1.031.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

"Belváros a külvárosban - Shopping Mallok Budapesten"

A nagy bevásárlóközpontok komplex társadalmi hatásmechanizmusai/Nemzetközi konferencia 1998. február 20-21. Újvárosháza, 1056. Budapest. V., Váci utca 62-64.

Szerző
,
Kiadó:
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői papírkötés
Oldalszám: 115 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Angol  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: A konferencia résztvevői számára, kis példányszámban kiadott, házi nyomdában készült kiadvány. Fekete-fehér illusztrációkkal.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Új, és a fogyasztók körében máris nagy népszerűségnek örvendő városfejlődési tendenciának lehetünk tanúi: Budapesten is gombamód szaporodnak a világ nagyvárosainak külterületein megépült, belvárosi... Tovább

Előszó

Új, és a fogyasztók körében máris nagy népszerűségnek örvendő városfejlődési tendenciának lehetünk tanúi: Budapesten is gombamód szaporodnak a világ nagyvárosainak külterületein megépült, belvárosi csillogású, de annál jóval alacsonyabb árfekvéssel, a széles vásárlóközönséget magukhoz csalogató nagy bevásárlóközpontok, vagy ahogy a nemzetközi szóhasználatban meghonosodott: SHOPPING MALL-ok Még magyar szavunk sincs rá (lehet, hogy nem is lesz?), ehelyett az építtetők által adott fantázia-neveken említjük őket: Duna- és Csepel Plaza, Pólus Center, Euro-park, Cora, Mammut, Shopping City Süd, stb. Azokban a fővárosi kerületekben, ahol a nagy bevásárlóközpontok létesültek, a helyi lakosok és a helyi önkormányzat egyaránt számos olyan, váratlan kérdéssel találta szembe magát, amelyekkel mindezidáig senki sem foglalkozott Magyarországon, lévén a nagy bevásárlóközpontok, mint gazdasági-társadalmi jelenségek, még „újszülöttek" hazánkban. Nem így szerte a világban, ahol országonként eltérő módon szabályozzák e kereskedő-óriások tevékenységét. - A hazai beruházók tervei szerint az elkövetkező években - de akár hónapokat is mondhatnánk, hiszen legtöbbjük valóban „pillanatok alatt" felépül - tucatnál is több ilyen nagy bevásárlóközpont ékesíti fővárosunkat. Ám a külföldi gyakorlattól eltérően, nálunk nemcsak a külvárosban fognak helyet kapni, hanem a város legkülönbözőbb pontjain - gyakorlatilag mindenütt, ahol a tömegközlekedés ezt lehetővé teszi. Emiatt máris „hangolnak" a környezetvédők, a kiskereskedelem személyességét kedvelők, a helyi társadalmat féltők kórusai - a legkülönfélébb szakmák (városépítés, közösségi szociális munka, közlekedés-szervezés, kereskedelem, zöldek, stb.) szempontjait hangoztatva. Ugyanakkor szemlátomást igen gyengécske még a helyi lakosság érdekérvényesítő képessége, de ez nem is csoda, hiszen Hankiss Elemér immáron klasszikus diagnózisa szerint: a helyi közösség fogalmának ideológiai terhe félmúltunk súlyos öröksége, hiszen a közösség egy ideális társadalmat építő emberek csoportját jelentette, melyben a cél szentség volta miatt nem artikulálódhattak a helyi érdekek. Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv