1.034.202

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hatékonysági problémák a közoktatásban

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 185 oldal
Sorozatcím: Tények és érvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az oktatásról folyó vitákban egyre gyakrabban találkozunk a hatékonyság fogalmával, sokszor egészen eltérő kontextusban, esetenként egymásnak ellentmondó értelemben. Gyakran az oktatás eredményessége vagy minősége szinonimájaként jelenik meg ez a kifejezés, máskor a kiadások csökkentésének eufemisztikus megfogalmazására szolgál. A fogalom közgazdaságtani értelmét ezek közül önmagában egyik sem fedi. A hatékonyság nem a ráfordítások mennyiségét és nem az eredményességet jelöli, hanem a kettő egymáshoz való viszonyát. Hatékonyság alatt lényegében azt értjük, hogy hogyan használjuk fel, mennyire költjük el jól az oktatásra szánt pénzt akár az egyes iskolákat, akár az oktatási rendszer egészét tekintve. A téma fontosságához képest viszonylag kevés tudományos igényű elemzés készült Magyarországon az oktatás hatékonyságáról. Ennek egyik nem elhanyagolható oka a megbízható adatok hiánya. Ez a kötet lehetőségeihez mérten ezt a hiányt kívánja némileg pótolni. A kötet tanulmányai olyan... Tovább

Fülszöveg

Az oktatásról folyó vitákban egyre gyakrabban találkozunk a hatékonyság fogalmával, sokszor egészen eltérő kontextusban, esetenként egymásnak ellentmondó értelemben. Gyakran az oktatás eredményessége vagy minősége szinonimájaként jelenik meg ez a kifejezés, máskor a kiadások csökkentésének eufemisztikus megfogalmazására szolgál. A fogalom közgazdaságtani értelmét ezek közül önmagában egyik sem fedi. A hatékonyság nem a ráfordítások mennyiségét és nem az eredményességet jelöli, hanem a kettő egymáshoz való viszonyát. Hatékonyság alatt lényegében azt értjük, hogy hogyan használjuk fel, mennyire költjük el jól az oktatásra szánt pénzt akár az egyes iskolákat, akár az oktatási rendszer egészét tekintve. A téma fontosságához képest viszonylag kevés tudományos igényű elemzés készült Magyarországon az oktatás hatékonyságáról. Ennek egyik nem elhanyagolható oka a megbízható adatok hiánya. Ez a kötet lehetőségeihez mérten ezt a hiányt kívánja némileg pótolni. A kötet tanulmányai olyan témákat elemeznek, mint az oktatás munkaerő-piaci megtérülése, a demográfiai változások hatása az iskolákra, a kisiskolák hatékonyságának kérdése, a pedagógusok munkaerő-piaci helyzete és ennek hatása a pedagógusok összetételére, vagy az önkormányzatok közötti kiadási egyenlőtlenségek. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
Semjén András: Az oktatási rendszer külső hatékonysága: a gazdaság és a munkaerőpiac elvárásai 11
Horn Dániel: Mennyibe kerül egy gyerek? Az általános iskolák oktatási szolgáltatásainak költségbecslése 35
Hermann Zoltán: A demográfiai változás hatása az iskolai ráfordításokra 47
Hermann Zoltán: A falusi kisiskolák és a méretgazdaságossággal összefüggő hatékonyságveszteségek 73
Varga Júlia: A közoktatásban foglalkoztatottak összetételének és keresetének változása, 1996-2004 87
Varga Júlia: A pedagógus szakokra jelentkezők és a pedagóguspályán elhelyezkedő pályakezdők jellemzői 117
Hermann Zoltán: Az önkormányzatok közötti kiadási egyenlőtlenségek a közoktatásban 143
Muraközy Balázs - Horn Dániel: Teljesítményalapú ösztönzőrendszerek a közoktatásban 165
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Hatékonysági problémák a közoktatásban Hatékonysági problémák a közoktatásban
Állapot:
3.480 Ft
1.740 ,-Ft 50
14 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Hatékonysági problémák a közoktatásban Hatékonysági problémák a közoktatásban
Állapot:
3.480 ,-Ft
28 pont kapható
Kosárba
konyv