| Nyitány | 9 |
| Indulás Bécsben | |
| Dalok, zongora- és kamaraművek | 13 |
| A renitens Schönberg-tanítvány | |
| Schönberg megtisztítja a zenei anyagot | |
| Bécs, a háború utáni évek forradalmi városa | |
| Eisler fiatalkori művei | |
| Groteszk módon leplezett elkülönülés a mestertől: Palmströp op. 5 | |
| A l'art pour l'art ellen | |
| Berlin - zene és politika | |
| Áttelepedés a német fővárosba | 39 |
| A fejlett kultúrális ipar | |
| Politikai tanulóévek | |
| Az értelmiség és a munkásosztály | |
| A hiteles művészet | |
| Szakítás Schönberggel | 47 |
| Polgári baloldali korszak | |
| Az átmeneti időszak három alkotása | |
| Sui generis önarckép: Hanns Eisler naplója | |
| Új rendeltetésű hangverseny-dalok: Újságkivágatok | |
| Kedv a politikai szatírára: három férfikar Heinrich Heine verseire | |
| Harci zene | 65 |
| Agitációs és propagandamunka | |
| Szervezeti kérdések | |
| Írások és kritikák | |
| A zene társadalmi szerepe | |
| A felborított hierarchia | |
| Az "új tárgyiasság" bírálata | |
| Agresszív hangnem | |
| A jazz feldolgozása | |
| Konstruktív montázs | |
| Politikai kórusművek: Dalainkkal is harcoljunk | 79 |
| Harci dalok és politikai balladák - Zene és válság 1930 körül | 84 |
| A széttagolt munkásmozgalom | |
| Együttműködés Brechttel | |
| Művészet az új közönség számára | |
| A nagy szintézisek - A rendszabály - Kuhle Wampe - Az anya | 97 |
| A szocialista zenekultúra kezdete | |
| A zene stratégiai értelmezése | |
| A zenészparazitizmus alternatívája | |
| 15 év száműzetésben | |
| Európai állomások | 115 |
| Bécs - Párizs - London - Prága | |
| Ellentmondásos helyzetek | |
| Brecht és Eisler daloskönyve | |
| Pedagógiai célzatú alkotások | |
| A sűrített antiszimfónia | |
| Második film Joris Ivens-szel: Új föld | |
| Kerekfejűek és hegyesfejűek: a faji demagógiáról szóló példázat | |
| Utazás az Egyesült Államokba: a rooswelti "New Deal" - politika | |
| A kantáta megújítása | 139 |
| Eisler és Brecht közös műve: "A háború ellen" és a "Lenin-rekviem" | |
| Spanyolország, dalok a nemzetközi brigádok számára | |
| Az antifasiszta ellenállás dokumentuma: a "Német szimfónia op. 50" | 144 |
| Vita Lukáccsal | 147 |
| Irány: Amerika | 153 |
| A New School for Social Research tanára | |
| Kamarazene és filmzene | |
| Kényszerű intermezzo Mexikóban | |
| Elmélet és gyakorlat: a filmzenekutatási terv | 157 |
| Hollywood - átmeneti menedék | 170 |
| Az emigránsok új központja | |
| Monopolizált filmipar | |
| Brecht és Adorno Között | |
| A nagy ciklus: a "Hollywoodi daloskönyv" | |
| Az elégiák formája | |
| A boszorkányüldözés áldozata | 178 |
| Az utolsó évtized | 189 |
| Visszatérés Bécsbe | |
| Nestroy "Halálos félelem" c. művének megzenésítése | |
| Berlin-NDK: kísérletezés új népdalokkal | |
| A visszafelé fordulás esztétikája ellen | |
| Opera zene nélkül: Johann Faustus | 197 |
| Harc Schönberg kiközösítettsége ellen | |
| A Svejk-zene hármas funkciója | |
| "Komoly érdekek" | 212 |
| Eisler modernsége | 219 |
| Jegyzetek | 225 |
| Irodalomjegyzék | 245 |
| Időrendi táblázat | 255 |
| Utószó (Maróthy János) | 263 |