1.035.017

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógusképzés 2009/2-3.

Pedagógusképzők és -továbbképzők folyóirata

Szerző

Kiadó: Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 245 oldal
Sorozatcím: Pedagógusképzés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Angol nyelvű összefoglalókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

2008-ban Pléh Csaba szerkesztésében megjelent a Pedagógusképzésnek egy tematikus száma, amely a nevelés és az új idegtudomány kapcsolatával foglalkozott. Ezt a hagyományt folytatjuk, egyrészt új... Tovább

Előszó

2008-ban Pléh Csaba szerkesztésében megjelent a Pedagógusképzésnek egy tematikus száma, amely a nevelés és az új idegtudomány kapcsolatával foglalkozott. Ezt a hagyományt folytatjuk, egyrészt új tematikus számmal jelentkezünk, másrészt a kötet tanulmányai a tanulás sokszínű világának a nevelés szempontjából fontos, illetve új problémáit, megközelítésmódjait tárgyalják. Arra törekedtünk, hogy olyan témákat elemezzünk, amelyek nem csak azt érzékeltetik, hogy az elmúlt évtizedekben jelentős mértékben átalakult a „tanulás tudománya", hanem azt is, hogy ez mélyen befolyásolta, befolyásolja a nevelés gyakorlatát különféle szinteken, színtereken.
Napjainkban jól érzékelhető, hogy a tanulás eredményességének problémáival nem csak egyéni és/vagy osztálytermi szinten szükséges foglalkozni, ti. az e téren fellépő kihívásokkal szembe kell néznie az oktatáspolitikáknak is. Halász Gábor tanulmánya a sikeres országok tanuláscentrikus oktatáspolitikáinak konkrét sajátosságait mutatja be, különös figyelemmel arra a törekvésre, hogy sor kerüljön mindenegyes tanuló „autentikus" tanulására. Az eredményes oktatáspolitikák felhasználják a tanuláskutatás új eredményeit, s Nahalka István tanulmányában ezeket, a pszichológiában és a pedagógiában megjelent új megközelítéseket, tendenciákat tekinti át erősen koncentrálva a mai gyakorlati problémákra, következményekre. Sokféle tapasztalatot szerezhetünk arról a hazai pedagógiában, hogy elhanyagoljuk a pedagógiai jelenségek kulturális aspektusait, s Győri János munkája éppen azt mutatja be, hogy a kultúra egyes alapvonásai miképpen tükröződnek a formális oktatásban, a tanulás és a tanítás milyen szoros kapcsolatban áll a kulturális kontextussal, amelyből létrejött, és amelyért működik. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
Halász Gábor: Tanulás, tanuláskutatás és oktatáspolitika 7
Nahalka István: A tanulás tudománya 37
Gordon Győri János: Kulturálisan különböző tanulás- és tanításértelmezések kapcsolata az oktatással 61
Kiss Paszkál: Szociális reprezentáció, ahogy a közösség megszelídíti az ismeretlent 87
Katona Nóra: Motiváció és önszabályozó tanulás 129
Gaskó Krisztina: Az önszabályozás és a tanulási motivációk szerepe serdülőkorban 159
Reinhardt Melina - Kökönyei Gyöngyi: Tanulási problémák magatartási zavarokkal küzdő gyermekeknél 177
Sz. Molnár Anna: A tanuló felnőtt 199
Rapos Nóra: A tanulást támogató értékelés a pedagógusképzésben 221
Angol nyelvű összefoglaló 239
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv