| Kis kiáltvány | 11 |
| A festészettől a happeningig | |
| Beke László: Kantor művészete és elmélete | 15 |
| Festészet... | |
| Festészetem kezdetei | 23 |
| Akadémia | 23 |
| K. P. festőcsoport | 23 |
| Mosónők, vasalónők, nők az esernyő alatt | 24 |
| Kegyetlen realizmus | 24 |
| Gúlák és esernyők | 25 |
| Esernyős tér | 25 |
| Tájkép esernyős térrel és alakkal | 26 |
| Csontvázas alakok | 26 |
| Egymásba csavarodó alakok | 26 |
| A gyufától a tiszta mozgásig | 27 |
| Forgácseső | 28 |
| Ovális formájú alakok | 28 |
| Párizs, 1947 | 29 |
| Fejlődés | 29 |
| Tárgy és kép | 30 |
| Kép - rajz | 30 |
| Rajz | 32 |
| Napló 47 avagy Infernó | 32 |
| 1948... 1949... 1950. Éjszakai napló avagy Metamorfózis | 37 |
| Szocreál | 40 |
| Antikiállítás | 41 |
| Zéró | 43 |
| Multipart | 44 |
| Multipart - a megállapodás feltételei | 45 |
| Kiáltvány 1970. A létezés ára | 47 |
| A festészetről | 52 |
| Emballage | |
| Az első emballage | 57 |
| Valami | 57 |
| A szekrény | 57 |
| A kollázstól az emballage-ig | 59 |
| Találkozás a Dürer-orrszarvúval | 60 |
| Infásnők | 61 |
| Öltözék-emballage | 62 |
| Esernyő | 62 |
| Emballage kiálltvány | 63 |
| Posta | 67 |
| Borítékok | 67 |
| Levél (egy happening partitúrája) | 69 |
| A vándorok és csomagjaik | 72 |
| Anatómia-óra Rembrandt nyomán | 72 |
| Emberi emballage | 74 |
| Az utazás eszméje ("i" színház) | 75 |
| Az utazás eszméje. "i" színház. A vasútállomás (partitúra) | 76 |
| Konceptuális emballage-ok | 76 |
| Interjú a Minden egy hajszálon függ című képek szerzőjével | 77 |
| Happening | |
| Cricotage happening | 83 |
| Nagy emballage - happening (Bázel) | 88 |
| Az esemény-színház | 95 |
| Tengeri panoráma happening | 95 |
| A Medúza tutaja | 96 |
| Hommage á Maria Jarema | 101 |
| Kozmetikai műveletek | 106 |
| Cambriolage | 110 |
| A független színháztól a halálszínházig | |
| Király Nina: "Ulyssesnek vissza kell térnie" | 113 |
| Ulysses | |
| Marionett Színház | 127 |
| Az Ulysses visszatérése és a Balladyna - Naplójegyzetek - | 128 |
| Credo | 128 |
| Ott, ahol a dráma keletkezik | 128 |
| Cselekmény | 128 |
| A színház butító szerepe | 129 |
| Konkrétság | 129 |
| Különlegesség avagy külsődleges realizmus | 129 |
| Az Ulysses visszatérése próbáiról | 130 |
| Illúzió és konkrét valóság | 130 |
| A színész játéka ( A Balladynára vonatkozóan ) | 131 |
| A cselekmény torzulása | 132 |
| Illúzió és realitás | 132 |
| A néző belső kapcsolata a színpaddal | 132 |
| Absztrakció, stilizáció, naturalizmus | 132 |
| Az úgynevezett díszlet | 133 |
| Megjegyzések a Balladyna színreviteléhez | 133 |
| Kórus | 134 |
| Pátosz | 134 |
| Ulysses visszatérése. Elmélkedés | 134 |
| Ulysses visszatérése. 1944. Elmélkedés | 134 |
| Ulysses visszatérése. | 135 |
| A rendezés első variánsa | 135 |
| A rendezés második variánsa | 135 |
| A rendezés harmadik variánsa | 136 |
| A végső forma. Ithaka | 137 |
| Ulysses | 137 |
| Rezümé | 137 |
| Informel, zéró, lehetetlen színház | |
| Az informel színház | 141 |
| A színész társadalmi helyzete | 143 |
| A színészi játék módszerei | 145 |
| A zéró-színház | 146 |
| Jegyzetek a zéró-színházhoz | 148 |
| A nemjátszás | 149 |
| Antiaktivitás | 150 |
| A "loppal" való játszás | 152 |
| A kimaszatolás | 152 |
| Az expresszió beszippantása | 153 |
| Vegetáció. Takarékoskodás a mozdulatokkal és az érzelmekkel | 153 |
| A jelentés-érték zéróra redukálása | 154 |
| Elimináció erő alkalmazásával | 154 |
| A kellemetlen szituáció | 154 |
| Automatizmus | 155 |
| A kényszer alatt játszás | 155 |
| Emballage | 155 |
| A lehetetlen színház | 156 |
| A halál színháza | |
| Halálszínház | 159 |
| Osztályterem | 166 |
| A halott osztály. Magyarázatok | 170 |
| Autonóm szövegek | |
| A művész helyzete | 175 |
| Pontos hely | 175 |
| Az illúzió - kis elméleti értekezés | 177 |
| Az illúzió elementáris értelme | 177 |
| A teljes illúzió | 177 |
| Az illúzió | 177 |
| Az illúzió mint negatív fogalom | 177 |
| A film illúziója | 178 |
| Találkozási pont: illúzió és realitás | 178 |
| Illúzió és ismételgetés | 178 |
| Megtévesztő fogalmak | 178 |
| A mű és a folyamat | 180 |
| Spiritualizmus | 182 |
| Katonaság. Le soldat - L"individu militaire | 184 |
| A realitás csodás mivolta | 184 |
| Szoba a gyermekkoromból | 187 |
| Hiányzó kedveseink kölcsönzőhelye | 189 |
| A gyermek emlékezete | 190 |
| Vissza a Vásári Bódéhoz | 190 |
| A dráma - a fikció. A holtak világa | 191 |
| A holtak világából az élők világába való dicstelen átmenet | 191 |
| A színház tényleges értelme | 192 |
| Az élet - a legalacsonyabbrendű valóság | 193 |
| A helyszínek leírása, 1944-től máig | 194 |
| Vesszenek a művészek! | |
| Véletlen | 199 |
| A cím története | 199 |
| Cselekmény | 200 |
| A halál szférája | 201 |
| Börtön | 202 |
| A "talált alak" | 204 |
| Tükrözés | 204 |
| Én | 208 |
| Én- sok alakban | 209 |
| A szerző és színpadi alakja | 211 |
| Klisé | 212 |
| A "teljes igazság" | 213 |
| Az eget kell ízlelni, hogy megmutassuk a földet | 215 |
| Az öröklét és a semmi színháza | |
| Soha többé nem térek ide vissza | |
| Én- reális | 221 |
| Megmenteni a feledéstől | 225 |
| Én jobban hiszek a művészetben, mint az életben | 229 |
| Ma van a születésnapom | |
| Az én szobám | 235 |
| Kép | 237 |
| Levél Maria Jaremához | 243 |
| Kalauz a Ma van a születésnapom c. előadáshoz | 245 |
| Király Nina: Exegi momumentum... | 251 |
| Függelék | |
| Életrajzi kronológia | 257 |
| Bibliográfia | 261 |
| Folyóiratok Kantor-különszámai | 261 |
| Filmek és videók a Cricot 2 Archívumában | 262 |
| A kötetben szereplő lengyel művészek | 263 |
| Képjegyzék | 265 |
| Képmelléklet | 331 |