kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Kohó- és Gépipari Minisztérium Műszaki Tudományos Tájékoztató Intézete |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 199 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 16 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
| Előszó | 9 |
| A gyorsolvasás fogalma | 13 |
| A gyorsolvasás szükségessége | 13 |
| A gyorsolvasás alapvető sajátosságai | 16 |
| Jelenlegi olvasási készségünk vizsgálata | 19 |
| Az átlagolvasók típusai és teljesítményeik | 19 |
| A leggyakoribb hibák | 21 |
| Saját olvasási készségünk vizsgálata | 23 |
| Összefoglalás | 24 |
| Olvasási gyakorlat | 26 |
| Olvasási szokások | 30 |
| Ki és hogyan sajátíthatja el a gyorsolvasás módszerét | 33 |
| A külföldi tanfolyamok és tanulságaik | 33 |
| Egy új készség elsajátításának alapvető szabályai | 35 |
| Tesztek | 39 |
| Összefoglalás | 39 |
| Olvasási gyakorlat | 39 |
| A szemműködés fejlesztése | 41 |
| Szemünk működése olvasás közben. Fixáció | 41 |
| A helyes szemműködést elősegítő audio-vizuális eszközök elvei és módszerei | 43 |
| Az audio-vizuális eszközök elvére épült gyakorlatok | 45 |
| A látószög növelése | 46 |
| A fixációk számának csökkentése | 50 |
| A megfigyelőképesség fejlesztése | 52 |
| Szemünk pihentetése | 54 |
| Tesztek | 55 |
| Összefoglalás | 55 |
| Olvasási gyakorlat | 56 |
| Figyelem, koncentráció, emlékezet | 62 |
| Külső körülmények | 63 |
| Belső körülmények | 65 |
| Figyelemmegosztás | 65 |
| Lelkiállapot | 66 |
| Elkalandozás | 66 |
| Motiváció - kapcsolat az olvasmányhoz | 66 |
| Szándék | 67 |
| Ellenkezés | 67 |
| Emlékezet | 68 |
| A figyelem és emlékezet erősítése | 69 |
| Tesztek | 72 |
| Összefoglalás | 72 |
| Olvasási gyakorlat | 74 |
| A szókincs fejlesztése | 81 |
| Az ember szókincsének fejlődését és kialakulását befolyásoló tényezők | 81 |
| A szegényes szókincs hátrányai és tünetei | 82 |
| A szókincs vizsgálata | 83 |
| A szókincs fejlesztésének módszere | 88 |
| A szövegkörnyezet vizsgálata | 89 |
| Ragok, képzők, összetételek elemzése | 90 |
| A szavak eredetének figyelembevétele | 91 |
| A szótár használata | 91 |
| A szó átvitele aktív szókincsünkbe | 92 |
| Tesztek | 93 |
| Összefoglalás | 93 |
| Olvasási gyakorlat | 94 |
| Az olvasás célja és az ennek megfelelő módszerek | 97 |
| Az olvasási cél meghatározása | 97 |
| Háromszori átolvasás | 99 |
| Kritikus olvasás és kérdésfelvetés | 100 |
| A gondolat követése | 102 |
| Olvasás utasítások követésére | 105 |
| Skipping | 107 |
| Tesztek | 109 |
| Összefoglalás | 109 |
| Olvasási gyakorlat | 110 |
| Az olvasmány sajátosságai és elemzésük módszere - A skimming | 115 |
| Mikor alkalmazzuk a skimming módszerét? | 115 |
| Első lépés - az összkép felfogása | 117 |
| Az olvasmányfajták és figyelembeveendő elemeik | 119 |
| A könyv | 119 |
| Levelek, feljegyzések, jelentések | 125 |
| Az újság | 126 |
| Az olvasást befolyásoló egyéb tényezők | 129 |
| Az illusztráció | 129 |
| Olvashatóság | 133 |
| Teszt | 135 |
| Összefoglalás | 135 |
| Olvasási gyakorlat | 136 |
| Feloldások | 147 |
| Eredmények | 159 |
| Függelék (Látószög-növelő gyakorlatok) | 167 |