1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az innováció hálózatai

Az iskolarendszer és az iskolamenedzsment új modelljei

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A hazai és nemzetközi tapasztalatok alapján az intézményi, helyi és rendszerszintű változások elősegítéséhez célszerű az érintettek partnerségére törekedni, és a párhuzamos erőfeszítések révén nyert tudást, valamint a működő gyakorlatok cseréjét a hálózatos működés lehetőségeivel támogatni. A meglévő tapasztalatok ellenére a hálózatokban zajló munka, különösen új hálózatok építése és működésük vagy növekedésük segítése, áldozattal járó kihívás a többség számára. A horizontális együttműködéssel járó erőfeszítések olyan befektetést jelentenek, amelyek számos közvetett hatáson keresztül és gyakran csak hosszabb távon „térülnek meg". A hálózatosodás szakmai és pénzügyi ösztönzése csökkentheti a többletvállalásoktól való tartózkodást, a szakmai elbizonytalanodás és a konfliktusoktól való félelem kockázatát. A pályázati lehetőségeken túl az eredményes együttműködés technikai és emberi dimenzióira is nagy hangsúlyt kell fektetni. Az e területre vonatkozó tudás gyarapításához kíván... Tovább

Fülszöveg

A hazai és nemzetközi tapasztalatok alapján az intézményi, helyi és rendszerszintű változások elősegítéséhez célszerű az érintettek partnerségére törekedni, és a párhuzamos erőfeszítések révén nyert tudást, valamint a működő gyakorlatok cseréjét a hálózatos működés lehetőségeivel támogatni. A meglévő tapasztalatok ellenére a hálózatokban zajló munka, különösen új hálózatok építése és működésük vagy növekedésük segítése, áldozattal járó kihívás a többség számára. A horizontális együttműködéssel járó erőfeszítések olyan befektetést jelentenek, amelyek számos közvetett hatáson keresztül és gyakran csak hosszabb távon „térülnek meg". A hálózatosodás szakmai és pénzügyi ösztönzése csökkentheti a többletvállalásoktól való tartózkodást, a szakmai elbizonytalanodás és a konfliktusoktól való félelem kockázatát. A pályázati lehetőségeken túl az eredményes együttműködés technikai és emberi dimenzióira is nagy hangsúlyt kell fektetni. Az e területre vonatkozó tudás gyarapításához kíván lendületet adni a kiadvány, melynek kérdésfelvetéseit, elméleti alapvetéseit és esettanulmányokra épülő gyakorlati következtetéseit reményeink szerint izgalmas viták és a hálózatosodás további erősödése követheti majd. Vissza

Tartalom

Kovács István Vilmos: AZ OKTATÁSI INNOVÁCIÓK TERJEDÉSÉNEK ESÉLYEI MAGYARORSZÁGON 13
Változások és elbizonytalanodás a hazai oktatás világában 13
Az OECD mint az oktatásfejlesztés egyik legfontosabb nemzetközi műhelye 15
Változó környezet, változó kilátások 17
Változások és válaszok 22
Magányos hősök helyett innovatív közösségek 25
Irodalom 35

David Istance - Mariko Kobayashi: BEVEZETÉS 37
1. Bevezetés 38
2. A változási folyamat elemzésének jelentősége "A jövő iskolájának" szempontjából 38
3. A jelentől a jövő felé - kormányzás, menedzsment, személy vezetés és hálózatok az iskoláztatás forgatókönyveiben 50

I. RÉSZ
A HÁLÓZATÉPÍTÉS, A MENEDZSMENT ÉS A KORMÁNYZÁS
1. fejezet
Hans F. van Alst: Hálózatépítés a társadalomban, a szervezetekben és az oktatásban 63
1. A hálózatok, a jelentőségük és a tudásmenedzsment 64
2. A hálózattípusok 66
3. A hálózatok jellemzői 67
2. fejezet
Judith Chapman: A Jövő Iskolája: tanulási hálózatok 73
1. A hálózat fogalma 74
2. A hálózat jelentősége a 21. századi oktatásban 75
3. fejezet
Anne Sliwka: Hálózatépítés as oktatási Innováció érdekében, összehasonlító elemzés 81
1. Bevezetés 82
2. Hálózatépítés és innováció 82
3. Innováció az Iskolarendszerben 83
4. Hálózatok az oktatásban - fő célok 84
6. Az oktatási hálózatok struktúrái és jellemzői 88
6. Következtetések 98
4. fejezet
Ron Glatter - Bill Mulford - Dale E. Shuttleworth: Kormányzat, menedzsment és személyi vezetés 97
1. Kormányzati modellek és ezek hatása az autonómiára, az elszámolhatóságra és a vezetésre (Ron Glatter) 98
2. Az iskolák szervezeti tanulására irányuló vezetés és a diákok javuló eredményei (Bill Mulford) 107
3. Menedzsment és személyi vezetés a 21. században - az innováció új meghatározása (Dale E. Shuttleworth) 112

II. RÉSZ
A KONFERENCIÁKNAK HELYSZÍNT ADÓ ORSZÁGOK PÉLDÁI
5. fejezet
Maria do Céu Roldao: A jó gyakorlat és az innováció iskola előmozdításának stratégiái - a portugál példa 121
1. Innováció egy tradicionális rendszer keretei között 122
2. Központosítás és pedagógiai kísérletek 123
3. A hálózatépítés és az átalakulás két stratégiája: az általános iskolai tanterv átalakítása (1996-2001) és a Good Hope-program (1998-2001) 124
6. fejezet
Halász Gábor: A közigazgatási reform és az oktatási rendszer szabályozása - a magyar példa 133
1. A magyar oktatási szabályozás alapvető jellemzői 134
2. A közigazgatási reform és az oktatási kormányzat 135
3. A magyar példa - új szabályozási mechanizmus 139
4. Következtetés 143
Melléklet 144
7. fejezet
Michael Barber: Elérhető célok és stratégiai kihívások - a közoktatás koncepcionális átalakításának kérdése Angliából nézve 145
1. Növekvő társadalmi elvárások 146
2. A négy elérendő cél 147
3. Öt stratégiai kihívás 154
4. Következtetés 163
8. fejezet
Az iskolák és a kormányzat Hollandiában - a közelmúlt változásai és előrelátó politikai gondolkodás 165
Holland Oktatási, Kulturális és Tudományos Minisztérium 121
1. „Erős intézmények, elszámoltatható kormány" 166
2. Korlátok nélküli tanulás 173
3. Következtetések - a központi kormányzat szerepe 177

III. RÉSZ
A „SCHOOLING FOR TOMORROW" 2000-2001 KONFERENCIÁK TANULSÁGAI
9. fejezet
Ylva Johansson: A Jövő Iskolája - Politikai alapelvek és irányok 181
1. Irányvonalak az oktatáspolitika számára 183
2. Az innováció előmozdítása és terjesztése 184
10. fejezet
David Hopkins: Az innovációs hálózatok a politikában és a gyakorlatban 187
1. A hálózatok és a lisszaboni szeminárium 188
2. A hatékony hálózatok feltételei 191
3. A hálózatok legfontosabb érdekeltjei 191
4. A hálózatok szerepe az innováció támogatóséban 192
5. A kormányzatok szerepe és a szakpolitikai következmények 196
11. fejezet
Donald Hirsch: A tanulás, az iskolák és a rendszerek menedzselése 199
1. Bevezetés 200
2. Magas színvonalú tanulási környezetek létrehozása és fenntartása 200
3. A komplexitást és a változást szem előtt tartó iskolamenedzsment 202
4. Az előttünk álló út 208
Irodalom 209
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv