Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.473

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Helyzetelemzés, önmeghatározás, döntés

Az óvodai program előkészítő szakasza

Szerző
Lektor

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 109 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-7315-57-8
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az "Óvodai programkészítés, de hogyan?" című könyv részletesen taglalja a programírás legátfogóbb, az óvodai élet egészére kiterjedő kérdésköröket. Jelen kötet egy szempontra koncentrál: a programírás előkészítésére. Azokra a tájékozódásokra, információ gyűjtésekre, amelyek elengedhetetlenül szükségesek az óvoda reális helyzetképének kialakításához, s a majdani döntés meghozásához.
Szerencsére az óvoda megteheti az alapos, körültekintő felkészülést, mert a nevelési programok hatálybalépésének szabályozása ezt lehetővé teszi. Az időkeret megengedi, hogy az óvodák hatékony, aktivizáló módszerekkel végiggondolják a helyi kereten belüli információk áramoltatását, azok feldolgozását, az óvodafelhasználók, óvodafenntartók érdekeinek, igényeinek feltárását.
Az igényes helyzetfeltáró munka biztos alapot ad a döntéshez, hiszen az kirajzolja, egyértelművé teszi, hogy egy óvoda milyen programmal dolgozzon a jövőben.
A kiadvány tartalmazza a helyzetelemzés szempontjait, s ahhoz rendelt... Tovább

Fülszöveg

Az "Óvodai programkészítés, de hogyan?" című könyv részletesen taglalja a programírás legátfogóbb, az óvodai élet egészére kiterjedő kérdésköröket. Jelen kötet egy szempontra koncentrál: a programírás előkészítésére. Azokra a tájékozódásokra, információ gyűjtésekre, amelyek elengedhetetlenül szükségesek az óvoda reális helyzetképének kialakításához, s a majdani döntés meghozásához.
Szerencsére az óvoda megteheti az alapos, körültekintő felkészülést, mert a nevelési programok hatálybalépésének szabályozása ezt lehetővé teszi. Az időkeret megengedi, hogy az óvodák hatékony, aktivizáló módszerekkel végiggondolják a helyi kereten belüli információk áramoltatását, azok feldolgozását, az óvodafelhasználók, óvodafenntartók érdekeinek, igényeinek feltárását.
Az igényes helyzetfeltáró munka biztos alapot ad a döntéshez, hiszen az kirajzolja, egyértelművé teszi, hogy egy óvoda milyen programmal dolgozzon a jövőben.
A kiadvány tartalmazza a helyzetelemzés szempontjait, s ahhoz rendelt munkáltató kérdőíveket, valamint olyan aktivizáló módszereket, amelyek segítik és erősítik az óvodai közösségek csapatmunkáját.
A kötet nem helyettesíteni, hanem elindítani szeretné a gondolkodást.
Kedves Kolléganők!
Próbálják ki a felkínált lehetőségeket és a helyi körülményeknek megfelelően változtassanak rajta!
Bízunk abban, hogy lesznek óvodák akiknek segíteni tudunk a gondolkodási folyamat irányának, terjedelmének meghatározásában. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 3
1. A PROGRAMKÉSZÍTÉS MUNKAFÁZISAI 4
1.1. Helyzetelemzés, értékelés 5
1.2. Önmeghatározás 15
1.3. Döntés. 16
2. A NEVELŐTESTÜLET AKTIVIZÁLÁSÁHOZ HASZNOSÍTHATÓ MÓDSZEREK 19
2.1. Legbiztosabban, legteljesebben, leggazdaságosabban 19
2.2. „Aktív módszerek" és az aktivizálás a programkészítés során 21
3. MELLÉKLETEK 31
1. számú melléklet Fenntartói vélemények összegyűjtése 31
2. számú melléklet A család szociokulturális helyzete 33
3. számú melléklet Szülői vélemények összegyűjtése 36
4. számú melléklet Szülői vélemények összegyűjtése 38
5. számú melléklet Az iskola véleménye az óvoda munkájáról 40
6. számú melléklet A nevelőtestület jellemzői, a feladatok elosztása 43
7. számú melléklet A nevelőtestület véleménye az óvodáról 44
8. számú melléklet Az óvoda nevelőmunkájának megítélése 45
9. számú melléklet A csoportok, egyének hatása az óvodában 47
10. számú melléklet Egy ideális óvodakép felvázolása 48
11. számú melléklet Az óvónők klímavizsgálata a munkakörülményeik jellemzőiről 49
12. számú melléklet Minőség-elv alkalmazása az óvodában
13. számú melléklet Az óvoda belső rendszerének elemzése, színvonalának mérése 52
14. számú melléklet Az óvodai csoportos munka hatékonysága 54
15. számú melléklet Az óvoda önmeghatározása
16. számú melléklet Továbbképzési lehetőségek megtervezése 56
4. VÁLASZTHATÓ PROGRAMOK 58
4.1. Jelenleg az Adatbankban a következő programok találhatók 58
4.1.1. Differenciált Óvodai Bánásmód 58
4.1.2. Epochális rendszerű óvodai nevelési program 60
4.1.3. Játék-mozgás-kommunikáció óvodai program 62
4.1.4. Komplex prevenciós óvodai program 63
4.1.5. Óvodai nevelés játékkal, mesével 65
4.1.6. Tevékenységközpontú óvodai nevelési program 67
4.1.7. Az óvoda helyi programja, Csempeszkovács 68
4.2. Az 1997-es naptári évben a következő óvodai nevelési programok kerülnek a Program és Tantervi Adatbankba 70
4.2.1. Lépésről lépésre óvodai program 70
4.2.2. Mályva óvodai nevelési program 72
4.2.3. Mozgásműveltség fejlesztő óvodai nevelési program 75
4.2.4. Néphagyományőrző, természetközeli, családokkal együttműködő óvodai program 77
4.2.5. Magyarországi Montessori Óvodai Program 78
4.2.6. Waldorf Óvodapedagógiai Program 81
4.2.7. Óvodai nevelés Freinet elemekkel 84
4.3. A multiplikátor-képzésen bemutatott választható programok 87
4.3.1. Óvodai élet a „Százholdas Pagonyban" 87
4.3.2. Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel 88
5. AZ ORSZÁGOS KÖZOKTATÁSI INTÉZET SZOLGÁLTATÁSAI 89
5.1. Közoktatási információs irodák 93
5.2. Közoktatási információs szolgáltató pontok 92
6. AZ ÓVODAI PROGRAMKÉSZÍTŐ MULTIPLIKÁTORKÉPZŐ TANFOLYAMON RÉSZT VETTEK NÉVSORA 95
7. A PROGRAMKÉSZÍTÉST SEGÍTŐ SZAKIRODALMAK 99
7.1. A helyi óvodai nevelési program kidolgozását segítő szakirodalmak 99
7.2. Orientáló szakirodalmak 100

Nagy Jenőné

Nagy Jenőné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Nagy Jenőné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem