kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Fórum Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Újvidék |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 198 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákat tartalmaz. |
| A gyermeklélektan tárgya | 3 |
| Történelmi bevezetés | 7 |
| Darwin és az evolucionisták | |
| A XX. század | |
| A gyermeklélektan hatása a gyermek iránti viszony megváltoztatására | |
| A korszerű gyermeklélektan főbb irányai | |
| A kutatómunka szakosítása | |
| A mérés | |
| Az iskoláskor előtti gyermek | |
| A "problematikus gyermekek" | |
| Az átöröklés és a környezet | |
| A gyermeklélektan módszerei | 15 |
| Az anekdota-módszer | |
| Az életrajzi módszer | |
| Az önéletrajzi módszer | |
| A pszichometriai módszer | |
| Az esetek története mint módszer | |
| Az ankét és a kérdőíves módszer | |
| Az ellenőrzött megfigyelés módszere | |
| A rangsorolás módszere | |
| A projektív módszer és a tematikus appercepció | |
| A kísérlet a gyermeklélektanban | |
| A statisztika és a statisztikai technika alapfogalmai | 27 |
| A mérés a lélektanban | |
| Mi a mérés? | |
| A normális disztribúció | |
| A rangsorolás | |
| A terjedelem | |
| Az intervallum | |
| Az intervallum nagysága | |
| A gyakoriság | |
| A centrális tendencia mértékei | |
| A középérték és a mediána előnyei és hátrányai | |
| Kvartilisek, decilisek és percentilisek | |
| A változékonyság mértékei | |
| Az átlagos eltérés | |
| A korreláció | |
| A gyermek testi fejlődése | 59 |
| Testi és lelki fejlődés | |
| Az érés | |
| A tanulás | |
| Az érés és a tanulás kölcsönös kapcsolata | |
| A lelki fejlődés jellegzetességei | |
| A lelki fejlődés periodizációja | |
| Összefoglalás | |
| Kérdések és vitatételek | |
| A gyermek fejlődése születése előtt | 66 |
| A születés előtti fejlődés periodizációja | |
| A mozgás és az érzékenység fejlődése | |
| A születés előtti fejlődést befolyásoló tényezők | |
| Összefoglalás | |
| Az újszülött | 72 |
| Az újszülött | |
| A fiziológiai tulajdonságok | |
| Az érzékszervek első reakciói és érzékenysége | |
| Az érzékszervek általános állapota | |
| Az első tanulás | |
| Összefoglalás | |
| A lelki fejlődés normái a korai gyermekkorban | 76 |
| A norma fogalma | |
| Összefoglalás | |
| Kérdések és vitatételek | |
| A motorikus tevékenység fejlődése | 82 |
| Az újszülött aktivitása és ennek legfőbb ösztönzője | |
| A motorikus aktivitás fejlődésére ható fő tényezők | |
| A motorikus aktivitás fejlődésének általános elvei | |
| A kézzel való fogás fejlődése | |
| A törzs motorikus fejlődése | |
| A láb motorikus fejlődése | |
| Összefoglalás | |
| Kérdések és vitatételek | |
| A gyermek érzelmeinek fejlődése | 90 |
| A gyermek érzelmei | |
| Az érés jelentősége az emóciók keletkezésében | |
| A tanulás hatása az érzelmek fejlődésére | |
| A gyermek érzelmeinek sajátosságai | |
| A félelem fajai korok szerint | |
| A félelem a korral változik | |
| A félelem megszüntetése | |
| A harag | |
| A durcáskodás | |
| A féltékenység | |
| A gyermeki szeretet | |
| A többi kellemes érzelem | |
| Az érzelmekre ható tényezők | |
| Összefoglalás | |
| Kérdések és vitatételek | |
| A gyermek társas viselkedésének és társadalmi tudatának fejlődése | 103 |
| A társas viselkedés kezdetei | |
| A társadalmi fejlődés normái | |
| A korai gyermekkor | |
| A társas viselkedés a késői gyermekkorban | |
| A társas viselkedés jellegzetességei a csoportéletben | |
| Társak választása | |
| A negatív fázis | |
| A gyermek társadalmi értékei | |
| Összefoglalás | |
| Kérdések és vitatételek | |
| A gyermek jellemének formálására ható tényezők. A gyermekkor mentális egészségtana | 117 |
| Kétféle nevelési elv | |
| A mentális egészségtan feladata | |
| Magatartás, érdeklődés és motívumok | 124 |
| A magatartás | |
| Az érdeklődés | |
| A viselkedés motivációja | |
| Kérdések és vitatételek | |
| Szemlélet, tanulás, emlékezet, képzelet és gondolkodás | 129 |
| A szemlélet és a tanulás kezdete a gyermeknél | |
| Egyes alapvető fogalmak fejlődése | |
| A fogalmak kialakulását elősegítő tényezők | |
| Az emlékezet | |
| A képzelet | |
| A képzelet negatív megnyilvánulásai | |
| A gondolkodás | |
| A gyermekek gondolkodása közötti különbség | |
| Piaget munkái | |
| A mentális fogyatékosságok | |
| A mentális hibák jellegzetességei | |
| A fogyatékosság megállapítása | |
| A mentális fogyatékosság fajtái | |
| Összefoglalás | |
| Kérdések és vitatételek | |
| A gyermek beszédkészségének fejlődése | 149 |
| A beszéd elsajátítása előtti időszak | |
| Az első szó | |
| A szókincs gazdagodása | |
| A beszéd fejlődésének tetőpontjai | |
| A beszéd szerepe a gyermek életében | |
| A beszéd fejlődése | |
| A mondat fejlődésének időszakai | |
| A beszéd rendellenességei | |
| Összefoglalás | |
| Kérdések és vitatételek | |
| A gyermek játéka | 158 |
| A játék és a munka | |
| Mi a játék? | |
| A játék jelentősége | |
| A játék jellegzetességei | |
| A játék fajtái egyes korokban | |
| A játékszerek | |
| A játék és a környezet | |
| Összefoglalás | |
| Kérdések és vitatételek | |
| A gyermekrajzok | 169 |
| A gyermek rajzai mint a kifejezés szimbólumai | |
| A kifejezés | |
| A gyermekrajz időszerű problémái | |
| A gyermek rajzolása fejlődésének szakadzai | |
| A fiúk és lányok rajzai közötti különbség | |
| Összefoglalás | |
| Függelék | 178 |
| A Bühler-Hetzer-féle fejlődési teszt |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.