kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
| Oldalszám: | 467 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 18 cm |
| ISBN: | 963-054-596-9 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. |
| Előszó | |
| Bevezetés | |
| Illyés Gyuláné: Általános kérdések | 15 |
| A gyógypedagógiai pszichológia fogalma | 15 |
| A gyógypedagógiai pszichológia helye a tudományok rendszerében | 17 |
| A gyógypedagógiai pszichológia munkaterülete | 19 |
| A gyógypedagógiai pszichológia célja és feladatai | 22 |
| A gyógypedagógiai pszichológia rendszere és ágai | 23 |
| A gyógypedagógiai pszichológia módszere | 25 |
| A gyógypedagógiai pszichológia szemléleti kialakulása | 25 |
| Lányiné dr. Engelmayer Ágnes: A fejlődés gyógypedagógiai pszichológiai értelmezése | 30 |
| Fejlődési zavarok | 31 |
| A fejlődési tempó meggyorsulása: akceleráció | 31 |
| A fejlődési tempó meglassúbbodása: retardáció | 33 |
| Zavart pszichikus fejlődés a biológiai tényezők elégtelensége következtében | 34 |
| Az agyi károsodás jelentősége a fejlődés folyamatáben | 34 |
| Az analizátorok sérülésének jelentősége a fejlődésben | 35 |
| Zavart pszichikus fejlődés a környezeti tényezők elégtelensége következtében | 36 |
| A normalitás és abnormalitás fogalma | 40 |
| A normális és abnormális jelenségek meghatározása | 40 |
| A fogyatékosok pszichológiája | |
| Illyés Gyuláné: A fogyatékosok pszichológiájáról általában | 47 |
| Jankovichné Dalmai Mária: A fogyatékosok személyiségéről általában | 50 |
| A személyiséglélektan néhány kérdéséről általában | 50 |
| A fogyatékosok személyiségének megítélési szempontjai és közös vonásai | 53 |
| Lányiné dr. Engelmayer Ágnes: A fogyatékosok intelligenciájáról | 61 |
| Az intelligenciáról általában, intelligencia-elméletek | 61 |
| A fogyatékosok intelligenciájának megítélési szempontjai | 65 |
| A látási fogyatékosok pszichológiája | 67 |
| Illyés Gyuláné: A látási fogyatékosokról általában. Rehabilitációs lehetőségeik | 67 |
| Illyés Sándor: A látási fogyatékosok érzékelése | 70 |
| A látási fogyatékosok hallása | 70 |
| A látási fogyatékosok tapintása | 73 |
| Illyés Gyuláné: A látási fogyatékosok figyelme | 82 |
| Illyés Sándor: A látási fogyatékosok emlékezete | 83 |
| A látási fogyatékosok gondolkodása, beszéde | 87 |
| A beszéd és gondolkodás viszonya, a vakok nyelvi fejlődése és verbalizmusa | 88 |
| A vakok fogalmainak érzékleti tartalma | 93 |
| Lányiné dr. Engelmayer Ágnes: A látási fogyatékosok intelligenciája | 96 |
| Jankovichné Dalmai Mária: A látási fogyatékosok személyisége | 98 |
| A látási fogyatékosok személyiségének kérdéseiról általában | 98 |
| A vakok személyiségfejlődésének menete és néhán sajátos vonása | 106 |
| Hogyan látják a vakok személyiségének problémáit a látók és hogyan a vakok? | 107 |
| A hallási fogyatékosok pszichológiája | 109 |
| Illyés Gyuláné: A hallási fogyatékosokról általában. Rehabilitációs lehetőségeik | 109 |
| Illyés Sándor: A hallási fogyatékosok érzékelése | 112 |
| A hallási fogyatékosok látása | 113 |
| A hallási fogyatékosok vibrációs érzékelése | 117 |
| Illyés Gyuláné: A hallási fogyatékosok figyelme | 121 |
| Illyés Sándor: A hallási fogyatékosok emlékezete | 122 |
| A hallási fogyatékosok gondolkodása és beszéde | 125 |
| A süketek szemléletes, nem verbális gondolkodása | 125 |
| A süketek jelnyelve és gondolkodása | 128 |
| A süketek fogalmi gondolkodása és beszéde | 133 |
| Lányiné dr. Engelmayer Ágnes: A hallási fogyatékosok intelligenciája | 137 |
| Jankovichné Dalmai Mária: A hallási fogyatékosok személyisége | 140 |
| A hallási fogyatékosok személyiségéről átlalában | 140 |
| A hang jelentősége az ember számára | 141 |
| A hallás hiányának jelentősége a személyiség fejlődésében | 143 |
| A süketnémák személyiségének néhány jellemző vonása | 146 |
| A mozgásszervi fogyatékosok pszichés sajátosságai | 153 |
| Illyés Gyuláné: A mozgásfogyatékosságról átlalában. Rehabilitációs lehetőségeik | 153 |
| Lányiné dr. Engelmayer Ágnes: A mozgásfogyatékosok intelligenciája | 155 |
| Jankovichné Dalmai Mária: A mozgásfogyatékosok személyisége | 157 |
| A motgásfogyatékosok személyiségéről általában | 157 |
| A mozgásfogyatékosság hatása a személyiség alakulására | 158 |
| A beszédhibások pszichés sajátosságai | 164 |
| Illyés Gyuláné: A hibásbeszédűekről általában | 164 |
| Lányiné dr. Engelmayer Ágnes: A beszédhibások intelligenciája | 167 |
| Jankovichné Dalmai Mária: A beszédhibások személyisége | 168 |
| Az értelmi fogyatékosok pszichológiája | 172 |
| Illyés Gyuláné: Az értelmi fogyatékosokról általában. Rehabilitációs lehetőségeik | 172 |
| Lányiné dr. Engelmayer Ágnes: Az értelmi fogyatékosok fejlődése | 176 |
| Illyés Sándor: Az értelmi fogyatékosok érzékelése | 179 |
| Az értelmi fogyatéosok látása | 179 |
| Az értelmi fogyatékosok érzékelési folyamatainak sajátosságai a látásnál | 180 |
| Az értelmi fogyatékosok hallása | 191 |
| Tapintás és kinesztézis az értelmi fogyatékosoknál | 193 |
| Illyés Gyuláné: Az értelmi fogyatékosok figyelme | 194 |
| Illyés Sándor: Az értelmi fogyatékosok emlékezete | 194 |
| Az emlékezetvizsgálat magyar hagyományai | 195 |
| Az értelmi fogyatékosok tanulása | 197 |
| Az értelmi fogyatékosok felejtési és felidézési folyamatai | 207 |
| Az értelmi fogyatékosok emlékezeti formáinak egyenlőtlen fejlődése | 211 |
| Az értelmi fogyatékosok gondolkodása | 211 |
| Az értelmi fogyatékosok gondolkodása a cselekvésben | 211 |
| Az értelmi fogyatékosok fogalmi gondolkodása | 217 |
| Az értelmi fogyatékosok fogalmai | 218 |
| Az értelmi fogytékosok gondolkodási folyamatának elemzése | 225 |
| Lányiné dr. Engelmayer Ágnes: Intelligencia-vizsgálatok | 231 |
| Jankovichné Dalmai Mária: Az értelmi fogyatékosok személyisége | 233 |
| Az értelmi fogyatékosok személyiségéről általában | 233 |
| Az értelmi fogyatékosok személyiségének jellemzése | 236 |
| Sajátos külső jegyek | 237 |
| Az értelmi fogyatékosok pszicholótgiai jellemzése | 244 |
| A személyiség jellemzése az oligofrénia súlyossági fokának szempontjából, a képezhetőség, a praktikus készség és a közösségbe való beilleszkedés megvilágításában | 249 |
| Illyés Gyuláné: Egyéb személyiségfejlődési rendellenességek | 256 |
| A személyiségfejlődési zavarokról általában | 256 |
| A gyógypedagógiai lélektani megismerés és tanácsadás | |
| Illyés Gyuláné: Diagnosztika | 263 |
| A fogyatékosok megismerésének szempontjai és forrásai | 263 |
| Gyógypedagógiai pszichológaiai vizsgáló eljárások | 263 |
| A fogyatékosok megfigyelése | 264 |
| A megfigyelés forrásai és módjai | 264 |
| A játék megfigyelése | 268 |
| A mozgás megfigyelése | 268 |
| A viselkedés megfigyelése | 269 |
| A beszéd megfigyelése | 270 |
| A kikérdezésről általában | 271 |
| Az anamnézis | 273 |
| Az exploráció | 278 |
| Környezettanulmány | 280 |
| Környezetvizsgálat | 282 |
| A kísérlet | 283 |
| Próbamódszerek | 284 |
| A próbamódszerekre vonatkozó bírálatok | 285 |
| A közismertebb próbamódszerek | 286 |
| Az értelmesség fejlettségének és az ismeretek szintjének megállapítása | 301 |
| Vizsgálat alsó fokon | 302 |
| Lányiné dr. Engelmayer Ágnes: Pedagógiai viszgálat | 303 |
| Az általános tájékozottság vizsgálata | 306 |
| Illyés Gyuláné: A rajzvizsgálat | 309 |
| Fogyatékosok rajzai | 314 |
| Érzelmi jellegű vizsgálatok | 326 |
| Önéletrajz-íratás | 320 |
| A vizsgálat menete | 333 |
| Differenciáldiagnosztika | 336 |
| A differenciáldiagnosztika álatlános kérdései | 336 |
| A gyógypedagógia határterületére tartozó szelektálása | 338 |
| A pszeudodebilis gyermek | 338 |
| A környezet által károsított gyermek | 339 |
| A nehezen nevelhető gyermek és ifjú | 344 |
| A bűnöző gyermek és fiatalkorú | 351 |
| Neurózis, pszichopátia | 360 |
| A pszichopata gyermek és fiatalkorú | 363 |
| A pszichotikus gyermek és fiatalkorú | 370 |
| Az infantilis gyermek | 373 |
| A balkezes gyermek | 275 |
| A lokális kiesésben szenvedő gyermek | 376 |
| Az epilepsziás gyermek és ifjú | 380 |
| A gyógypedagógia határain belüli differenciálás | 382 |
| Egyes kórformák szerinti megkülönböztetés | 382 |
| Az enkefalitisz következtéen sérült gyermek és ifjú | 382 |
| A Down-betegek | 388 |
| A fogyatékosok súlyosság szerinti elkülönítése | 394 |
| Az értelmi fogyatékosoknak a súlyosság foka szerinti elhatárolása | 394 |
| A látási fogyatékos gyermek szelektálása | 396 |
| A hallási fogyatékos gyermek szelektálása | 399 |
| A beszédhibás gyermek szelektálása | 401 |
| A mozgássérült gyermek differenciálása | 403 |
| A többféle fogyatékosságban szenvedő gyermek szelektálása | 404 |
| Vélemény és tanácsadás | 405 |
| A vélemény kialakítása | 405 |
| Az adatok értékelése | 405 |
| A vizsgálatok értelmezése | 406 |
| A diagnózis megállapítása | 406 |
| A tennivalók összeállítása | 407 |
| A lelet megírása | 407 |
| Megbeszélés a szülőkkel | 410 |
| Lányiné dr. Engelmayer Ágnes: Együttműködés a fogyatékos gyermek szüleivel | 410 |
| Illyés Gyuláné: A gyógypedagógiai pszichológiaai tanácsadás | 413 |
| Pszichoterápia fogyatékosokkal | 416 |
| A gyógypedagógiai megelőzés néhány szempontja | 419 |
| A fogyatékos munkalélektanának néhány szempontja | |
| Munkaalkalmasság és pályaválasztás | 425 |
| Fogyatékosok munkaalkalmassági vizsgálata | 425 |
| Pályaválasztási tanácsadás fogyatékosok számára | 431 |
| Irodalom | 433 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.