kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 155 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi szám: J11-15. Megjelent 585 példányban. |
| A gyermeklélektan tárgyköre (Dr. Molnár Imre) | 3 |
| A fejlődés (Dr. Molnár Imre) | 4 |
| A fejlődés fogalma | 4 |
| Az egyéni fejlődés tényezői | 5 |
| Öröklés | 5 |
| Érés | 6 |
| Tanulás és gyakorlás | 6 |
| A három fejlődési tényező összefüggése | 6 |
| A gyermek testi növekedése (É. Dr. Kovács Ilona) | 9 |
| A testarányok változásai és összefüggésük a pszichikai fejlődései | 10 |
| Kisgyermekkori forma (0-6. évig) | 11 |
| Első alakváltozás (6-12., illetve 14 évig) | 11 |
| Második alakváltozás. Pubertás (12., illetve 14. évtől 18. évig) | 12 |
| Az érettség (maturitás, postpubertás) kora | 15 |
| Fejlődés a lelki élet egyes területein | 16 |
| Mozgás-cselekvés (É. dr. Kovács Ilona) | 16 |
| Az érzékelő (szenzoros) működés (Gádorné dr. Donáth Blanka) | 20 |
| A gondolkodás | 25 |
| A gondolkozás kezdeti megnyilvánulásai (Dr. Lénárt Edit) | 26 |
| A fogalmi gondolkodás (Dr. Lénárt Edit) | 29 |
| A számfogalom (Justné Kéry Hedvig) | 36 |
| A beszéd (Kalmár Ernő) | 39 |
| A beszédet megelőző közlésformák | 40 |
| A beszéd tanulása | 41 |
| A gyermek szókészlete | 45 |
| Beszéd és intelligencia összefüggése | 46 |
| "Egocentrikus" és "szocializált" beszéd | 47 |
| Az érzelmek | 47 |
| Az érzelmek felosztása (Hirsch Margit) | 48 |
| Az érzelmek megnyilvánulásainak sajátosságai az egyes fejlődési szakaszokban (Hirsch Margit) | 48 |
| A személyhez fűződő érzelmi kapcsolat kialakulása (Hirsch Margit) | 49 |
| Érzelmi fejlődés és tevékenység (Hirsch Margit) | 51 |
| Az érzelmi és megismerési folyamatok hatása az erkölcsi fejlődésre (Hirsch Margit) | 52 |
| Specifikus érzelemfajták | 55 |
| Akarat és morális magatartás (Mesterné dr. Boda Fiore) | 61 |
| Az akarat kialakulása és fejlődése | 61 |
| Akarat és erkölcs | 64 |
| Erkölcsi fejlődés | 65 |
| A játék (Kabainé dr. Huszka Antónia) | 67 |
| A játékra vonatkozó elméletek | 67 |
| A különböző fejlődési időszakokra jellemző játékformák | 69 |
| A gyermek lelki fejlődésének szakaszai | 73 |
| Bevezetés (dr. Molnár Imre) | 73 |
| Csecsemőkor 0-1 évig (É. dr. Kovács Ilona) | 75 |
| Az újszülött jellemzése | 76 |
| A csecsemőkor jellemzése | 78 |
| Kisgyermekkor (vagy: óvoda előtti kor) (1-3 évig) (É. dr. Kovács Ilona) | 82 |
| Az egyéves gyermek jellemzése | 82 |
| Mozgás | 83 |
| Emlékezés | 84 |
| Beszéd és gondolkodás | 84 |
| Képzelet | 86 |
| Az én-tudat kialakulásának kezdete | 87 |
| Érzelem | 87 |
| Szociális kontaktus | 88 |
| Játék | 89 |
| A fejlődés összefüggése a társadalmi környezettel | 89 |
| Az óvodáskor (3-6 életévig) (Kabainé dr. Huszka Antónia) | 90 |
| A hároméves gyermek jellemzése | 90 |
| Az óvodáskorú gyermek fejlődésének sajátosságai | 91 |
| Az emlékezet fejlődése | 91 |
| A képzelet fejlődése (mese) | 92 |
| A gondolkodás és a beszéd fejlődése | 94 |
| Az érzelem | 95 |
| A társas kapcsolatok kialakulása | 97 |
| Az akarat | 97 |
| A gyermek alkotó tevékenységei: a játék | 98 |
| A 3-6 éves gyermek világképe | 99 |
| A kisiskoláskor (Murányi-Kovács Endréné) | 100 |
| Az iskolába lépő gyermek | 100 |
| Az észlelés fejlődése | 103 |
| A képzelet | 105 |
| Az emlékezet | 107 |
| A figyelem és az érdeklődés | 110 |
| A gondolkodás és a beszéd | 112 |
| Az érzelmek | 117 |
| Az akarat | 119 |
| Erkölcsi fogalmak kialakulása | 121 |
| A társas kapcsolatok | 123 |
| Fiúk és lányok pszichés nemi különbségei | 124 |
| Serdülőkor | 126 |
| A serdülőkor globális jellemzése (Dr. Molnár Imre) | 127 |
| A fiúk serdülőkora (Dr. Molnár Imre) | 127 |
| A lányok serdülőkora (Gádorné dr. Donáth Blanka) | 134 |
| Összefoglalás (Dr. Molnár Imre) | 138 |
| A személyiség fejlődése (Mesterné Dr. Boda Fiore) | 140 |
| A gyermek személyisége | 140 |
| Egyensúly | 140 |
| A személyiség kialakulása és fejlődése | 141 |
| Az egyéni jellegzetességek kialakulása és ezek megállapítása | 145 |
| A gyermeklélektan rövid története (Dr. Lénárt Edit) | 148 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.