A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Hét gyakorlat a Hétszínvirág Iskolából

Szerző
Budapest
Kiadó: Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 126 oldal
Sorozatcím: Integrációs Pedagógiai Műhely Füzetek
Kötetszám: 17
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9795-32-7
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


A kötetből kiderül, hogy a roma gyermekek neveléséhez nem speciális „romapedagógia" szükséges, hanem humanista iskola. Ha egy iskola humanista, természetesen fog értékként foglalkozni mindazokkal a valóságos és sajátságos tudásokkal, amelyekkel mindenki rendelkezik. Az a görcsös erőlködés, amellyel a magyar pedagógia a roma gyermekek iskolai sikertelenségeinek okait igyekszik megtalálni, antihumánus cselekedet: mindazoknak, akik ebben a munkában részt vállalnak, a hátrányok okainak bogozása helyett a roma gyermekek értékei felé kellene fordítaniuk figyelmüket. Ugyanígy az a vita, amely arról folyik, hogy külön vagy együtt neveljünk, okafogyottá válna, ha humánusan szemlélnénk a problémát, azaz a valódi szükségletek alapján épülne-építenénk a nevelés rendszerét.
A roma gyermekek iskolázási problémái a magyar iskolarendszer problémáiból következnek: iskoláink antihumánusak, intoleránsak. Ha az iskola világa nem változik és a továbbiakban sem következik be paradigmaváltás, hamarosan... Tovább

Fülszöveg


A kötetből kiderül, hogy a roma gyermekek neveléséhez nem speciális „romapedagógia" szükséges, hanem humanista iskola. Ha egy iskola humanista, természetesen fog értékként foglalkozni mindazokkal a valóságos és sajátságos tudásokkal, amelyekkel mindenki rendelkezik. Az a görcsös erőlködés, amellyel a magyar pedagógia a roma gyermekek iskolai sikertelenségeinek okait igyekszik megtalálni, antihumánus cselekedet: mindazoknak, akik ebben a munkában részt vállalnak, a hátrányok okainak bogozása helyett a roma gyermekek értékei felé kellene fordítaniuk figyelmüket. Ugyanígy az a vita, amely arról folyik, hogy külön vagy együtt neveljünk, okafogyottá válna, ha humánusan szemlélnénk a problémát, azaz a valódi szükségletek alapján épülne-építenénk a nevelés rendszerét.
A roma gyermekek iskolázási problémái a magyar iskolarendszer problémáiból következnek: iskoláink antihumánusak, intoleránsak. Ha az iskola világa nem változik és a továbbiakban sem következik be paradigmaváltás, hamarosan nemcsak a látható rasszj egyei ben különböző kisebbség, hanem a „más kisebbségekhez" tartozó - a szociális értelemben vett kisebbségek, a más vallásúak, a betegek vagy egyáltalán a valamiben az átlagtól különböző -gyermekek kerülnek a roma gyermekekéhez hasonló helyzetbe.
Orosz Lajos Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Hét gyakorlat a Hétszínvirág Iskolából
Állapot:
1.240 ,-Ft
6 pont kapható
Kosárba
10-100% kedvezmény!