott 222
Prakschné Jónás Éva: Beszélgessünk másképpen . 235
Szathmáry Botond: Filozófiaverseny magyar középiskolásoknak 243
Kövesi Györgyi: Az első PFC tábor 252
VI. FEJEZET
(MOZGÓ)KÉPESEK VAGYUNK 255
Jakab György: A gyermekfilozófia és a médiapedagógia 255
Falus Katalin - Jakab György: Képesek vagyunk 273
Summaries 282
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem