kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 278 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tizedik változatlan kiadás. Kézirat. 526 példányban jelent meg. Tankönyvi száma: J 12-60. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| A fogyatékosok emlékezete | |
| Bevezetés | 3 |
| Az emlékezetvizsgálatok magyar hagyományai | 5 |
| Az értelmi fogyatékosok emlékezete | 9 |
| Az emléknyom képződés normális és kóros lefolyásának néhány idegélettani vonása | 9 |
| Az értelmi fogyatékosok emlékezeti teljesítményeinek eltérése a normálisok emlékezeti teljesítményeitől | 12 |
| Az emlékezeti teljesítmények és az értelmi fogyatékosság súlyossági foka közötti összefüggés | 15 |
| Az értelmi fogyatékosok emlékezeti formáinak egyenlőtlen fejlődése | 16 |
| Siketek emlékezete | 18 |
| A vakok emlékezete | 23 |
| A később megvakultak vizuális emlékképei | 23 |
| A vakok közvetlen szóemlékezete | 25 |
| A különböző úton történő bevésés hatása a vakok közvetlen szóemlékezetére | 27 |
| A fogyatékosok gondolkodása | |
| Az értelmi fogyatékosok gondolkodása | 31 |
| Bevezetés | 31 |
| A gondolkodást befolyásoló dinamikai tényezők és a gondolkodási folyamat szerkezete | 32 |
| A debilisek feladatmegoldó gondolkodásának sajátosságai | 35 |
| A debilisek gondolkodásának és beszédének kapcsolata | 39 |
| Az elvonatkoztatás és a fogalmi általánosítás néhány jellemvonása debiliseknél | 41 |
| A feladatmegoldás néhány sajátossága imbecilliseknél | 43 |
| A siketek gondolkodása | 45 |
| A hallási fogyatékosság jelentősége a gondolkodási tevékenységben | 45 |
| A nem beszélő hallási fogyatékos kisgyermek gondolkodásmódjának legfőbb sajátosságai | 46 |
| A beszéd jelentősége a gondolkodás folyamatában | 48 |
| A jelbeszéd szerepe a hallási fogyatékosok gondolkodásában | 49 |
| A beszéd kialakulása és a fogalmak tartalma a hallási fogyatékosoknál | 52 |
| A hallási fogyatékosok feladatmegoldásai és gondolkodásuk jellege a feladatmegoldásokban | 56 |
| A látási fogyatékosok gondolkodása | 59 |
| A vakság állapotának jelentősége a gondolkodásban | 59 |
| A vakok fogalmainak fejlődéséről és tartalmáról | 61 |
| A vakok feladatmegoldásairól, teljesítményeiről | 66 |
| A fogyatékosok személyiségéről általában | 68 |
| Kérdésfeltevés | |
| A személyiség-lélektan jelenlegi állásáról általában | 68 |
| A személyiség lélektani fogalmának fejlődése; személyiség, karakter | 69 |
| A környezet és a biológiai adottságok szerepe a személyiség alakulásában | 72 |
| Szempontok a fogyatékosok személyiségének megértéséhez | 73 |
| A vakok személyiségének pszichológiája | 77 |
| A vakok személyiségének kérdéséről általában | 77 |
| Adatok a korán, illetve későbbi korban megvakultak személyiség-problémáihoz | 78 |
| A vak személyiség fejlődésmenete és néhány sajátos vonása | 84 |
| Hogyan látják a vakok személyiségének problémáit a látók és hogyan a vakok | 87 |
| A süketnémák személyiségének pszichológiája | 89 |
| A süketnémák személyiségének kérdéséről általában | 89 |
| A hang jelentősége az ember számára | 91 |
| A süketnémaság mint a személyiség fejlődését gátló tényező | 93 |
| A süketnéma személyiség néhány jellemző vonása | 97 |
| Az oligofrének személyiségének pszichológiája | 108 |
| Az oligofrének személyiségének kérdéséről általában | 108 |
| Az oligofrének személyiségének jellemzése | 112 |
| Az oligofrén személyiség sajátos külső jegyei | 113 |
| Megjelenés | 113 |
| Motorikum | 118 |
| Az oligofrének személyiségének pszichológiai jellemzése | 121 |
| Az oligofrének személyiségének jellemzése az oligofrénia súlyossági fokainak szempontjából a praktikus készség ill. a közösségbe való beilleszkedés megvilágításában | 127 |
| A mozgásfogyatékosok személyiségének pszichológiája | 133 |
| A mozgásfogyatéksok személyiségének kérdéséről általában | 133 |
| A mozgásfogyatékosság hatása a személyiség alakulására | 135 |
| Gyógypedagógiai-lélektani diagnosztika (Illyés Gyuláné) | 141 |
| A gyógypedagógiai diagnózisról általában | 141 |
| A megismerés módjai általában | 144 |
| A megfigyelés | 145 |
| A játék megfigyelése | 150 |
| A mozgás megfigyelése | 151 |
| A viselkedés megfigyelése | 153 |
| A kikérdezésről általában | 155 |
| Az anamnézis | 158 |
| Az exploráicó | 166 |
| A környezettanulmány | 170 |
| A környezetvizsgálat | 173 |
| A kísérlet | 182 |
| Próbamódszerek | 183 |
| A próbamódszerekre vonatkozó bírálatok | 184 |
| Közismertebb próbamódszerek | 187 |
| Az értelem épsége, elmaradottsága, egyoldalúsága, fogyatékossága | 208 |
| Pedagógiai vizsgálat (Lányi Miklósné) | 211 |
| Általános tájékozottság vizságlata (Lányi Miklósné) | 229 |
| Rajzvizsgálat | 234 |
| Érzelmi jellegű vizsgálatok | 256 |
| Önéletrajz-íratás | 263 |
| A beszéd megfigyelése | 267 |
| A vizsgálat menete | 270 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.