| A helyi óvodai programok készítése előtt | 3 |
| A helyi óvodai pedagógiai programokról általában | 7 |
| A pedagógiai programhoz kapcsolódó rendelkezések | 9 |
| A helyi óvodai programok általános jellemzői | 12 |
| Az egészségvédelmi tervezéssel kapcsolatos fogalmak | 14 |
| Pedagógiai felelősség a program készítése során | 29 |
| A helyi óvodai pedagógiai programok készítésének lépései | 31 |
| Építkezés az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjára | 32 |
| A helyi sajátosságok, szociokulturális tényezők áttekintése | 33 |
| Az óvoda anyagi helyzetének elemzése, a korszerűsítés helyzete | 34 |
| Az óvoda népegészségügyi helyzetének elemzése | 36 |
| Az óvodai nevelés főbb mutatói | 37 |
| A szülőkkel, a nevelési és társadalmi szervezetekkel való kapcsolat | 38 |
| Az ellenőrzés és az értékelési rendszer jellemzőinek feltárása | 39 |
| Az óvoda sajátos arculatának elemei | 39 |
| Egészségvédelmi, egészségnevelési feladatok a helyi tervekben | |
| Az élet és az egészség mint alapvető érték a programban | 41 |
| Az egészségvédelem minden helyi óvodai program alapja | 42 |
| Az egészségügyi szervekkel való együttműködés | 43 |
| Az óvoda közegészségügyi követelményeinek elemzése | 43 |
| A személyi higiénés feltételek biztosítása | 45 |
| A helyes táplálkozás és kulturált étkeztetés követelmény-rendszere | 46 |
| A testedzés, kondicionálás követelményei | 47 |
| A fertőző betegségek intervenciója az óvodai közösségben | 47 |
| Az óvodai pszichohigiénés nevelés biztosítása | 48 |
| Egészségnevelési módszerek és eszközök alkalmazása | 49 |
| Egészségnevelés az óvoda dolgozói és a szülők körében | 49 |
| Az egészségvédelem, egészségnevelés fejlesztése | |
| Az első lépés: a program alkotó elemeinek összegyűjtése | 51 |
| A második lépés: a minimális követelmények meghatározása | 52 |
| A kiinduló helyzet rögzítése | 52 |
| Az óvoda épületének minimális egészségügyi követelményei | 53 |
| Az óvoda berendezésének egészségvédelmi minimuma | 53 |
| Az óvodai egészség-gondozás előírásai | 54 |
| A levegőztetés, mozgás, testnevelés és a játék egészségvédelme | 55 |
| Az óvodai étkeztetés egészségügye | 56 |
| Az óvoda belső életének egészségvédelme | 57 |
| Az óvodai dolgozók egészségvédelmének követelményei | 58 |
| Óvoda-egészségügyi (iskolaorvosi, védőnői) gondozás | 59 |
| A harmadik lépés: az egészségvédelem fejlesztésének megtervezése | |
| A jelenlegi helyzet viszonyítása a minimális követelményekhez | |
| A minőségi fejlesztés tervezése, innováció | 61 |
| Az óvoda imázsának kialakítása | 61 |
| Az írásba foglalás: a program elfogadása, rögzítése | 62 |
| A program végrehajtásának ellenőrzése | 64 |
| Irodalom | 66 |