1.034.178

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Félénk, szomorú és nyugtalan gyerekekről

Egy spirituális nevelési gyakorlat alapjai

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Szépnap könyvek
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 182 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-430-919-4
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"... Figyeljék meg a gyerekek ragyogó szemét, akiknek például jó Roland vagy Szent Miklós legendáját mondják el (ezek olyan történetek, amelyekben a "jó ember" hősként lép eléjük). Figyeljék csak meg, milyen büszkén és elégedetten reagálnak a gyerekek - különösen az általános iskolás korban - szüleik jó cselekedeteire..."
"... Milyen fáradságos önnevelési munkával kell megküzdenünk a tolerancia erényéért, ha jelentőségét gondolkodásunkkal már felfogtuk! Pedig ha az életérzék nyílt titka közismertté válna, nevelési irányelveink természetes alapját képezhetné, és a toleranciára való fogékonyság már a gyermekek bölcsőjében megjelenhetne..."
Az alapérzékek titkait és a bennük rejlő lehetőségeket tárja fel a szerző gyakorlati útmutatással azoknak, akik a nevelést művészetnek gondolják.

"...Megtanultam észrevenni, hogy az úgynevezett rendellenességek mögött különleges adottságok rejlenek, melyeket manapság félreértenek, és melyeket meg kell mentenünk.
A rendellenességekre... Tovább

Fülszöveg

"... Figyeljék meg a gyerekek ragyogó szemét, akiknek például jó Roland vagy Szent Miklós legendáját mondják el (ezek olyan történetek, amelyekben a "jó ember" hősként lép eléjük). Figyeljék csak meg, milyen büszkén és elégedetten reagálnak a gyerekek - különösen az általános iskolás korban - szüleik jó cselekedeteire..."
"... Milyen fáradságos önnevelési munkával kell megküzdenünk a tolerancia erényéért, ha jelentőségét gondolkodásunkkal már felfogtuk! Pedig ha az életérzék nyílt titka közismertté válna, nevelési irányelveink természetes alapját képezhetné, és a toleranciára való fogékonyság már a gyermekek bölcsőjében megjelenhetne..."
Az alapérzékek titkait és a bennük rejlő lehetőségeket tárja fel a szerző gyakorlati útmutatással azoknak, akik a nevelést művészetnek gondolják.

"...Megtanultam észrevenni, hogy az úgynevezett rendellenességek mögött különleges adottságok rejlenek, melyeket manapság félreértenek, és melyeket meg kell mentenünk.
A rendellenességekre koncentráló magyarázatmintákat el kellene vetnünk, és valóban figyelnünk arra a tudatváltozásra, melyet Steiner és mások a XX. század elején előre láttak..." Vissza

Tartalom

Előszó az 5. kiadáshoz5
Előszó az első kiadáshoz11
A spirituális nevelési gyakorlat alapkérdései13
Segítség az éjszakából13
Válaszol-e az angyal?17
A híd őrének kérdései21
Ha a test túl hideg a lélek számára24
Hideg fej - meleg szív26
Mi a "morális nevelés"?29
Az érzékelési folyamat mint világteremtő folyamat32
Az utánzás és a jó utáni vágy35
Az életérzék nyomában39
Előzetes megjegyzések39
A megelégedettségről40
Széljegyzetek az életérzék "nehéz" témájához43
A pozitív, nyugodt éber tudatállapot és a "jóság világprincípiuma"46
Életritmusok és bizalom a létben49
A nyugtalan, ideges gyermek51
Az életérzék ápolása: a légzés felszabadítása56
Nevelés és önnevelés. Tolerancia58
A tapintásérzék nyomában64
A bőr mint érzékszerv64
A tapintásérzék jellemzése66
Az "isteni érzésétől való áthatottság"68
A tapintásérzék és a világ iránti érdeklődés. Különbözőség, rezonancia, nyilvánvalóság71
Embertan és nevelési gyakorlat73
Mit jelent "érteni"?75
Szeretetteljes viszonyban a világgal78
Közelség és sérülékenység81
"A térben elhatárolt testi én"83
A Földre érkezésről85
Nevelés és önnevelés. A gondoskodás89
A félős gyermek látens traumája92
Az alapérzékek - szociális érzékek. A szerzett félelemről95
A félős gyermek (megfigyelések)99
Alváshoz készülődés és a nap kezdete102
Nevelés és önnevelés: "a pozitív pillantás"105
A félénk gyermek (további megfigyelések)107
Összefoglalás: hogyan bánjunk a nyugtalan és félénk gyermekekkel?109
A mozgás- és egyensúlyérzék nyomában114
Előzetes megjegyzések114
"Saját, szabad lelkiségünk átérzése"115
Az autonümia érzése118
A bennünk rejtőző művész120
A lelki finomhangoltságról125
A mozgás formája - a lelki struktúra127
Empátia és részvét128
Hibás végkövetkeztetések a nehéz fejlődési körülményekről130
A szomorú, mélázó gyerek. A mozgásérzék látens zavarainak jellemzője133
Háttér: az utánzóképesség gyengesége a kora gyermekkorban137
Az angyal által megérintve: a gyermek öntudatlan vágyai139
A szomorú, mélázó gyermekkel való bánásmód140
Beszédalakítás - értelmes gesztus143
Nevelés és önnevelés: a részvét ereje145
Egyensúlyérzék149
A kar és a kéz felszabadulása152
Egyensúlyérzék és ítélőképesség155
Lelki egyensúly és igazságérzék158
"A járás kegyelmi ajándéka": az egyensúlyérzék vezető pozíciója163
A lelki egyensúly és az önbecsülés166
Összefoglalás: irányelvek a szomorú, mélázó gyermek esetében169
Zárszó: Pedagógia és etika171
Irodalom173

Henning Köhler

Henning Köhler műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Henning Köhler könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv