| Bevezetés | 9 |
| Általános ismeretek az epilepsziáról | 13 |
| Mit értünk epilepsziás rohamon? | 13 |
| A fokozott görcskészség fogalma | 14 |
| Mikor beszélünk epilepsziabetegségről? | 14 |
| Az epilepszia gyakorisága | 14 |
| Mitől válik egy gyermek epilepsziássá? | 15 |
| Károsító hatások, amelyek gyermekkorban epilepsziát okozhatnak | 16 |
| Mennyi idő múlva jelentkezik a betegség a kiváltó tényező hatása után? | 17 |
| Öröklődhet-e az epilepszia? | 17 |
| Szülhet-e gyermeket az epilepsziás asszony? Vállalhat-e gyermeket az epilepsziás férfi? | 18 |
| Egységes kórkép-e az epilepszia? | 20 |
| Az epilepsziabetegségek csoportosítása | 20 |
| Az epilepszia felosztása | 22 |
| Generalizált formák | 22 |
| Idiopátiás alakok | 22 |
| Tüneti generalizált epilepsziák | 26 |
| Rosszindulatú gyermekkori epilepsziás tünetcsoportok | 27 |
| Lokalizációhoz kötött (fokális, gócos vagy részletes) epilepsziák | 31 |
| Idiopátiás alakok | 31 |
| Tüneti fokális, gócos vagy részleges epilepsziák | 33 |
| Elemi fokális tünetekkel járó rohamok | 34 |
| Komplex részleges rohamok | 35 |
| Fokális tünetekkel kezdődő, nagyrohamba torkolló epilepsziák | 37 |
| Rosszindulatú vagy gyógyszerrezisztens epilepsziák | 38 |
| Hogyan állapítjuk meg, hogy a gyermek rohama epilepszia-e? | 39 |
| Részletesen elemezzük a roham lefolyását és az egyéb körülményeket | 39 |
| Mennyit segít az EEG? | 40 |
| Mi az EEG tulajdonképpen? Hogyan történik a vizsgálat, és hogyan készüljünk rá? | 41 |
| Újabb eljárások az EEG találati pontosságának növelésére az epilepsziában | 44 |
| Képalkotó eljárások az epilepsziában | 45 |
| Egyéb vizsgálatok az epilepsziában | 46 |
| A leggyakoribb alkalmi rohamok és az epilepsziától elkülönítendő rosszullétek | 48 |
| Miért fontos ezeket felismerni? | 48 |
| Alkalmi rohamok a gyermekkor különböző szakaszaiban | 48 |
| Az epilepszia kezelésésnek legfontosabb szempontjai | 53 |
| Mi az orvos teendője, ha megállapítja, hogy a gyermek epilepsziás? | 53 |
| Célzott kezelés egy gyógyszerrel | 53 |
| A gyógyszer kiválasztásának szempontjai | 54 |
| Egy kis gyógyszertörténelem és az epilepsziallenes gyógyszerek "menüje" | 56 |
| Miért állítjuk be a gyógyszert emelkedő adagokban? | 59 |
| Mikor válik hatásossá a gyógyszerelés? | 60 |
| Az epilepsziaellenes gyógyszerek vérszintjének meghatározása | 61 |
| Hogyan hatnak az epilepsziaellenes gyógyszerek? Miért szükséges tartós szedésük? | 62 |
| Meddig kell a gyógyszert szedni? | 63 |
| Hogyan marad ki a gyógyszer? | 64 |
| Szükséges-e a gyógyszerkihagyáshoz az EEG normalizálódása? | 64 |
| A gyógyszerelés eredményessége a gyermekkori epilepsziában | 64 |
| Milyen a gyógyulási arány? | 65 |
| Megjósolható-e a visszaesés? | 65 |
| Apró tanácsok, amelyekkel könnyíteni lehet a tartós gyógyszerszedés terhén | 66 |
| Kritikus állapotok az epilepsziában | 68 |
| Tartós rohamállapot = epilepsziás státusz | 68 |
| Mi provokálja az epilepsziás státuszt? | 71 |
| Mi a teendő az epilepsziás roham alatt? | 71 |
| Hívjunk-e orvost minden roham esetén? | 73 |
| Az epilepsziás beteg gondozása | 74 |
| Miért szükséges a gondozás, és ki végezze? | 74 |
| Gondozás és szabad orvosválasztás a gyermekepilepszia területén | 78 |
| Az epilepsziás betegek külföldi gyógykezeltetése | 80 |
| A gyógyszerhatás ellenőrzése, a betegség jó "karban tartása" | 81 |
| A folyamat újra és újra értékelése | 85 |
| Az epilepszia műtéti kezelése | 87 |
| Az epilepsziaellenes gyógyszerek mellékhatásai, amelyekre a gondozás során figyelnünk kell | 88 |
| Életmódvezetés | 93 |
| A körzeti orvosnak van-e feladata a beteg kezelésében a szakgondozás mellett? | 95 |
| Hogyan reagál a szülő és a gyermek az epilepszia kórisméjére? | 96 |
| Mitől speciális betegség az epilepszia? | 96 |
| Egy betegség, amelyről a benne szenvedő esetleg csak hallomásból értesül | 96 |
| A "túlféltés" | 98 |
| A gyermek alábecsülése | 99 |
| Kettős hiba a szülői magatartásban | 100 |
| A gyermek reakciója a betegségre | 101 |
| Milyen az optimális családi környezet | 103 |
| Beszéljünk- e a gyermekkel a betegségről? | 108 |
| Milyen változtatások szükségesek az epilepsziás gyermek életmódjában | 109 |
| Óvakodjunk azoktól a tényezőktől, amelyek előhívhatják a rohamot | 109 |
| Kerüljük el azokat a helyzeteket, amelyekben a roham életveszélyt teremt | 112 |
| Remélheti-e egy epilepsziás gyermek, hogy felnőtt korában gépkocsit vezethet? | 116 |
| Műtétek, egyéb betegségek | 117 |
| Az epilepsziás gyermek és a közösség | 118 |
| Értelmi képesség az epilepsziában | 118 |
| Epilepsziások magatartászavara | 119 |
| Szegregáció és integráció az oktatásban | 121 |
| Az epilepsziás gyermek az óvodában és az iskolában | 122 |
| Milyen legyen a nevelő magatartása? | 123 |
| Iskolai testnevelési óra és sport | 125 |
| Védőoltások | 128 |
| Az epilepsziás gyermek pályaválasztása | 129 |
| A történelem, a művészet és a tudomány híres epilepsziásai | 129 |
| Általános szempontok a pályaválasztásról és a betegek munkába állításáról | 129 |
| Pályaválasztás a különböző súlyosságú esetekben | 131 |
| Epilepszia, terhesség és szülés | 133 |
| Az epilepsziások szociális támogatása | 135 |
| Egyezmény a gyermek jogairól | 135 |
| Igyenes gyógyszerellátás | 136 |
| Emelt öszegű családi pótlék | 136 |
| Meghosszabbított idejű gyermekgondozási segély | 136 |
| Alapítványok, egyesületek | 137 |