| Kiadó: | Gondolat Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 264 oldal |
| Sorozatcím: | Kis zenei könyvtár |
| Kötetszám: | 11 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 15 cm x 10 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér reprodukciókkal illusztrált. |
| Az elődök | |
| A legrégibb Purcell mítosza. Normann-támadás. Az angolok küzdelme az életért | 7 |
| Zenéjük első tavasza. A Nyár-kánon. Dúr-zene, "ikerének", fauxbourdon | |
| Feltámad hazafias szellemük. Az első nagy angol költő: Chaucer. Az első nagy angol zeneszerző: Dunstable | |
| Dunstable utódai. Általános hanyatlás | |
| Új felemelkedés: a renaissance. Angol megtestesítője: VIII. Henrik | |
| A reformáció előretörése. Az anglikán zene első mesterei és formái. Taverner és az "In nomine" művek. Tye és az anthem. A kiváló Tallis és a service | |
| Erzsébet királynő. Anglia a tengerek ura lesz. Az irodalom nagy pillanata. Általános felfelé törekvés. "A zene mindenkié." | 45 |
| E kor legnagyobb zeneszerzője: Byrd. Jelleme és fiatal évei; értékei az egyházi zenében, a dal - irodalomban és a hangszeres zenében. Tanítványának, Morley-nak egyházi művei. Gibbons egyházi zenéje és egyéb művei | |
| A világi zene felvirulása. Mindenki szórakozni vágyik. A nép balladái. A kézművesek cathei. A forró pillantású líra. Lant-dalok és mesterük: Dowland. Campain és a többiek. A polgárság és a nemesség madrigálja. Ennek mesterei: Morley, Weelkes és Wilbye. A virginálzene Astontól Bullig. Virginálkönyvek. Táncok, programzene, variációk - virginálra. | 67 |
| Purcell | |
| A puritánok jelleme. A király és a gavallérok élvezetei | 101 |
| A Purcell-család eredete. Thomas Purcell, az apa vagy nevelőapa. Veszedelmek: pestisjárvány és tűzvész. Henry Purcell első kompozíciója. a gyermekkórusban. Tanítói: Cooke, Humfrey és Blow. Az első állások. Megindulás a zeneszerői pályán: fantáziák. A hagyományok ereje. Dalok. A színház kísértései. Az első király-ódák. Servicek és zsoltárok. A velencei és a régi angol kórus-technika. Az első csúcspont: a Full anthemek és a Verse anthemek | |
| Új tisztségek. Szomorúságok. az ország meghasonlása. Zsarnokuralom. A tudomány és az irodalom Angliája. Újra kísért a színház. Dalok, duettek, catchek. | 160 |
| Himnuszok. Ódák II. Jakabhoz. Ódák szent Ceciliához. Az új Verse anthemek. Koronázási anthem. A forrongás évének dalai és himnuszai. Énekeljetek minden népek | |
| Forradalom. Purcell művészetének új fejezete. Zongoraművek, triószonáták. A forradalom győzelmének öröméneke. Miért és hogyan használ basso ostinato technikáit? A legszebb Cecilia-óda. A Mária királynő ódák. | 198 |
| Egyházzenei művészetének csúcspontja: a Te Deum és Jubilate. Magánéletének hajszoltsága. Az utolsó évek dalai. | |
| Az utolsó nagy szenvedély: a drámai zene. Ennek kezdetei Angliában. A masque. | |
| Shakespeare és közönsége. Az első angol operák. Purcell nagyszerű indulása, a Dido. Az új közönség. Purcell többi operái. Összeroppanása és halála | |
| Függelék | |
| Henry Purcell életének és korának főbb eseményei | 251 |
| Purcell jelentősebb művei | 255 |
| Irodalom | 261 |