1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kísérleti pszichológia I. (töredék)

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 522 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-05-4030-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. Töredék kötet.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Woodworth és Schlosberg munkájával az amerikai kísérleti pszichológia máig legismertebb kézikönyvét tartja kezében az olvasó. A 26 fejezetes könyv rendkívül didaktikusan és gazdaságosan tárgyalja a klasszikus kísérleti pszichológia teljes anyagát.
Egy évszázad kísérleti kutatásait foglalja össze a legkülönbözőbb területeken, világosan demonstrálja, hogy a pszichológiai jelenségekről is van már olyan összegezhető ismeretanyagunk, melyre a e tudományág bátran támaszkodhat. A témák az egyszerű mozgások, illetve az állati tanulás elemzésétől az emberi érzelmek és problémák kísérleti kutatásáig terjednek.
A kézikönyv elsősorban két területen alapvető forrás ma is: az érzékeléslélektanban és a tanulás kutatásában. Természetesen egyéb fejezetei is olyan ismeretanyagot közvetítenek, melyek módszertanilag és tartalmilag egyaránt nélkülözhetetlen törzsanyagok. A könyv igen érzékletesen, több száz ábrával szemléltetve mutatja be magukat a kalsszikus kísérleteket s azok eredményeit.... Tovább

Fülszöveg

Woodworth és Schlosberg munkájával az amerikai kísérleti pszichológia máig legismertebb kézikönyvét tartja kezében az olvasó. A 26 fejezetes könyv rendkívül didaktikusan és gazdaságosan tárgyalja a klasszikus kísérleti pszichológia teljes anyagát.
Egy évszázad kísérleti kutatásait foglalja össze a legkülönbözőbb területeken, világosan demonstrálja, hogy a pszichológiai jelenségekről is van már olyan összegezhető ismeretanyagunk, melyre a e tudományág bátran támaszkodhat. A témák az egyszerű mozgások, illetve az állati tanulás elemzésétől az emberi érzelmek és problémák kísérleti kutatásáig terjednek.
A kézikönyv elsősorban két területen alapvető forrás ma is: az érzékeléslélektanban és a tanulás kutatásában. Természetesen egyéb fejezetei is olyan ismeretanyagot közvetítenek, melyek módszertanilag és tartalmilag egyaránt nélkülözhetetlen törzsanyagok. A könyv igen érzékletesen, több száz ábrával szemléltetve mutatja be magukat a kalsszikus kísérleteket s azok eredményeit. Kezelhetőségét a közel 100 oldalas, névmutatóként is használható bibliográfia és a tárgymutató is könnyíti. A kézikönyv - mely magyarul először 1966-ban jelent meg - régi hiánycikk a könyvipacon. Új kiadása a pszichológiával foglalkozó egyetemisták mellett a biológusok és pedagógusok, valamint a tágabb közönség érdeklődésére is joggal számíthat. Vissza

Tartalom

Bevezetés17
A reakcióidő24
Történeti visszapillantás26
A reakcióidő mérésére szolgáló készülék27
A reakcióidő függése az ingertől33
A reakcióidő függése az organizmustól48
A reakcióidő korrelációi és felhasználásai62
Az asszociáció66
Történeti háttér66
Az asszociációs kísérletekben használt módszerek69
Ugyanarra a szóra adott különféle válaszok frekvenciája vagy közkeletűsége73
Az asszociációk osztályozása76
A szabad asszociációs kísérlet alkalmazása a diagnosztikában és a hazugság-leleplezésében92
A figyelem99
A figyelem meghatározó tényezői101
Váltás és fluktuáció104
A figyelem elterelése113
Két dolog egyidejű végzése117
A figyelem vagy a felfogás terjedelme120
Érzelem - I. Kifejező mozgások140
Az érzelem aktivációs elmélete141
Az arckifejezés144
Az érzelmek vokális kifejezése158
Az arckifejezés elsődleges dimenziói160
Örökletesség és tanulás az arckifejezésben165
Érzelem - II. Energetika170
Az aktivációs mechanizmusok170
A bőr elektromos vezetőképessége174
A bőr elektromos vezetőképességének pszichológiai meghatározói182
A GSR jelentősége a pszichológiában200
Érzelem - III. Egyéb testi elvátlozások201
Vérkeringés201
Lélegzés210
Az izomfeszültség216
Egyéb változások és mutatók223
Aktivációs sémák (minták)226
Hazugság-leleplezés231
Pszichofizika - I. A küszöbök meghatározása239
A határok módszere243
Az átlagos hiba módszere247
A gyakorisági módszerek249
A küszöbök természete273
A küszöbök és a Wber-féle törvény275
Állandó hibák és sorozat-effektusok279
Pszichofizika - II. Értékskálák kidolgozásának módszerei290
Liminális különbségeken alapuló skálák291
Frakcionálási módszerek295
Az egyenlő érzékleti távolságok módszere304
Páros összehasonlítás312
A rangsorolási módszer317
A reakcióidő felhasználása skálák szerkesztésére323
A bőr érzékletei330
Az érzőidegvezetés331
A bőr különböző érzékleteinek elhatárolása337
A bőrérzékek adaptációja353
Tapintási észlelés362
A kémiai érzékek367
Ízlelés369
Szaglás376
Szaglási küszöbök385
Az ingerek és a recepciós folyamatok természete393
Hallás399
A cochlea és a hallóideg402
A hallási elméletek404
A hallás dimenziói407
Az egyszerű hangok kombinációi417
Inadekvát aurális jelenségek421
A süketség426
Auditív térészlelés430
Látás446
A látás ingere446
A pálcikák és a csapok szerepe a látásban450
A világossághoz és a homályhoz való adaptáció453
Idői és téri tényezők459
Világosság464
A látási élesség470
Színlátás475
Binokuláris látás487
A forma észlelése494
Ábra és alap494
Perceptuális egységek499
A kontúr503
Ábrák álcázása506
Az arány mint az alak egyik jellegzetessége509
Geometriai érzéki csalódások511
Figurális utóhatások518
A szín észlelése523
A szín észlelésének problémái523
A tárgy színének észlelése normális megvilágítási viszonyok esetén529
A megvilágítás megtévesztő jelzései539
Mezőtényezők542
Adaptáció546
A kontraszt548
Vizuális mélységészlelés554
A mélység lehetséges jelzőmozzanatai556
A sztereoszkóp és a sztereoszkopikus látás566
A mélységészlelés pontossága571
Akkomodáció és konvergencia578
A nagyság és a távolság közötti összefüggés584
Tárgyak észlelése593
A szemmozgások és az észlelés600
A szemmozgások megfigyelésének és regisztrálásának módszerei602
Fixáció és asszociált szemmozgások606
Szemmozgások olvasás közben613
Követő szemmozgások és a külső mozgás észlelése622
Kompenzáló szemmozgások630
Tájékozódás a térben636
A tanulás. Bevezetés és áttekintés642
A tanulási kísérlet általános sémája644
A tanulási kísérlet célja és tervezése656
Kondicionálás658
A feltételes reflex. Pavlov kutatásai658
A megerősítés közelebbi természete663
A kioltás problémája677
Időrelációk688
Beállításbeli és "akarati" tényezők695
Generalizáció és diszkrimináció700
A diszkriminációs tanulás707
Diszkrimináció közvetlen összehasonlítás nélkül711
Mely jelzések hatékonyak az eredményes diszkriminációnál?715
"VPSZ - Vikariáló próba szerencse"728
A "késleltetett rakció"733
Jelzések megtanulása embereknél738
Tanulás az útvesztőben745
Szenzoros jelzések az útvesztő-tanulásban746
A labirintus elrendezése mint a tanulás tényezője750
Néhány technikai kérdés757
Mit tanulnak az állatok a labirintusban?760
Hogyan tanulható meg az útvesztő?771
Útvesztő-tanulás embernél784
A tanulás és a teljesítmény motivációja795
A teljesítmény tényezői795
Belső késztetés és külső ösztönzők811
Negatív belső késztetések és ösztönzők811
Másodlagos ösztönzők824
Nem organikus elsődleges belső késztetések és ösztönök829
Emberi belső kséztetések és ösztönzők832
Az emlékezet843
Kísérleti módszerek az emlékezet tanulmányozására844
Az emlékezeti kísérletekben használt anyagok851
A bevésés855
A bevésés folyamata859
Felidézés872
Felismerés878
Megtartás880
A felejtés gyorsaságát befolyásoló tényezők885
Transzfer és interferencia891
A transzferkísérletek felépítése893
Kétoldali transzfer. Készségek átvitele egyik testrészről a másikra897
Az emlékezet gyakorlása903
A megfigyelés gyakorlása906
Transzfer az útvesztő-tanulásban908
Transzfer az inger és a reakció viszonylatában913
Visszahatás925
A megtartás (vagy a felejtés) elméletei933
Gazdaságosság a tanulásban és a teljesítméynben947
A felmondás mint segítség a tanulásban947
Egészben vagy részenként való tanulás950
Halmozott és elosztott tanulás956
Reminiszcencia965
Munka és fáradtság970
A készség elsajátításának eredményes módja983
Problémamegoldás: gondolkodás989
A gondolkodás folyamatát vizsgáló kísérletek990
A problémamegoldás kapcsolata a transzferrel1003
A beállítódás mint a problémamagoldás egyik tényezője1007
A következtetés mint az információk hasznosítása1021
Irodalom1031
Rövidítések az irodalom- és névmutatóhoz1115
Tárgymutató1117
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Kísérleti pszichológia I. (töredék) Kísérleti pszichológia I. (töredék) Kísérleti pszichológia I. (töredék)

A lapélek enyhén foltosak.

Védőborító nélküli példány.

Állapot:
1.900 Ft
950 ,-Ft 50
8 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Kísérleti pszichológia I. (töredék) Kísérleti pszichológia I. (töredék) Kísérleti pszichológia I. (töredék) Kísérleti pszichológia I. (töredék) Kísérleti pszichológia I. (töredék)

A borító kissé kopott.

Védőborító nélküli példány.

Állapot:
1.900 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba
konyv