1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közigazgatási-gazdasági döntvénytár 1992. január

I. évfolyam 1. szám

Szerkesztő

Kiadó: UNIÓ Lap- és Könyvkiadó Kereskedelmi Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 77 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A gyakorlatot segítő jogirodalom egyre változatosabbá váló palettáját új folyóirat színesíti: a Közigazgatási-Gazdasági Döntvénytár. Az utóbbi évtizedeket tekintve egyedülálló ez a vállalkozás,... Tovább

Előszó

A gyakorlatot segítő jogirodalom egyre változatosabbá váló palettáját új folyóirat színesíti: a Közigazgatási-Gazdasági Döntvénytár. Az utóbbi évtizedeket tekintve egyedülálló ez a vállalkozás, hasonló gyűjtemény vagy periodika közel fél évszázada nem jelent meg, a folyóiratok közül is csak a Bírósági Határozatok képvisel hasonló - de közel sem azonos - profilt. Pedig a fejlett jogrendszerű országokban nem ritka az ilyen jellegű - akár félhivatalos, akár magánkiadványként megjelenő- határozatgyűjtemény. A magyar közigazgatás az elmúlt néhány évben alapvetően megváltozott. Ez a folyamat napjainkban is tart. a tanácsrendszert az önkormányzatok váltották fel. jogszabályok új hatóságokat hoztak létre, régi hatóságok új szervezetben tevékenykednek. Alapvető közigazgatási kódexek módosulnak, illetőleg újak jelennek meg. a közigazgatási bíráskodás kiterjesztésével a közigazgatási határozatok szinte lejes körét a bíróság felülvizsgálhatja. A demokratikus közigazgatás csak akkor felelhet meg a jogállamiság eszméjének, ha a jogalkalmazói gyakorlat nyilvános, minden jogkereső számára átlátható. a megismerhetőség egyik lényeges biztosítéka az alkotmányos, egységes jogalkalmazásnak, ez pedig elképzelhetetlen az irányadó határozatok rendszeres közzététele nélkül. Tudjuk, hogy a közigazgatás eljárása soha nem válhat garanciális elvekkel olyannyira körülbástyázottá, mint a bírói eljárás, nem válhat meghatározóvá a tárgyalás nyilvánossága, a szóbeliség, a kontradiktórikusság. A jogalkalmazás egysége felett sem őrködik országos szervezet. Az azonban már az alkotmányosság sérelmével jár, ha az ország nyugati részén a gyámhatóság más gyakorlatot folytat pl. a láthatási ügyekben, mint Budapesten. A polgár magatartását nem lehet Debrecenben másként megítélni, mint Győrben. A közigazgatásban dolgozók joggal kifogásolták, hogy egy-egy jogszabályi rendelkezés tárgyában kialakult gyakorlat egyszerűen hozzáférhetetlen. A tárgyi feltételek - s nem a jó szándék - hiányzott az egységes gyakorlat kialakulásához, nem voltak meg a feltételei annak, hogy a döntések széles körben is megismerhetők legyenek. Vissza

Tartalom

Beköszöntő1
Ingatlan-nyilvántartás
A tulajdonosi irányítást gyakorló szerv határozatára vonatkozó szabályok3
A szövetkezet közös használatában lévő belterületi föld megváltása4
A földrészlet területi adataira vonatkozó előírási hiba kijavításának feltételei6
Föld belterületbe vonása benzinkút létesítése végett7
Termőföld termelésből való kivonása8
Illetékügyek
Vagyonszerzési illeték ajándék visszakövetelése esetén10
Illeték kezelői jog ingyenes megszerzése esetén11
A közterületen lévő pavilon minősítése az illeték szempontjából13
A vagyonszerzési illeték alapjául szolgáló forgalmi érték15
Az összehasonlító értékadatok és az ügyfél nyilatkozatának jelentősége forgalmi érték megállapításánál17
A vagyonszerzési illeték alapjának megállapítása18
Vám
Vámudvarok működésének engedélyezése és az engedélyezés feltételei20
Vámmentesség és vámkedvezmény a vámellenőrzés akadályozása esetén21
Vámszabadterületté nyilvánítás feltételei22
Környezetvédelem
Veszélyes hulladékkal kevert talaj minősítése és a kitermelésre kötelezettek köre24
Nád és sás elégetésének tilalma védett természeti területen25
Versenyjog
Megtévesztő hirdetés közzétételének tilalma27
Egységes ár meghatározásának ajánlása mint versenykorlátozó magatartás29
A feltűnő értékkülönbség megállapításának szempontjai31
Személyi jövedelemadó
Közérdekű kötelezettség-vállalásra fordított érték levonása34
Jóvedelemadó-kedvezmény fennállásának bizonyítása36
Külföldi cég dolgozójának belföldön végzett tevékenységéből eredő jövedelem38
A bírósági felülvizsgálat iránt indított per költségének viselése határozat visszavonása esetén40
Az 1987. évi munkavégzés alapján 1988. évben kifizetett jövedelemre irányadó jogszabályok42
Adókedvezmény OTP által kezelt megtakaríás felhasználása esetén43
Forgalmi adó
Alanyi adómentesség gyűjtókereskedő foglalkozású adózó esetén45
Tárgyi adómentes és nem adómentes vállakozási tevékenység együttes végzése esetén adókötelezettség46
Adóköteles termék és szolgáltatás adóalany által történő belföldi értékesítése, exportálása, importálása esetén irányadó szabályok48
Magánszemélyek forgalmi adómentes szolgáltatása köréből kizárt tevékenység49
Nyugtaátadási kötelezettség alóli mentesítés szempontjai50
Közigazgatási határozat bírósági felülvizsgálata
A Legfelsőbb Bíróság Közigazgatási Kollégiumának 6. sz. állásfoglalása52
Szabálysértési ügyben hozott határozat felülvizsgálatának kizártsága a Pp. XX. fejezete szerinti eljárásban53
Az 1991. március 31. napja előtt hozott és közölt államigazgatási határozatok felülvizsgálata54
A felülvizsgálatra nyitva álló keresetindítási határidő55
A másodfokon eljáró államigazgatási szerv egyes határozatainak felülvizsgálati tilalma57
Adókötelezettséget megállapító jogerős államigazgatási határozat felülvizsgálati tilalma58
Kisajátítási határozat megtámadása termelőszövetkezet részéről
A megsemmisítő és új eljárás lefoyltatására utasít másodfokú közigazgatási határozat bírósági felülvizsgálatának kizrátsága
Pro Domo
Jogértelmezési kérdések a közigazgatási bíráskodás köréből64
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Közigazgatási-gazdasági döntvénytár 1992. január
Állapot:
840 ,-Ft
7 pont kapható
Kosárba
konyv