kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 303 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. |
| A kezdet | 9 |
| A veleszületett reakcó feltételekhez kötődik | 9 |
| A viselkedés személyes színezete | 12 |
| Az anya-gyermek kapcsolat | 14 |
| A megkapaszkodás | |
| Gyerek anya nélkül | 17 |
| Állatlélektani kísérletek tanulságai | |
| Kísérletek műanyával | 17 |
| A műanyán nevelt majom mint társ és anya | 19 |
| Gyerek anya nélkül | 23 |
| A szeretetkapcsolat hiánya | |
| A rejtett érzelmi elhanyagoltság | 26 |
| Ingerszegény életét szeretetkapcsolattal | 29 |
| A félelem kezdetei: Bizonytalanság, csalódás | 32 |
| A félelem kondicionálható | |
| A "nyolchónaposok szorongása" | 33 |
| A kondiconált félelem | 34 |
| A megszokott a szokatlannal együtt ijesztő | 36 |
| A tapasztalás nélkül látott világ | 38 |
| Konstanciák | |
| A tárgy független lesz szemlélőjétől | 43 |
| A tárgyak állandóságának kialakulása | |
| A beszéd kialakulása | 46 |
| A hangadástól, az értelmes közlésig | |
| A gagyogást | 47 |
| A szó kiszabadul az ingeregyüttesből | 48 |
| Helyzethez kötött beszéd, önkényes jelentésadás | 52 |
| A környezettel való kapcsolat feltétele a beszédfejlődésnek | 55 |
| Páros elszigetelődés ikreknél | |
| Helyzetmegértés cselekvési sémával | 59 |
| Az interiorizálás | |
| Az éntudat kialakulása | 62 |
| Az én és a másik | |
| A cselekvés akadályba ütközik | 65 |
| Az én-élmény és a frusztráció | |
| A belső szabályozórendszer kialakulása | 71 |
| Az azonosítás | |
| Élménymaradványok | 75 |
| Az érzékszervi-mozgásos séma és az analógon | |
| A vázlatosan lejátszott cselekvés egész történést jelezhet | 79 |
| A szimulakrum | |
| Tagolatlan egészek, viszonyítás nélküli részletek | 82 |
| A szinkretizmus | |
| A szinkretikus séma | 88 |
| Élménysűrítés és fantázia | 89 |
| Az ötéves egyszerre csak egy szempontból értelmezi a helyzeteket | 93 |
| A szemléletes gondolkodás | |
| Szituatív gondolkodás | 95 |
| Indulati konfliktusok | 97 |
| Bűntudat és szégyen | |
| A vágyak kerülő útjai | 104 |
| Az elhárítás | |
| Mit tud az óvodás a világról? | 115 |
| Labilis ismeretek, gyermekközpontú tájékozottság | 1 |
| A játék öröme | 121 |
| Készségek és szabályok gyakorlása, indulatok levezetése | |
| Funkciógyakorlás | 123 |
| Utánzás, cselekvéstudat | 125 |
| A játéktartalom mint feszültségredukció | 127 |
| A játékot a valóság táplálja | 130 |
| A szerepjáték | |
| Az együttléttől az együttműködésig | 134 |
| A több szólamú játék | 136 |
| A viselkedés társas meghatározója: az együttes élmény | 138 |
| Aktometria | 139 |
| A kísérleti helyzet | 141 |
| Eredmény: A vezető átveszi a csoport hagyományait | 142 |
| A csoporttöbblet | 144 |
| Hagyományképződés óvodáscsoportokban | 145 |
| Az utalás | |
| Érzelmi kapcsolat és csoportkötelék konfliktusa | 149 |
| A pár és a csoport | |
| Kettős kötődés | 151 |
| A pár felbomlik | 152 |
| Kompromisszumos beilleszkedés | 152 |
| Ismeretek híján elméletképzés | 155 |
| Az ultrajelenségek magyarázata | |
| Támpontok | 160 |
| Tájékozódás térben, időben, emberi viszonylatokban | |
| Az élménygondolkodás szerepe | 160 |
| Tájékozódás "előtt-után" viszonyítással | 163 |
| Érzékenység a rejtett közlésekre | 163 |
| Páros szerkezetek | 165 |
| A gondolkodási molekulák érvényessége | |
| Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény | 171 |
| Az iskolaérettség | |
| Az iskolaérettség vizsgálata | 174 |
| Egykorúak társkapcsolatának megszilárdulása | 180 |
| Az átpártolás | |
| A gyermekrajz | 184 |
| Az ideovizuális ábrázolás | 184 |
| A gyermekrajzok esztétikuma | 188 |
| A számfogalom kialakulása | 192 |
| Kategóriák | |
| Sorbarendezés és osztályozás | 202 |
| A metafizikai műveletek | |
| Egy higgadt korszak gondjai | 207 |
| Heteronómia és autonómia | 216 |
| Engedelmesség, belátás | 219 |
| Társadalmi képzetek, történelmi alapfogalmak | 220 |
| Egyszerre több szempont érvényes | 222 |
| A decentrálás | |
| Az engedelmesség fonákja | 225 |
| A nevelői légkör | |
| Az iskolai osztályok társas szerkezete | 230 |
| A szociogram | |
| Kettős tudat | 237 |
| A mese és a gyermeki megfelelései | |
| A ráismerés öröme | 237 |
| A vers | 239 |
| Az illúzió feszültsége | 240 |
| Minden minden lehet | 243 |
| Ellentétek preferenciája | 244 |
| Az ismétlés folyamatosságot és biztonságot ad | 245 |
| Veszély - megmenekülés | 247 |
| Kompenzálás | 247 |
| A vágyteljesítés dinamikája | 248 |
| Az "elvarázsolt tudat" | 250 |
| Rendkívüli, csoda nélkül | 251 |
| Ideálkeresés, érzelmesség | 251 |
| Folytatólagos képzeleti játékok | 254 |
| A tízévesek keretjátékai | |
| Az ellentmondásmentes gondolkodás igénye: feltevés és bizonyítás | 259 |
| A formális műveletek | |
| Az indulataik feldolgozása gazdagítja az érdeklődést, és emeli a teljesítmény színvonalát | 271 |
| Az elaboráció | |
| A gyermekkor vége | 280 |
| Tájékoztató irdalom | 284 |
| Névmututató | 294 |
| Ábrák jegyzéke | 296 |
| Mellékletek jegyzéke | 297 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.