Bevezetés | 1 |
Irodalmi források | |
A fönnmaradt emlékek | |
A régi szobrok anyaga | |
Szobrászati formák | |
Hogy jöttek létre a görög szobrok? | |
A képzőművészetek viszonya egymáshoz | |
Az antik szobrászat korszakai | |
Az ókori szobrászatról szóló modern irodalom | |
Őskor | 9 |
A görög művészet eredete | |
A szobrászat Homerosnál | |
Kapcsolatok a mykenei és homerosi művészet között | |
Külföldi hatások | |
A görögök hite saját művészetük eredetéről | |
Archaikus művészet | 18 |
A görög szobrászat első történeti szakasza | |
Technikai haladások | |
Díszítő szobrászat | |
Ioniai emlékek | |
Xanthosi síremlék és rokonai | |
Szobor Samos szigetéről | |
Repülő alak | |
A naxosi művészet | |
A therai Apollo | |
Melosi és parosi szobrok | |
Delos szerepe az archaikus művészetben | |
Emlékek Thasos és Samothrake szigetéről | |
Ismeretlen eredetű ion művek | |
Thessaliai emlékek | |
A legrégibb attikai szobrászat | |
Befestett archaikus szobrok | |
Öltözött női alakok | |
Archaikus attikai férfiszobrok | |
Adatok a régi athenei mesterekről | |
Újabb irány az attikai művészetben | |
Ősrégi emlékek Krétából és Spártából | |
Ősrégi emlékek a Peloponnesos különböző vidékeiről | |
Selinuntumi metopek | |
Boeotiai szobrok | |
Irodalmi adatok egyes régibb művészekről | |
Argosi és sikyoni mesterek | |
Aeginai művészek | |
A müncheni "aegineták" | |
Határozatlan származású archaikus szobrok | |
Visszatekintés az ósdi művészetre | |
Az ötödik századi virágzás | 76 |
A persa háborúk hatása | |
Olympiai szobrok | |
Olympiai metopek | |
Kalamis | |
Myron | |
Pythagoras | |
Phidias | |
A Parthenon zophorosa | |
A parthenoni metopek | |
Az olympiai Zeus | |
Athene Parthenos | |
A Parthenon oromcsoportjai | |
Phidias egyéb művei | |
A Theseion szobordíszei | |
Nike Apteros temploma | |
Az Erechteion szobrászati dísze | |
Athenei domborművek az első virágzás korából | |
Agorakritos, Kolotes, Theokosmos, Alkamenes, Praxias; Lykias, Kresilas, Strongylion, Kallimachos | |
Az idősebb Praxiteles | |
Demetrios | |
Phigalia | |
Polykleitos | |
Polykleitos iskolája | |
Paionios | |
Nereida-emlék | |
A thrysai emlék domborművei | |
Siciliai emlékek | |
Visszatekintés az V. századi virágzásra | |
A negyedik századi második virágzás kora | 153 |
A negyedik század szobrászata | |
Kephisodotos | |
Praxiteles | |
Silanion és Euphranor | |
Timotheus | |
Bryaxis | |
Leochares | |
Skopas | |
A Maussoleion | |
Attikai síremlékek | |
Thrasymedes | |
Damophon | |
Lysippos | |
Lysippos tanítványai | |
A niobidák csoportja | |
A knidosi Demeter | |
Melosi és athenei fej | |
Domborműves oszlopok | |
A sidoni sírládák | |
A hellenistikus kor művészete | 199 |
Nagy Sándor s a hellenistikus kor | |
A hellenistikus művészet góczpontjai | |
Hellenistikus domborművek | |
Gyerekek szobrai; Boéthos | |
A rhodosi óriás szobor | |
Personifacatiók | |
Arczképek | |
Pergamosi művészet | |
Attalos athenei szoborcsoportja | |
II. Eumenes-féle áldozati művek | |
Arhodosi iskola | |
Laocoon | |
A trallesi iskola; a farnesei bika | |
Ephesosi iskola | |
Belvederi Apollo | |
Artemis a szarvassal | |
A melosi Aphrodite | |
A samothrakei Nike | |
Az ú. n. "Eubulaios" | |
Marsyas büntetése | |
A görög művészet Rómában és a római szobrászat | 231 |
A görög művészet és Róma | |
Az ú. n. új attikai iskola | |
Zeus Otricoli; medici Venus | |
Arcesilaus | |
Pasiteles és iskolája | |
Római szobrászat; arczképek | |
Historiai szobrászat | |
Hadrianus kora | |
A római síremlékek | |
Ábrák magyarázata | 245 |
Függelék | 247 |