A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Gazdaságpszichológia - Szöveggyűjtemény I-II.

Fogyasztói magatartás és motiváció/Döntéselmélet

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Olvasó!
A BGF Külkereskedelmi Főiskolai Karán 1990 óta folyik a. gazdaságpszichológia tantárgy oktatása. Amíg a Nemzetközi kommunikáció szakon az alapozó pszichológia (általános és... Tovább

Előszó

Tisztelt Olvasó!
A BGF Külkereskedelmi Főiskolai Karán 1990 óta folyik a. gazdaságpszichológia tantárgy oktatása. Amíg a Nemzetközi kommunikáció szakon az alapozó pszichológia (általános és személyiségpszichológia) tantárgyra a szociálpszichológia, addig a Gazdaságdiplomácia és nemzetközi menedzsment, a Külgazdasági és a Nemzetközi marketing és teljes körű minőségbiztosítás (TQM) szakon a gazdaságpszichológia tantárgy épül.
A tantárgy tematikájának kidolgozója dr. Barlai Róbert volt (BGF KKFK Kommunikáció Tanszék), a kidolgozásban közreműködtek dr. Engländer Tibor (döntéselmélet), dr. Komor Levente (információ- és rendszerelmélet), dr. Varga Károly (motiváció és teljesítménymotiváció). A tantárgy törzsanyaga a több mint egy évtizedes időtartam alatt természetesen fokozatos változáson ment keresztül. A szöveggyűjtemény szerkezetét jelentő tanulmányokat ezen tapasztalatok formálták. Tekintettel arra, hogy a hallgatóknak számos különböző, és sokszor nehezen beszerezhető irodalmat szükséges elolvasni, indokoltnak látszik egy olyan szöveggyűjtemény kiadása, amely a törzsanyag nagyobb részét tartalmazza. A szöveggyűjtemény természetesen a tantárgyfejlesztés jelenlegi állapotát tükrözi.
A szöveggyűjtemény használati útmutatójaként elmondható, hogy a Bevezetésben vázlatosan ismertetjük a gazdaságpszichológia és közgazdaságtan történeti vonatkozásait, az eltérő emberképből adódó elméletalkotás és kutatás sajátosságait. A második részben pedig bemutatjuk a válogatás szempontjait, néhány szóval kiemeljük az egyes fejezetek fontosabb gondolatait... Vissza

Tartalom

Előszó 7
Bevezetés 9
I. RÉSZ
SZÜKSÉGLET, SZEMÉLYISÉG ÉS FOGYASZTÓI MAGATARTÁS 39
Colin Campbell : A modern fogyasztói étosz rejtélye 39
Scitovksy Tibor: A plutokrácia és a plebsz uralma 69
Günter Wieswede: A fogyasztó személyisége 77
Rolf Berth: Az emberi szükségletek befolyásolása a reklámtevékenységgel 102
Hámori Balázs: A hiúság vására - a státuszvadászat közgazdasági implikációi 126
II. RÉSZ
A MOTIVÁCIÓ PSZICHOLÓGIÁJA ÉS GAZDASÁGTANA 143
Scitovsky Tibor: Feszültség és unalom között 143
Scitovsky Tibor: Az újdonság keresése 159
Scitovsky Tibor: A komfortérzet és az öröm ellentéte 185
Charles D. Spielberger és Laura M. Starr: Kíváncsiság és explorációs viselkedés 206
Scitovsky Tibor: Az unalom - miből fakad és hová vezet? 221
Csíkszentmihályi Mihály: Az élmény tartalma 240
Csíkszentmihályi Mihály: Az öröm és az élet minősége 257
III. RÉSZ
DÖNTÉSELMÉLET. A HOMO OECONOMICUS ÉS A KORLÁTOZOTT RACIONALITÁS 7
Kindler József: A problémamegoldás rendszerszemléletű elmélete 7
Kindler József: Döntéselméleti felfogásmódok, irányzatok 29
Herbert A. Simon: A racionalitás alternatív felfogásai 54 Roger Dawson: A gyorsgondolkodás fejlesztése (A döntéshozók tipológiája ) 68
Peter M. Senge: Csoportos tanulás 81
IV. RÉSZ
A RACIONALITÁS-ELV JELENTŐSÉGE 113
Max Weber: A társadalmi cselekvés fogalma 113
Amos Tversky-Daniel Kahneman: Ítéletalkotás bizonytalanság mellett 124
Antonio, R. Damasio: A szomatikus marker feltevés 146 Antonio, R. Damasio: A szomatikus marker feltevés ellenőrzése 165
Jürgen Habermas: A cselekvésracionalitás aspektusai 177
V. RÉSZ
JÁTÉKELMÉLET ÉS TÁRSADALMI CSAPDÁK 193
Méró László: A fogoly dilemmája 193
Méró László: A blöff 215
Hankiss Elemér: Társadalmi csapdák 231
VI. RÉSZ
ETIKA A GAZDASÁGBAN 263
Méró László: Az aranyszabály (A moralitás játékai) 263
Zsolnai László: A felelősség eszméje 284
Erich Fromm: Önzés, önszeretet és önérdek 294
Felhasznált irodalom 304
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv