A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
Az Értékelési gyakorlat a befogadó intézményekben - Az oktatáspolitika és gyakorlat fő kérdéséi az Ügynökség értékelési projektjének első szakaszában összegyűlt tapasztalatokat foglalja össze. Alapjául az a 23 jelentés szolgált, amelyeket a résztvevő országok az értékelési politikájukra vonatkozóan küldtek el.
A projekt célja az volt, hogy feltárja a mérés, értékelés elveit és gyakorlatát, amely azért fontos az alapfokú befogadó intézmények számára, mert ezáltal kapnak visszajelzést a tanítás és a tanulás folyamatáról. Ez az összefoglaló szamba veszi a befogadó intézményekben folyó értékelés jogi kereteit és elveit érintő tényezőket, és megvizsgálja, hogy miként hatnak az értékelés gyakorlatára. Áttekinti továbbá azokat a legfontosabb teendőket, amelyek a ''hiányosságokra összpontosító" (orvosi szemléletű) értékelési gyakorlatot képesek elmozdítani az oktatásközpontú megközelítés irányába. Ezen túlmenően, a jelentés választ kíván adni arra, hogyan képes a befogadó osztályokban...
Tovább
Fülszöveg
Az Értékelési gyakorlat a befogadó intézményekben - Az oktatáspolitika és gyakorlat fő kérdéséi az Ügynökség értékelési projektjének első szakaszában összegyűlt tapasztalatokat foglalja össze. Alapjául az a 23 jelentés szolgált, amelyeket a résztvevő országok az értékelési politikájukra vonatkozóan küldtek el.
A projekt célja az volt, hogy feltárja a mérés, értékelés elveit és gyakorlatát, amely azért fontos az alapfokú befogadó intézmények számára, mert ezáltal kapnak visszajelzést a tanítás és a tanulás folyamatáról. Ez az összefoglaló szamba veszi a befogadó intézményekben folyó értékelés jogi kereteit és elveit érintő tényezőket, és megvizsgálja, hogy miként hatnak az értékelés gyakorlatára. Áttekinti továbbá azokat a legfontosabb teendőket, amelyek a ''hiányosságokra összpontosító" (orvosi szemléletű) értékelési gyakorlatot képesek elmozdítani az oktatásközpontú megközelítés irányába. Ezen túlmenően, a jelentés választ kíván adni arra, hogyan képes a befogadó osztályokban folyó értékelés a lehető legjobban kiszolgálni az oktatás folyamatával kapcsolatos döntéshozatalt.
Ez az összefoglaló jelentés az oktatáspolitikai döntéshozók és a befogadó intézményekben dolgozó gyakorlati szakemberek számára kíván hasznos háttéranyagot biztosítani az értékeléssel kapcsolatban. A címzettek között szerepelnek a sajátos nevelési igényű tanulókkal foglalkozó szakemberek, akiket különösen érint a befogadás általánossá válását támogató oktatáspolitika és gyakorlat. Ugyanakkor, ide tartoznak a többségi intézmények értékelési elveit kidolgozó, és gyakorlatát követő szakemberek, akiknek feladatuk, hogy valamennyi tanuló Igényeit szem előtt tartsák, beleértve a sajátos nevelési igényűeket is.
Vissza
Tartalom
1. BEVEZETÉS 9
1.1 Az Ügynökség értékelési projektje 9
1.2 Országjelentések és összefoglaló jelentések: a vizsgálat területei és céljai 12
1.3 Munkadefiníció 13
2. ÉRTÉKELÉS BEFOGADÓ INTÉZMÉNYEKBEN 19
2.1 Értékelés az átfogó oktatáspolitikákban 19
2.2 Értékelés a sajátos nevelési igények felmérése céljából 22
2.3 A tanítás és a tanulás folyamatáról informáló értékelés 23
2.4 Értékelés a tanulók eredményeinek összehasonlítására 24
2.5 Értékelés az általános oktatási-nevelési szintek monitoringjára 25
2.6 Összefoglalás 27
3. AZ ÉRTÉKELÉS KIHÍVÁSAI ÉS INNOVÁCIÓI 29
3.1 Az értékelési során nyert információ felhasználása a követelményszintek monitoringjában 30
3.2 Az SNI értékelés korai azonosításának alkalmazása a tanulási és tanítási folyamat informálására 35
3.3 A folyamatos értékelést célzó értékelési politikák és eljárások fejlesztése 40
3.4 Összefoglalás 48
4. A BEFOGADÓ ÉRTÉKELÉS FELÉ HALADVA - AJÁNLÁSOK A NEVELÉSPOLITIKA ÉS GYAKORLAT SZÁMÁRA 49
4.1 Befogadó értékelés 49
4.2 Ajánlások a "mainstream" osztályokban tanító tanároknak 53
4.3 Ajánlások az iskolaszervezéshez 55
4.4 Ajánlások a speciális értékelő team számára 57
4.5 Ajánlások az értékelési politikák számára 58
4.6 Összefoglalás 62
5. ZÁRÓ MEGJEGYZÉSEK 65
REFERENCIÁK 69
FÜGGELÉK 71
KIFEJEZÉSEK TÁRA 73
SZERZŐK 77
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.