kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Zeneműkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 459 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 18 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Két kötet egy könyvben. Néhány kottával. |
| I. kötet: | |
| Győry János: Berlioz | 5 |
| Hector Berlioz emlékiratai I. | 37 |
| Előszó | 39 |
| La Cote-Saint-André | |
| Első ádlozásom | |
| Az első zenei élmény | 41 |
| Apám | |
| Irodalmi neveltetésem | |
| Utazási szenvedélyem | |
| Vergilius | |
| Az első költői megrázkódtatás | 42 |
| Melylan | |
| Nagybátyám | |
| A rózsaszín topánkák | |
| A saint-eynardi erdő hamadriádja | |
| Egy tizenkétéves szív szerelme | 44 |
| Első zenetanárom: apám | |
| Zeneszerzési kísérleteim | |
| Csonttani tanulmányok | |
| Ellenszenvem az orvostudomány iránt | |
| Párizsba utazom | 46 |
| Egy év orvosi tanulmány | |
| Amussat professzor | |
| Egy operai előadás | |
| A Conservatoire könyvtára | |
| A zene ellenállhatatlan csábereje | |
| Apám megtiltja, hogy ezt a pályát válasszam | |
| Családi viták | 51 |
| Felvételem Lesueur növendékei közé | |
| Jósága | |
| A királyi kápolna | 54 |
| Az első opera | |
| Andrieux | |
| Az első mise | |
| Chateaubriand | 56 |
| A. de Pons | |
| 1200 frankot kölcsönöz nekem | |
| Misémet elsőízben a Szent Rókus-templomban adják elő | |
| Másodízben a Saint-Eustache-templomban | |
| Elégettem szerzeményemet | 59 |
| Első eszmecserém Cherubinivel | |
| Kidob a Konzervatórium könyvtárából | 60 |
| Apám megvonja a járadékot | |
| Visszatérek La Cote-ba | |
| Hogyan gondolkodik a vidék művészről és művészetről | |
| Kilátástalanság | |
| Apám ijedelme | |
| Beleegyezik, hogy visszatérjek Párizsba | |
| Anyám vakbuzgalma | |
| Megátkoz | 62 |
| Vissza Párizsba | |
| Leckéket adok | |
| A Konzervatóriumban Reicha szakjára kerülök | |
| Ebédeim a Pont-Neuf-ön | |
| Apám újból megvonja járadékomat | |
| Engesztelhetetlen ellentét | |
| Humbert Ferrand | |
| R. Lreutzer | 64 |
| Kórista-állásra pályázom | |
| Sikerül | |
| A. Charbonnel | |
| Legényháztartásunk | 66 |
| Első zenekari kompozícióm | |
| Operai tanulmányaim | |
| Két mesterem: Lesueur és Reicha | 69 |
| Verseny az Institut-ben | |
| Kantátámat előadhatatlannak nyilvánítják | |
| Rajongásom Gluck és Spontini iránt | |
| Rossini megérkezik | |
| A dilettánsok | |
| Elönt a düh | |
| Ingres | 71 |
| Operai estjeim | |
| Térítői buzagalmam | |
| Botrányok | |
| Jelenet rajongással | |
| Egy matematikus érzékenysége | 73 |
| Weber feltűnése az Odeonban | |
| Castilblaze | |
| Mozart | |
| Lachnit | |
| Az átírók | |
| Despair and die! | 78 |
| Nem rokonszenvezem az oölasz szövegre írt operákkal | |
| Befolyásolják Mozart bizonyos műveinek rám való hatását | 83 |
| Felragyog Shakespeare | |
| Miss Smithson | |
| Halálos szerelem | |
| Lelki levertség | |
| Első hangversenyem | |
| Cherubini mulatságos ellenkezése | |
| Kudarca | |
| Az első csörgőkígyó | 84 |
| Kárbaveszett hangverseny | |
| Karmester, aki nem tud vezényelni | |
| Kóristák, akik nem énekelnek | 89 |
| Beethoven feltűnése a Konzervatóriumban | |
| A francia mesterek gyűlölködő tartózkodása | |
| A c-moll szimfónia hatása Lesueur-re | |
| Lesueur állhatatosan kitart megrögzött nézetei mellett | 90 |
| Végzet | |
| Kritikus lesz belőlem | 93 |
| A zeneszerzési verseny | |
| A Szépművészetek Akadémiájának szabályzata | |
| Elnyerem a második díjat | 94 |
| Az Institut kapusa | |
| Leleplezései | 98 |
| Mindig csak Miss Smithson | |
| Egy jutalomjáték | |
| Kegyetlen véletlenek | 102 |
| Az Institut harmadik versenye | |
| Nem adják ki az első díjat | |
| Különös beszélgetés Boeldieu-vel | |
| Az andalító zene | 104 |
| Először olvasom Goehet Faust-ját | |
| Megírom fantasztikus szimfóniámat | |
| Hasztalan előadási kísérlet | 106 |
| Fantáziát írok Shakespeare Vihar-ára | |
| Előadják az operában | 108 |
| Erőszakolt szórakozás | |
| F. H. *** | |
| M. *** kisasszony | 109 |
| Az Institut negyedik versenye | |
| Elnyerem a díjat | |
| A júliusi forradalom | |
| Babilon bevétele | |
| A Marseillaise | |
| Rouget de Lisle | 110 |
| Díjkiosztás az Institut-ben | |
| Az akadémikusok | |
| Sardanapalról szóló kantátám | |
| Elődása | |
| Tűzvész, amely nem gyullad ki | |
| Dühöm | |
| Malibran asszony rémülete | 113 |
| Második hangversenyem | |
| A fantasztikus szimfónia | |
| Liszt meglátogat | |
| Kapcsolatunk kezdete | |
| A párizsi kiritkusok | |
| Cherubini megyjegyzése | |
| Itáliába utazom | 116 |
| Marseille-ből Livornóba | |
| Vihar a tengeren | |
| Livornóból Rómába | |
| A római Francia Akadémia | 119 |
| Az Akadémia ösztöndíjasai | |
| Félix Mendelssohn | 123 |
| Dráma | |
| Elhagyom Rómát | |
| Firenzéből Nizzába | |
| Visszatérek Rómába | |
| Senki sem halt meg | 125 |
| Génua és Firenze színházai | |
| Bellini I Montecchi ed i Capuletti-je | |
| Nő játssza Romeo szerepét | |
| Paccini Veszta szűz-e | |
| Nő játssza Licinius szerepét | |
| A firenzei orgonista | |
| A Corpus domini ünnepe | |
| Visszatérek az Akadémiára | 130 |
| Élet az Akadémián | |
| Kirándulásaim az Abruzzókban | |
| A Szent Péter templom | |
| A spleen | |
| Kirándulások a római Campganára | |
| A karnevál | |
| A Piazza Navone | 134 |
| Vadászat a hegyekben | |
| Ismét a Róma körüli síkság | |
| Vergiliusi emlékek | |
| A vadon Olaszország | |
| Bánatok | |
| Bálok az Osteriában | |
| Gitárom | 140 |
| Subiaco | |
| A Szent Benedekrend kolostora | |
| Szerenád | |
| Civitella | |
| Puskám | |
| Crispino barátom | 143 |
| Hogyan él a zenész Rómában | |
| Zene a Szent Péter templomban | |
| A Sixtusi-kápolna | |
| Elfogultság Palestrina iránt | |
| Modern egyházi zene a Szent Lajos templomban | |
| A zenés színházak | |
| Mozart és Vaccai | |
| A pifferarik | |
| Római szerzeményeim | 147 |
| Spleen-változatok | |
| Magány | 153 |
| Utazás Nápolyba | |
| A lelkes katona | |
| Kirándulás Nisitába | |
| A lazzaronik | |
| Meghívnak estebédre | |
| Egy ostorcsapás története | |
| A San Carlo-színház | |
| Gyalogosan vissza Rómába | |
| Az Abruzókon keresztül | |
| Tivoli | |
| Ismét Vergilius | 156 |
| Influenza Rómában | |
| Új filozófiai rendszer | |
| Vadászatok | |
| Szobalánybánat | |
| Visszatérek Franciaországba | 165 |
| Firenze | |
| Gyászos jelenet | |
| La bella Sposina | |
| A vidám firenzei | |
| Lodi | |
| Milano | |
| A Cannobiana Színház | |
| Győzhetetlen szerelmük a lapos csillogások és a vokalizációk iránt | |
| Vissza Franciaországba | 167 |
| A pápai cenzúra | |
| Hangversenyelőkészületek | |
| Visszatérek Párizsba | |
| Az új angol színház | |
| Fétis | |
| Hogyan javította Beethoven szimfóniáit? | |
| Bemutatnak miss Smithson-nak | |
| Teljesen tönkrement | |
| Lábát töri | |
| Feleségül veszem | 173 |
| Jutalomjáték és hangverseny a Theatre-Italienben | |
| Hamlet egyedik felvonása | |
| Antony | |
| A zenekar zendülése | |
| Elégtételt szerzek magamnak | |
| Paganini látogatása | |
| Brácsája | |
| A Harold Itáliában létrejötte | |
| Girard karmester hiábi | |
| Elhatározom, hogy ezentúl mindig magam vezénylem műveimet | |
| Egy névtelen levél | 179 |
| Gasperin Requiemet rendel tőlem | |
| A szépművészeti igazgatók | |
| Nézeteik a muzsikáról | |
| A meggyőződés hiánya | |
| Constantin bevétele | |
| Cherubini cselszövései | |
| Csörgőkígyók | |
| Eljátsszák Requiemet | |
| Habeneck dohányszelencéje | |
| Nem fizetnek | |
| Azt akarják, hogy megvásároljam a becsületrendet | |
| Mindenféle gyalázatosság | |
| Dühöm | |
| Fenyegetéseim | |
| Végül is fizetnek | 183 |
| Gyászmisém Lacrymosa-jának Lille-i előadása | |
| Kis sikló Cherubini számára | |
| Csinos tréfát űz velem | |
| Viperát nyeletek vele | |
| Bekapcsolódom a Journal de Débats szerkesztésébe | |
| Kritikusi tiszem gyötrelmei | 189 |
| Bertin kisasszony Esmeraldája | |
| Operám, a Benvenuto Cellini próbái | |
| Zajos bukás | |
| A Római Karnevál című nyitány | |
| Habeneck | |
| Duprez | |
| Ernest Legouvé | 193 |
| 1838. december 16-i hangversenyem | |
| Paganini levele és ajándéka | |
| Feleségem vallásos fellángolása | |
| Örjöngés, öröm, rágalom | |
| Látogatásom Paganininél | |
| Elutazása | |
| Megírom a Romeo és Júliát | |
| Miként bírálják ezt a művet | 198 |
| Rémusat megrendeli nálam a Gyász- és diadalszimfóniát | |
| Előadása | |
| Népszerűsége Párizsban | |
| Habeneck megjegyzése | |
| Spontini új jelzőt talál erre a műre | |
| Tévedése a Requiem-mel kapcsolatban | 202 |
| Utazás és hangversenyek Brüsszelben | |
| Néhány szó családi viharaimról | |
| A belgák | |
| Zanni és Ferranti | |
| Fétis | |
| Ez utóbbi súlyos tévedése | |
| A párizsi operában zenei ünnepséget rendezek és magam vezénylek | |
| Habeneck barátainak meghiúsított cselszövénye | |
| Botrány Girardin páholyában | |
| Hogyan lehet vagyont szerezni | |
| Németországba utazom | 205 |
| Jegyzetek | 211 |
| Első utam Németországba (1841-1842) | 3 |
| A. Morel úrnak. Első levél. Brüsszel - Mainz - Frankfurt | 3 |
| Girard úrnak. Második levél. Stuttgart - Hechingen | 11 |
| Lisztnek.Harmadik levél. Mannheim - Weimar | 19 |
| Stephen Hellernek. Negyedik levél. Lipcse | 25 |
| A. Ernstnek. Ötödik levél. Drezda | 33 |
| Heinrich Heine-hez. Hatodik levél. Braunschweig - Hamburg | 39 |
| Bertin Lujza kisassonynak. Hetedik levél. Berlin | 47 |
| Habeneckhez. Nyolcadik levél. Berlin | 53 |
| M. Desmarestnek. Kilencedik levél. Berlin | 61 |
| G. Osborne-nak. Tizedik levél. Hannover - Darmstadt | 69 |
| Színrehozom a Bűvös vadászt az Operában | |
| Recitativoim | |
| Az énekesek | |
| Dessauer | |
| Léon Pillet | |
| Pillet utódai feldúlják Weber partitújárát | 77 |
| Tárcákat kell írnom | |
| Kétségbeesésem | |
| Öngyilkossági hajlamok | |
| Az Ipar fesztiválja | |
| 1022 szereplő | |
| 32000 frank bevétel | |
| 800 frank haszon | |
| Delessert úr, a rendőrprefektus | |
| Cenzúrázzák a hangversenyműsorokat | |
| A vigalmi adó beszedői | |
| Amussat doktor | |
| Nizzába megyek | |
| Hangversenyek a Champs-Elysées cirkuszban | 80 |
| Második németországi utazásom | 90 |
| Ausztria, Csehország, Magyarország | |
| Humbert Ferrandnak. Első levél. Bécs | 90 |
| Humbert Ferrandnak. Második levél. Bécs (Folytatás) | 96 |
| Humbert Ferrandnak. Harmadik levél. Pesth | 104 |
| Humbert Ferrandnak. Negyedik levél. Prága | 111 |
| Humbert Ferrandnak. Ötödik levél. Prága (Folytatás) | 118 |
| Humbert Ferrandnak. Hatodik levél. Prága (Folytatás és befejezés) | 123 |
| Hangverseny Boroszlóban | |
| Faust elkárhozása című legendám | |
| A szövegkönyv | |
| A hazafias német kritikusok | |
| A Faust elkárhozása Párizsban | |
| Elhatározom, hogy Oroszországba utazom | |
| Barátaim jósága | 130 |
| Utazás Oroszországba | |
| A porosz futár | |
| Nernst úr | |
| A szánkók | |
| A hó | |
| A hollók ostobasága | |
| A Wielhorski grófok | |
| Lwoff tábornok | |
| Első hangversenyem | |
| A cárnő | |
| Sikerem van | |
| Utazás Moszkvába | |
| Groteszk akadály | |
| A főmarsall | |
| Az ifjú zenerajongók | |
| A Kreml ágyúi | 134 |
| Visszatérés Szentpétervárra | |
| A Romeo és Júlia két előadása a nagy színházban | |
| Romeo homokfutójában | |
| Ernst | |
| Tehetségénének jellege | |
| A zene visszaható ereje | 146 |
| Oroszországi utam folytatása | |
| Visszatérésem | |
| Riga | |
| Berlin | |
| A Faust előadása | |
| Ebéd Sans Souciban | |
| A porosz király | 151 |
| Párizs | |
| Kineveztetem Rowueplan és Duponchel urakat az Opera igazgatójának | |
| Hálájuk | |
| A vérző apáca | |
| Elutazom Londonba | |
| Jullien, A Drury-Lane igazgatója | |
| Scribe | |
| A pap az oltártól él | 154 |
| Apám halála | |
| Újból La Cote-Saint-Andrébe utazom | |
| Kirándulás Meylanba | |
| Őrjöngő menekülés a magányba | |
| Ismét a Stella del Monte | |
| Írok neki | 160 |
| Nővérem halála | |
| Feleségem halála | |
| Temetése | |
| Az Odéon | |
| Helyzetem a zenei életben | |
| Csaknem lehetetlen dacolnom a gyűlölettel, melyet a színházak körében magam ellen felkorbácsoltam | |
| A Covent Garden-beli cselszövés | |
| A párizsi Konzervatórium klikkje | |
| A megálmodott és elfelejtett szimfónia | |
| Szeretre méltó fogadtatásban részesítenek Németországban | |
| A hannoveri király | |
| A weimari nagyherceg | |
| A szász király intendánsa | |
| Búcsúm | 167 |
| Utóirat | 178 |
| Levél, amelyet emlékirataim kéziratával együtt X. úrhoz intéztem, aki adatokat kért tőlem, hogy megírhassa életrajzomat | |
| Utószó | |
| Befejeztem | |
| Az Institut | |
| Hangversenyek az Ipar-Palotában | |
| Jullien | |
| Az örökkévalóság hangvillája | |
| A Trójaiak | |
| E mű párizsi előadása | |
| Beatrix és Benedek | |
| E mű előadásai Badenben és Weimarban | |
| Kirándulás Löwenbergbe | |
| A Konzervatórium hangversenyei | |
| Fesztivál Strasbourgban | |
| Második feleségem halála | |
| Utolsó temetői históriák | |
| Vigyel el mindent az ördög! | |
| Utazás Dauphinéba | 197 |
| Második Meylan-i zarándoklatom | |
| Huszonnégy óra Lyonban | |
| Viszontlátom F... asszonyt | |
| Egy szív háborgásai | |
| Jegyzetek | 214 |
| Magyarázó jegyzetek | 220 |
| Színházak | 234 |
| Épületek | 234 |
| Újságok, folyóiratok | 235 |
| Egyéb | 235 |
| Könyvmagyarázat | 236 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.