865.292

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Tanáremberek, kiemelkedő tanáregyéniségek

Előszó

Azok, akik lehetőséget kaptak 1989- után a katonai felsőoktatásban társadalomtudományi területen tanárként működni, többségükben olyan ambícióval indultak, amelyről Veres Péter „Napszámos énekek"... Tovább

Tartalom

Bevezetés 5
I. Fejezet: A Társadalomtudományi Intézet 1990-2010
1. Az első tíz év
1.1. A rendszerváltás környezete és katonapedagógiai konzekvenciái 9
1.2. Szakvélemények a társadalomtudományi tananyagokról 15
1.3. A tanárok zavara és a rendszerváltozáshoz való viszonyuk szerkezete 22
1.4. Oktatási elveink 24
1.5. A felsőoktatás átrendeződésének kezdete 29
1.6. A ZMNE megalakulása 35
1.7. Kezdeményezéseink, további lehetőségek 45
1.8. NATO-csatlakozás 63
1.9. Az Intézet karrá szerveződésének gondolata és akadályai 66
1.10. Akkreditációk 68
2. A második tíz év
2.1. Intézményi integrációk, létszámcsökkentések, kapcsolatépítés 73
2.2. Közérzet és katonai kultúraváltás 78
2.3. A társadalom- és humán tudományok helyzete a katonai oktatásban 83
2.4. Az Intézet küldetése, feladatai, tantárgyleírások 87
2.5. A létszámok radikális változása 98
2.6. A társadalomtudományi kutatások helyzete 101
2.7. A jó tanár nem katedra bürokrata 108
2.8. Az okos hallgató nem fikció 111
2.9. Az Intézet folyóirata 118
2.10. A második akkreditációs jelentés 120
2.11. A tanszékek beszámolói 121
3. Emlékezetes eredmények, események, összegzés
3.1. Emlékezetes doktori (CSc., Ph.D) nyilvános viták 156
3.2. Emlékezetes konferenciák 175
3.3. A katonai felsőoktatás 200 évének üzenete 186
3.4. Új korszakhatár 191
Befejezés, köszönetnyilvánítás 197
Mellékletek:
Dokumentumok
Válogatás tanáraink tanulmányaiból (részletek):
Beréti László: Kisebbségek, kisebbségi törekvések Európában 225
Dr. Busch Béla: Intézkedések a jogi személlyel szemben 243
Csikány Tamás: A háromszéki kisháború 1848 decemberében 258
Harai Dénes: Az intellektualitás krízise 271
Matus János: A biztoságfelfogás új elemeinek hatása a katonai gondolkodásra 280
Bolgár Judit: Honvédségi helyzetváltozások: új megoldások régi kérdések és
válaszok tükrében 2 290
Tóth József: A Magyar Kommunista Párt katonapolitikája 1945-ben (részlet) 301
Kállai R. Gábor: Kafkománia (részlet) 324
Kiss Zoltán László: Pályaelhagyás 337
Malomsoki József: Jegyzetek a humán-erőforrás gazdálkodásról 366
Mátyás Mihály: A NATO országok haditechnikai K+F tevékenységének főbb jellemzői (Tézisek) 372
Molnár Miklós: A közbeszerzési jogorvoslatok néhány szervezeti és hatásköri aspektusa 377
Szabó A. Ferenc: Szórványok és diaszpórák (részlet) 387
Himmer Péter: Hét mondat Spíró Fogságából 394
Szabó Miklós: „HISTORIA EST MAGISTRA VITAE" - felkiáltó avagy kérdőjellel?? (MTA levelező tagsági székfoglaló.) 400
Oroszi Antal: Tiszti iskolák a forradalomban 408
Szelei Ildikó: A vezetés pedagógiája 422
Vincze Lajos: Válaszúton 429
II. Fejezet: A XX. század (második felének) kiemelkedő tanáregyéniségei
Előszó
Beszélgetés Cselőtei László akadémikussal 438
Cselőtei László: A mezőgazdaság vonzásában (részlet) 440
Beszélgetés Ormos Mária akadémikussal 452
Ormos Mária: Mese vagy történelem?/MTE 456
Beszélgetés Ferge Zsuzsa akadémikussal 469
Ferge Zsuzsa: Társadalmi áramlatok és egyéni szerepek (részlet) 474
Beszélgetés Heller Ágnes akadémikussal 492
Heller Ágnes: Költészet és gondolkodás (részlet) 497
Beszélgetés Király Béla akadémikussal 507
Király Béla: Amire nincs ige (részlet) 511
Beszélgetés Kornai János akadémikussal 529
Kornai János: A gondolat erejével/Rendhagyó önéletrajz (részlet) 534
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tanáremberek, kiemelkedő tanáregyéniségek Tanáremberek, kiemelkedő tanáregyéniségek

A gerinc enyhén töredezett.

Állapot:
2.980 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba