kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Helikon Kiadó Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 352 oldal |
| Sorozatcím: | Helikon Universitas-Irodalomtudomány |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-208-610-4 |
| Előszó | 5 |
| Mi a gyermekirodalom? | 7 |
| Klasszikus gyermekirodalom | 17 |
| A gyermekirodalom története | 19 |
| A kezdetektől | 19 |
| A gyermeki olvasáskultúra régmúltjáról | 21 |
| Rousseau-i fordulat | 24 |
| Az eredeti magyar gyermekirodalom vázlatos története a 20. század derekáig | 27 |
| A gyermekvers | 32 |
| A gyermekvers ősi forrásai | 33 |
| A jó gyermekvers kritériumai | 37 |
| A gyermekvers és a felnőttköltészet határai | 39 |
| A magyar gyerekköltészet krónikája | 45 |
| A mese világa | 72 |
| A népmese | 72 |
| Klasszikus meseirodalom | 84 |
| Mondák, legendák, történelmi elbeszélések | 99 |
| A monda | 99 |
| Klasszikus íróink történelmi elbeszélései az ifjúságnak | 105 |
| A meseregény | 109 |
| A meseregény műfaja | 109 |
| A meseregény olvasói | 110 |
| Klasszikus művek a műfaj történetéből | 111 |
| Miért jó gyerekkönyv a Micimackó, és miért szép A kis herceg | 120 |
| A gyermek az irodalomban és a művészetben | 130 |
| Az ifjúsági regény klasszikusai | 137 |
| Utak a regénytől az ifjúsági regényig | 137 |
| Klasszikusok a világirodalomból | 150 |
| A magyar ifjúsági regény klasszikusai Gárdonyitól Móriczig | 158 |
| Modern gyermekirodalom | 169 |
| Elöljáróban a modern gyermekirodalomról | 171 |
| A magyar gyermekvers fél évszázados jelenkora | 173 |
| A térképezés nehézségei | 173 |
| Weöres Sándor csodái | 176 |
| Gyermekversek parnasszusa | 184 |
| Utak és útvesztők | 194 |
| Értékrendváltás | 204 |
| Mesék, meseregények, gyermektörténetek | 207 |
| Mesék, meseregények | 207 |
| Gyermektörténetek | 228 |
| Írók között | 238 |
| Regényvilágok a kortárs ifjúsági prózában | 232 |
| Változások: okok és következmények | 232 |
| Modern idők, régi műfajok | 235 |
| Az elveszett tekintély - a modern gyermekirodalom - ún. autoriter hullámáról | 240 |
| A titkok feltárulnak, a tabuk összetörnek | 242 |
| Írók között | 244 |
| A képeskönyvtől a képregényig | 250 |
| A képeskönyv és "olvasója" | 250 |
| A képregény | 253 |
| Az ismeretterjesztő gyermekkönyv | 258 |
| Az ismeretterjesztő gyermekkönyvek típusai | 259 |
| Az ismeretterjesztő gyermekkönyvek történetéről | 262 |
| Sorozatok | 264 |
| A gyermek olvasó | 269 |
| Mi lesz veled, olvasó? | 271 |
| Relatív javulás abszolút romlással | 271 |
| Elvárási horizontok | 278 |
| Hogyan tanítsunk verset? | 283 |
| A gyermek és a vers | 283 |
| A verstanítás alapkérdései | 284 |
| A vers megközelítése | 286 |
| A verselemzés | 288 |
| Miért tanítunk mesét? | 291 |
| A mesék és a gyermeki lélek | 291 |
| A meseközvetítés alapkérdései | 293 |
| Olvassunk együtt! | 298 |
| Az ifjúsági regény szerepe | 298 |
| Kästner-regények - "Kästner-gyerekek" | 299 |
| A két Lotti | 300 |
| Regényelemzési szempontok, módszertani javaslatok | 302 |
| Játsszunk az irodalommal! | 305 |
| A közvetítés művészete | 305 |
| A drámapedagógia eszköztára - Mit? Hogyan? Miért? | 307 |
| Hogyan dramatizáljunk? | 309 |
| A gyermeksajtó | 314 |
| A gyermeksajtóról általában | 314 |
| A gyermeksajtó születése | 315 |
| Kis magyar gyermeksajtó-történet | 316 |
| A gyermeksajtó és az olvasásra, alkotásra nevelés | 319 |
| Az illusztráció | 321 |
| Az illusztráció fogalma | 321 |
| A gyermek, a gyermekkönyv és az illlusztráció | 323 |
| A modern gyermekkönyv-illusztráció útjai | 324 |
| Nagy magyar illusztrátorok (Kislexikon) | 328 |
| A kommersz diadala | 330 |
| Gyermekirodalom "látványos" feldolgozásban: filmvászon és képernyő | 332 |
| Epilógus | 339 |
| Források és ajánlások | 341 |
| Zusammenfassung | 345 |
| Summary | 347 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.