A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Lenzen professzorral 1991 márciusa óta van szakmai, baráti kapcsolatunk. A közös sors a meghatározó ebben a felénk nyújtott kézfogásban. Az emberi arc formálásához számtalan tanácsot ad. Anyai...
Tovább
Előszó
Lenzen professzorral 1991 márciusa óta van szakmai, baráti kapcsolatunk. A közös sors a meghatározó ebben a felénk nyújtott kézfogásban. Az emberi arc formálásához számtalan tanácsot ad. Anyai hivatásunkban erősít, amikor a nevelés fortélyaiba vezet: „Nem az a fontos, hogy egy feladat tökéletesen meg legyen oldva, hanem az, hogy a gyermek megpróbál egy feladattal megbirkózni " Egy ideillő kis eseménnyel erősítem meg: Márk 9 éves volt. Járványos idő volt; fájt a fejem. Csak magam elé mondtam, a dolgom végezve: Jaj, de fáj a fejem! Mi lesz velünk? Márk elébem röppent biztató mosollyal: Nem kell félni, itt vagyok én! Ebben nem kell kételkednem. Lenzen professzor személyes varázsa - amely munkája minden részletét jellemzi időről időre halványítja a kétségbeesés állapotát. Bármi történjen is körülöttünk, a gyermekeink sorsa jórészt a kezünkben van. Fel kell hívni az értük felelős társadalom figyelmét, hogy ne hangozhassék el az anyák többször hallható sóhaja: „Adja az Isten, hogy gyermekem előbb haljon meg, mint én..." A mi sorsunk a soha be nem fejezett kötelességek kövein halad. Többnyire egyedül. A könnyek talán felszáradnak Az elcsukló szavak gördülékenyek lesznek Kisimult homlokráncaink mögül gyermekeinknek biztatóbb mosolyt inthetünk - talán. XII. Pius pápa fohászából vett mondattal zárom gondolataimat: „Adj nekem éber szívet, amely harcos és egyszer s mindenkor összeszedett".
Vissza
Tartalom
Előszó....................................................................4
Gyógypedagógia Down-kóros gyerekek számára..................5
Konvikció - egy gyógypedagógiai fogalom rövid magyarázata .... 8
A nagy játékos tisztálkodás - a 2. életévig ..................16
Egy generációt élni triszomálisan retardált gyerekkel ..........29
Az első három év után ..........................................33
Óvodáskor ..........................................................35
Iskolás évek ........................................................41
Lépések az önállóbb élet felé, munkavállalás................50
Dr. H. Lenzen professzor Általános Gyógypedagógiai és Szociálpedagógiai Tanszékének módszertani modellje ... 56
Előszó................................................................56
A munkahely........................................................57
Ajánlások a szüléstől kezdődő globális gondozáshoz............67
Globális gondozás..................................................67
Képzés a közös életvitel keretében ......................69
Durvamotorika - Rendszeres fejlesztés örömteli mozgással................71
Akusztikai kínálat / Hallásfejlesztés............................94
Első próbálkozások a vizuális fejlesztés kínálatainak rendezéséhez, rendszerezéséhez. Koncentráció fény-, szín- és diakínálattal......................101
Appercepció - Az emlékezet fejlesztése ...........103
Nyelvi- és beszédfejlesztés....................105
A gyakorlati életre vonatkozó útmutatások - részben játék, részben az anyának nyújtott segítség............106
A beszédértés és a beszéd fejlesztésének játékos formái.........105
Matematikai gondolkodás - Játékos formák a megalapozáshoz ...........106
Ismerkedés az idővel és az órával...............120
Bazális képzés játékkal és nyelvvel a környezet matematikai szempontú megismeréséhez
- Mennyiségek, számok, relációk, számítások.......121
Bazális képzés a számok, relációk és számjegyek világához - az általános észlelés és cselekvőképesség továbbfejlesztése ........................123
A manipulálástól a számlálásig és azután a számításig . . 125
A Heinrich Lenzen-féle iskola képzési terve ..........128
Iskolai élet.............................133
Bazális képzésben közreműködő gondozók, nevelők, tanárok ........................135
Az oktatás egészét átfogó témák a „poliesztétikai oktatáshoz".................136
Képzési terv az első dupla tanévhez (1. osztály)
Poliesztétikai oktatási koncepció ..............137
A második dupla tanév képzési terve (2. osztály)
Térbeli biztonság........................146
Képzési terv a 3. dupla iskolai év számára (3. osztály)
- Időtudat............................149
Képzési terv a 4. kettős tanév számára (4. osztály)
Életerő- és energiatudat....................153
A Lenzen-féle modell Down-kóros gyerekek számára . . . 157
A Down-kóros gyerek arca, és a kreativitás szerepe a triszomálisan retardált gyerekek gondozásában, nevelésében, oktatásában.......................159
A Down-kóros gyerek arca...................159
Kreativitás a retardált gyerekek gondozásában, nevelésében, oktatásában....................161
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.