1.034.795

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Te tanítsd gyermekedet!

Szerző
Fordító

Kiadó: "Jó Hír" Iratmisszió Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 184 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-210-306-8
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

H. Clay Trumbull könyve, amit az Olvasó most a kezében tart, több mint száz évvel ezelőtt jelent meg. Azóta számtalan új és hasznos eszme bukkant fel, jutott diadalra, és árasztotta el a gyermeknevelés területét. A huszadik század elején megjelent a reformpedagógia. "A gyermek nem tökéletlen felnőtt, hanem gyermek. Bánjunk vele ennek megfelelően" - tűzte zászlajára a szépen csengő jelmondatot. Néhány évtizeddel később a pszichoanalízis hódította meg a nevelésről gondolkodók egy részének a szívét. "Vegyük figyelembe a gyermek ősi ösztöneit! Ne fojtsuk el az ébredező vágyakat, ne tegyük ezáltal neurotikussá, hanem gondoskodjunk az életkorának megfelelő ösztönkielégítésről." Így foglalhatnánk össze a pszichoanalízisből fakadó pedagógiai konklúziókat. A huszadik század hatvanas éveitől napjainkig a humanista nevelési eszmék élik reneszánszukat. Mintha Rousseau szelleme támadt volna fel, Spock és Gordon a korlátok lebontását és minden tekintély elvetését hirdetik, hogy semmi se állja... Tovább

Fülszöveg

H. Clay Trumbull könyve, amit az Olvasó most a kezében tart, több mint száz évvel ezelőtt jelent meg. Azóta számtalan új és hasznos eszme bukkant fel, jutott diadalra, és árasztotta el a gyermeknevelés területét. A huszadik század elején megjelent a reformpedagógia. "A gyermek nem tökéletlen felnőtt, hanem gyermek. Bánjunk vele ennek megfelelően" - tűzte zászlajára a szépen csengő jelmondatot. Néhány évtizeddel később a pszichoanalízis hódította meg a nevelésről gondolkodók egy részének a szívét. "Vegyük figyelembe a gyermek ősi ösztöneit! Ne fojtsuk el az ébredező vágyakat, ne tegyük ezáltal neurotikussá, hanem gondoskodjunk az életkorának megfelelő ösztönkielégítésről." Így foglalhatnánk össze a pszichoanalízisből fakadó pedagógiai konklúziókat. A huszadik század hatvanas éveitől napjainkig a humanista nevelési eszmék élik reneszánszukat. Mintha Rousseau szelleme támadt volna fel, Spock és Gordon a korlátok lebontását és minden tekintély elvetését hirdetik, hogy semmi se állja útját az "önmegvalósításnak", a személyiség teljes kibontakozásának.
Ennyi ragyogó és lenyűgözően modern eszme közepette számíthat-e figyelemre egy konzervatív, százévesnél is öregebb, nevelésről szóló könyv?
Felocsúdva az új eszmék bűvöletéből, tegyük fel józanul a kérdést: Hogyan alakult az elmúlt száz év alatt gyermekeink és fiataljaink sorsa, jelleme és erkölcsi magatartása? Nem túlzás így fogalmazni a választ: Az emberiség több ezer éves történetében soha olyan monumentális nevelési csőd nem volt még, mint amilyen az elmúlt száz év alatt kibontakozott.
Egy percig sem állítom azt, hogy nem jó, amit a reformpedagógia, a pszicho-analízis és a humanista pedagógia felfedezett.
A csődhelyzetet nem az okozza, amit ezek az áramlatok adtak, hanem az, ami hiányzik belőlük: az örökérvényű (korszakoktól, társadalmaktól és kultúráktól független) értékek közvetítése.
Ezekre az értékekre utal a Hegyi Beszédben az Úr Jézus, amikor azt mondja, hogy "ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, ahol a moly és a rozsda megemészti, és ahol a tolvajok kiássák és ellopják, hanem gyűjtsetek magatoknak kincseket a mennyben, ahol sem a moly, sem a rozsda nem emészti meg, és ahol a tolvajok sem ássák ki, és nem lopják el" (Mt 6, 19-20). Csakis mennyei értékrendből fakadhat a Földön időtálló, másokat is gazdagító erkölcsi magatartás.
Trumbull könyve éppen ezt az értékrendet mutatja be a családi élet gyakorlatára alkalmazva. Erkölcsi nyomorban szenvedő népünk körében fontos szolgálatot tölthet be ez az írás. Vissza

Tartalom

A kiadó előszava 5
Előszó 7
Bevezetés 11
1. Mit jelent a gyermeknevelés? 13
2. A gyermekek nevelése kötelességünk 17
3. A gyermeknevelés lehetőségei és korlátai 21
4. Hogyan ismerhetjük fel, milyen egyéni nevelésre van szüksége a gyermeknek? 25
5. Az akaratot nem megtörni, hanem nevelni kell 31
6. A "kell" helye a nevelésben 41
7. a gyermek kívánságainak bölcs megtagadása 45
8. Tartsuk tiszteletben a gyermek egyéniségét 51
9. A gyermeknevelés egyik módszere: hagyjuk békén a gyermeket 57
10. Hogyan neveljük önuralomra a gyermeket? 63
11. Hogyan szoktassuk le a gyermeket a szülő nyaggatásáról? 67
12. Formálható-e a gyermek ízlése? 71
13. A kérdezősködő gyermek nevelése 77
14. A gyermek hitének nevelése 83
15. A nyugalom napjának megtartására való nevelés 89
16. A szórakozás megfelelő formái 97
17. a gyermek udvariasságra nevelése 103
18. A gyermek ízlésének fejlesztése az olvasás terén 109
19. Az étkezés közbeni beszélgetés fontossága 115
20. Vezessük a gyermeket barátainak megválasztásában 121
21. Sose büntessük a gyermeket haragunkban 125
22. A szidás sohasem helyénvaló 131
23. Bánjunk megértően a gyermek félelmeivel 135
24. A gyermek fájdalmai 143
25. Az együttérzés helye a gyermeknevelésben 147
26. Az otthoni légkör hatása 153
27. Az anyai szeretet hatalma 157
28. Ne szabjunk határt a gyermeki képzeletnek! 165
29. Hogyan tehetjük értékesebbé a gyermek karácsonyát? 169
30. Az esti búcsúzás 175
A szerzőről 181
Ajánlások 183

H. Clay Trumbull

H. Clay Trumbull műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: H. Clay Trumbull könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv