1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tervezés és döntés anatómiája

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Oktatáskutató Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 410 oldal
Sorozatcím: Oktatáspolitika
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-404-011-x
Megjegyzés: Megjelent 600 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Azok a kutatások, amelyeket 1981-ben indítottunk az Oktatáskutató Intézet keretében, elsősorban nem az iskolára, hanem egy azon kívüli szférára, az oktatástervezésre irányulnak. Mégsem függetlenek... Tovább

Előszó

Azok a kutatások, amelyeket 1981-ben indítottunk az Oktatáskutató Intézet keretében, elsősorban nem az iskolára, hanem egy azon kívüli szférára, az oktatástervezésre irányulnak. Mégsem függetlenek az iskolától és a tanítástól. Hiszen a tervezés -.a legkülönbözőbb szinteken - meghatározza vagy legalábbis befolyásolja, hogy mit lehet az iskolában tenni. Kutatásaink nyomán reméljük, fény vetül egy fontos területre: azokra az érdekekre, szándékokra és törekvésekre, amelyek nyomán az oktatásra vonatkozó tervek születnek . x Honnan a témaválasztás? Sokféle előzményt kellene fölsorolnunk, hogy bemutathassuk, miként is alakult ki az előbb ismertetett kutatási profil. Közülük legfontosabbként hadd említsük azokat a különböző bizottsági munkákat, alapozó anyagokat és háttérkutatásokat, amelyeket 1975 őszétől kezdve a munkacsoport az oktatás távlati fejlesztésével kapcsolatban csinált. Kétségtelen, hogy egészen az utóbbi időkig ez a hosszú és nemegyszer terhes folyamat határozta meg a munkacsoport tagjainak kutatói érdeklődését is. Ez az érdeklődés továbbá nem független azoktól a változásoktól, amelyek társadalmi-gazdasági fejlődésünkben a hetvenes és nyolcvanas években lezajlottak. Vissza

Tartalom

Előszó /Kozma Tamás/ 1
Halász Gábor - Lukács Péter - Nagy Mária:
I. Oktatáspolitika és oktatásirányítás 9
Bevezetés 11
1. A központi oktatáspolitika döntési mechanizmusainak vizsgálata 16
2. A helyi-területi szintű oktatáspolitika és -irányítás vizsgálata 29
3 . Innovációkutatás 41
Jegyzetek 53
Lukács Péter:
II. A középtávú oktatástervezés központi mechanizmusairól 57
Bevezetés 59
1. A tervezés szerkezete és főbb szereplői 66
2. A tervezés folyamata: A VI. ötéves terv "esete" 74
3. Előzetes döntések 97
4. Megyei koncepciók és tervjavaslatok 136
5. Mai oktatástervezésünk központi mechanizmusairól 153
Melléklet 158
Jegyzetek 161
Halász Gábor:
III. A megyei szintű oktatásirányításról 167
Bevezetés 169
1. A középszintű oktatásirányításról és oktatáspolitikáról 171
2. A középszintű irányitás működése 204
Jegyzetek 232
Nagy Mária:
IV. Végrehajtók vagy döntéshozók? /Az intézményi és helyi
irányitás szerepe az oktatásfejlesztési döntésekben/ 235
1. Döntések és döntési rendszerek 237
2. A fejlesztési törekvésekről 245
3. A fejlesztések elfogadásának mechanizmusai 253
4. Fejlesztési stratégiák 270
5. Döntés és végrehajtás az általános iskolai tanteremfejlesztésben 276
Jegyzetek 279
Darvas Péter:
V. Alkufolyamatok és vállalati érdekek a középfokú szakképzésben 285
1. Munkaerőhiány és munkaerőtervezés 289
2. Munkaerőpiac és a képzési rendszer területi szabályozása 289
3. A vállalati érdekek stb 295
4. A vállalati szakemberpolitika és a munkahelyi beilleszkedés - 312
Felhasznált irodalom 31t
Jegyzetek 318
Forray R. Katalin - Kozma Tamás:
VI. Lakossági érdekérvényesítés az oktatásban 321
1. Állampolgárok és az oktatási rendszer 324
2. "Nem tervezett" lakossági folyamatok és az oktatásügyi alapellátás 325
3. Lakossági igények a középfokú képzésben 347
4. Felsőoktatási taktikák 350
5. A szervezett lakossági érdekérvényesítés felé 373
Jegyzetek 389
Összefoglalás /Kozma Tamás/ 395
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv