kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Mozaik Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Szeged |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 95 oldal |
| Sorozatcím: | Abc Ház |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 978-963-697-149-6 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: MS-1509. Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz. |
| Szövegértelmezés | |
| Jó tanácsok | 3 |
| Könyv- és könyvtárhasználat | 3 |
| Pillantás a múltba | 4 |
| A nagy család | 6 |
| Regölés. Regösének | 7 |
| Rokonoknál | 8 |
| Rege a csodaszarvasról | 9 |
| Attila, a hunok királya | 12 |
| Éjjel a Tiszán | 12 |
| A honfoglalás | 13 |
| A koronázás | 15 |
| István király ítélete | 16 |
| A templomalapító | 17 |
| Iskola a kolostorban | 18 |
| A veszedelem híre | 19 |
| A Les-hegy | 20 |
| Rogerius menekülése | 20 |
| Hunyadi János harcai a törökkel | 22 |
| Mátyás anyja | 24 |
| Mátyás király | 26 |
| A kolozsvári bíró | 27 |
| Kinizsi | 28 |
| A könyv útja hazánkban | 29 |
| Látogatás a könyvtárban | 30 |
| Séta Petőfi Sándor fiával 1854. március 15-én | 31 |
| Bogáncs | 32 |
| Micó | 33 |
| Megértik-e az állatok az emberi beszédet? | 34 |
| Az állatok nyelvén tudó juhász | 35 |
| A buta veréb | 36 |
| Az okos veréb | 36 |
| Madárfészek | 37 |
| Muci | 38 |
| Az őz | 40 |
| Szomorú történet Oszkárról | 41 |
| A természet és az ember | 42 |
| Mi lennék? | 43 |
| A boszorkány | 43 |
| A pitypang meséje | 45 |
| A tündér | 46 |
| Egy legény meg egy kalász | 47 |
| Griffmadár | 48 |
| Eső esik | 49 |
| Arany Lacinak | 49 |
| A kis bicebóca | 51 |
| A tornaóra | 52 |
| A fogoly | 53 |
| Ibolya | 54 |
| Beszéd- és olvasásgyakorlás | |
| Prózai szöveg tagolása különböző hosszúságú szünetekkel. A szószerkezetek és a mondatok hanglejtése. Ellentétes jelentésű mondatok összekapcsolása | 55 |
| Közmondások tagolása. Fixációs gyakorlat. Prózai és verses szöveg összehasonlítása | 56 |
| Összetett mondatok tagolásának gyakorlása. Zöngés-zöngétlen hangpárok tiszta ejtése. Szavak toldalékainak pontos olvasása. A néma olvasás fejlesztése: azonos szótövekből összeállított mondatokkal | 57 |
| Összetett mondatok tagolásának gyakorlása. Összetett szavak olvasása. Fixációs gyakorlat. A szövegértés fejlesztése: rokon értelmű szavak jelentésének megkülönböztetése a mondatokban | 58 |
| Összetett mondatok tagolásának gyakorlása. Összetett szavak olvasása. A szavak toldalékainak pontos olvasása | 59 |
| Légzéstechnikai gyakorlat: bővülő szószerkezetek olvasása. A néma olvasás pontosságának fejlesztése: azonos szótövekből összeállított mondatokkal. A szem látószögének tágítása szószerkezetek olvasásával | 60 |
| Légzéstechnikai gyakorlat: bővülő szószerkezetek olvasása. A ritmusos olvasás gyakorlása helyesen elhelyezett hangsúlyokkal. Azonos alanyú mondatok értelmezése. Mondatok átfogalmazása, stilizálása rokon értelmű kifejezésekkel | 61 |
| Egy gondolat többféle megfogalmazása. A néma olvasás fejlesztése: azonos szótövekből összeállított mondatokkal. Egymás után következő összetett szavakban a közös tagra kötőjel utal | 62 |
| Verstagolás. Egy-egy szószerkezet folyamatos olvasásának gyakorlása sorváltáskor. A néma olvasás pontosságának fejlesztése: azonos szótövekből összeállított mondatokkal | 63 |
| Egymás után következő összetett szavakban a közös tagra kötőjel utal. A szem látószögének tágítása szóbővítéssel. Légzéstechnikai és tagolási gyakorlat bővülő mondatokkal | 64 |
| Az összetett mondatok tagolásának és a sorváltásnak gyakorlása. Címadási gyakorlat. A szem látószögének tágítása szóbővítéssel | 65 |
| Egy gondolat többféle megfogalmazása. A torlódó mássalhangzók helyes ejtése. A szem látószögének tágítása szóbővítéssel. A szövegértő olvasás fejlesztés a szószerkezetek megváltoztatásával | 66 |
| Szólásmondások tagolása és fixációs gyakorlat. Egy-egy szószerkezet folyamatos olvasásának gyakorlása sorváltáskor. Címadási gyakorlat | 67 |
| A felsorolás olvasásának gyakorlása. A szem látószögének tágítása szóbővítéssel és rövid mondatok olvasásával | 68 |
| Következtetés a költői szóalkotás jelentésére a szövegkörnyezetből. Egymás után következő összetett szavakban a közös tagra kötőjel utal. A jelentésnek megfelelő hangerő alkalmazása | 69 |
| Közmondások, szólások gyűjtése emlékezetből. A szavak közötti kis eltérések észrevétele: pontos olvasás. A hangmagasság változtatása | 70 |
| Következtetés az írói szóalkotás jelentésére a szövegkörnyezetből. Egy-egy szószerkezet folyamatos olvasásának gyakorlása sorváltáskor. Mondatok összekapcsolása kötőszavakkal - az összetett mondatok dallamformálásának gyakorlása | 71 |
| Verstagolás. A perifériás látás fejlesztése. Mondatok tömörítése: az átalakított mondatok tagolása | 72 |
| Verstagolás. A perifériás látás fejlesztése. Szöveg- és mondatfonetikai eszközök alkalmazása az érzelmek kifejezésére | 73 |
| A zöngés hangképzés és a ritmusos versmondás gyakorlása. Címadási gyakorlat. A szövegjelentés tükrözése hangsúlyokkal | 74 |
| Beszédtornák - nyelvedzők: folyamatos gyakorlás anyaga | 75 |
| Szövegalkotási gyakorlatok | |
| Pontos szóhasználat | 77 |
| Mondatkapcsolások | 78 |
| Mondatok variálása | 80 |
| Fogalmazási hibák javítása | 81 |
| Fölmérések | |
| Félévi fölmérés hangos olvasással: Lehel vezér kürtje | 83 |
| Félévi fölmérés önálló olvassásal: Botond | 84 |
| Év végi fölmérés önálló olvasással: A csodálatos erdő | 86 |
| Év végi fölmérés hangos olvasással: Kilátó | 88 |
| Szótárok | |
| Rokon értelmű szavak, kifejezések | 89 |
| Ellentétes jelentésű szópárok | 91 |
| Szólások, közmondások magyarázata | 92 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.