| Hans Küng: Bevezető gondolatok a párbeszédhez | 5 |
| Útban az egyetemes ökumenikus öntudat felé | 5 |
| Mi a vallás? | 7 |
| Túl az "abszolút" és a "relatív" hamis alternatíváin | 9 |
| A történelmi Buddha tanítás a szabadulás útján | 15 |
| Heinz Beckert: Buddhista szemlélet | 17 |
| A történelmi Buddha élete és jelentősége | 17 |
| Buddha tanainak célja és értelme | 21 |
| A hitnek semmi haszna | 23 |
| Szenvedés és reinkarnáció | 25 |
| A szabadulás útja | 28 |
| A nirvána | 31 |
| Buddhista kozmológia | 35 |
| Hans Küng: Keresztény válasz | 40 |
| Az első érintkezés | 41 |
| Fordulat a tudományban és az egyházban | 44 |
| A buddhizmus és a "tiszta megtapasztalás" | 47 |
| Az igazság és a történelem viszonyáról | 51 |
| A történelmi Buddha | 56 |
| Legendák születése | 59 |
| Párhuzamok Jézus Krisztus és Buddha Gautama között | 61 |
| Miben különböznek egymástól Jézus Krisztus és Buddha Gautama? | 64 |
| A megvilágosodott és a megfeszített | 67 |
| Nirvána vagy örökkévalóság? | 69 |
| A buddhista közösség korai története | 73 |
| Heinz Bechert: Buddhista szemlélet | 75 |
| A szangha | 75 |
| A buddhista laikusok | 79 |
| A tanítás továbbadása és a szent szövegek | 81 |
| Asóka és a buddhista világmisszió kezdetei | 83 |
| Théraváda buddhizmus | 85 |
| Az indiai buddhizmus korai története | 87 |
| Keresztény válasz | 91 |
| Buddhista eszménykép | 91 |
| Buddha fiai, Krisztus fiai | 94 |
| Keresztény eredetű-e a szerzetesség? | 95 |
| Paradigmaváltás: az elit vallásából tömegvallás | 101 |
| A szangha és az egyház | 106 |
| A világról való lemondás és a világ alakítása | 108 |
| Vallási türelem | 110 |
| Üdvösségre törekvés és a gazdaság | 113 |
| Feszültség a szerzetesek és a laikusok között | 115 |
| Párbeszéd a théraváda buddhizmussal | 118 |
| A Théravádától a "tiszta föld"-ig. A buddhista gondolkodás és életmód változatai | 123 |
| Heinz Bechert: Buddhista szemlélet | 125 |
| Srávakajána (hinajána) és mahájána | 125 |
| Súnjaváda és jógácsára | 127 |
| Vadzsrajána buddhizmus | 132 |
| Saktisztikus tantra | 134 |
| Az indiai buddhizmus hanyatlása | 139 |
| A buddhizmus elterjedése Ázsiában | 140 |
| A távol-keleti buddhizmus | 142 |
| Hans Küng: Keresztény válasz | 147 |
| Paradigmaváltás: a "Kis kocsi"-ból a "Nagy kocsi"-ba | 147 |
| Buddhista felfogás a valóságról | 152 |
| Az ember méltósága | 157 |
| A gondolkodás megsemmisítése a gondolkodás által | 164 |
| Üresség és telítettség | 167 |
| Az abszolút lét | 170 |
| Ateista vallás-e a buddhizmus? | 172 |
| Személyes-e az abszolútum vagy személytelen? | 178 |
| Az ellentétek egybeesése | 181 |
| Istenfelfogás Keleten és Nyugaton | 183 |
| Buddhizmus a mai társadalomban | 187 |
| Heinz Becher: Buddhista szemlélet | 189 |
| A buddhizmus Nyugaton | 191 |
| Nyugati és keleti ellenhatások | 193 |
| Buddhista ökumené | 197 |
| Ambedkar és az indiai újbuddhizmus | 198 |
| Visszapillantás | 201 |
| Hans Küng: Keresztény válasz | 205 |
| Újabb gondolatok a párbeszéd módszeréről | 205 |
| Paradigmaváltás a "Nagy kocsi"-ból a "Gyémánt kocsi"-ba | 208 |
| Vallásosság és szexualitás | 210 |
| A tantra és Buddha tanai | 214 |
| A meditáció buddhizmusa | 218 |
| Meditáció vagy imádság? | 223 |
| Keresztény meditáció és buddhista imádság | 226 |
| Az egy Buddha és a sok buddha | 229 |
| A hit buddhizmusa | 235 |
| Buddhológia és krisztológia | 239 |
| Szenvedés és beteljesülés | 243 |
| Hans Klüng: Nincs világbéke vallások közötti béke nélkül | 249 |
| Időrendi táblázat | 251 |