| Előszó a kedves Olvasóhoz | 5 |
| Bevezetés | 7 |
| I. fejezet | 9 |
| A magatartászavarról általában | 9 |
| A magatartászavar mint alapvető tényező | 12 |
| Mi válthatja ki a magatartás-zavaros viselkedést? | 17 |
| Magatartás-zavaros fiatalok viselkedéskultúrája | 19 |
| Akarati magatartás | 21 |
| A magatartás-zavaros fiatal és a nehezen nevelhetőség | 25 |
| Pszichikus problémák magatartás-zavaros fiataloknál | 29 |
| A magatartás-zavaros fiatal és szerepjátéka | 36 |
| A magatartás-zavaros fiatal szerepjátéka és a nem rokonszenves érzület kezelése | 40 |
| Szociális tanulási nehézségek a magatartászavaros fiataloknál | 44 |
| Szituációs beszélgetés, tanácsadás, kommunikáció | 47 |
| Összetett probléma-e a fiatal magatartászavara? | 49 |
| A magatartás-zavaros fiatal és kommunikációs kapcsolatai | 56 |
| A metakommunikáció fontossága | 59 |
| Milyen módszereket válasszon a segítő a kommunikációs kapcsolatban? | 61 |
| A magatartás-zavaros fiatal megjelenése környezetében | 64 |
| A magatartás-zavaros fiatal és tudattalanjának segítése | 66 |
| Deviancia - deviáns magatartás | 74 |
| Deviancia a fiatalkorúak körében az utóbbi néhány évben. Helyzetelemzés és következtetések | 81 |
| Deviáns viselkedés és a család | 85 |
| Magatartás-zavaros fiatal, magatartás-zavaros család | 87 |
| Magatartás-zavaros-e, vagy csak nem megfelelő magatartású a fiatal? | 92 |
| Segítés, a pártfogolás első időszakában | 95 |
| Elégedettségi fok, mérlegelés, magatartászavar | 98 |
| Kísérlet a magatartászavar megszüntetésére | 102 |
| Magatartászavar és megerősítés | 104 |
| A magatartás-zavaros fiatal és a segítő közötti emberi kapcsolat | 107 |
| Önbizalom, szocializáció, Rosenthal-effektus | 110 |
| II. fejezet | 117 |
| A magatartás-zavaros fiatal találkozása segítőjével | 117 |
| Szociális tanulás. Siker - sikertelenség | 119 |
| Konkrét segítés | 122 |
| Önsegítés vagy külső támogatás? | 126 |
| Adatgyűjtés: kikérdezés, pozitív megerősítés, spontán beszélgetés, elszólások, odafigyelés, rádöbbenés, megszólítás | 130 |
| A fiatal agressziójára a segítő nem válaszolhat újabb agresszióval | 131 |
| A magatartás-zavaros fiatal vállalja tetteinek következményét | 134 |
| Megszólítjuk a magatartás-zavaros fiatalt | 136 |
| A magatartás-zavaros fiatal és az antiszociális agresszió. Mintakövetés, utánzás | 142 |
| A magatartás-zavarosi fiatal és a magatartásminták | 147 |
| Az önálló szociális tanulás | 153 |
| A magatartás-zavaros fiatal azonosságkeresése | 156 |
| III. fejezet | 159 |
| A segítő és a magatartás-zavaros fiatal konfliktusa | 159 |
| Személyiség, személyiségfejlesztés | 163 |
| Szociális tanulás és nevelés | 165 |
| IV. fejezet | 171 |
| Interakció a magatartás-zavaros fiatalok személyiségfejlesztésében | 171 |
| A magatartás-zavaros fiatalok pszichikus diszpozíciói kiszámíthatatlanok | 174 |
| A magatartászavarok okai, a tudattalan képzetek | 176 |
| A magatartás-zavaros fiatal megszabadul alacsonyrendű gondolataitól, érzelmeitől | 178 |
| Az indulatáttétel a gyakorlatban | 182 |
| A segítő tudattalanja nem azonos a magatartás-zavaros fiatal tudattalanjával | 185 |
| A magatartás-zavaros állapot feloldása | 187 |
| A szituációs beszélgetés sikeressége és az indulatáttétel | 190 |
| Reális megvonások és a magatartás-zavaros gyerek | 193 |
| Mit mond ki és mit hallgat el a magatartás-zavaros fiatal? | 196 |
| A segítő személyisége mint meghatározó tényező | 199 |
| A magatartás-zavaros fiatal rövid intervallumban történő segítése | 202 |
| A magatartás-zavaros fiatal kénytelen aszerint cselekedni, ahogy irányítják | 205 |
| A magatartás-zavaros fiatal megpróbáltatása | 208 |
| A magatartás-zavaros fiatal önkontrollja, belső kontrollja | 210 |
| A magatartás-zavaros fiatal ellenállásának értelmezése | 211 |
| Amikor a magatartás-zavaros fiatal nem mond el mindent őszintén | 213 |
| V. fejezet | 221 |
| A siker útja | 221 |
| Ki ne tudná? | 221 |
| Bibliográfia | 228 |