1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közszolgálat és menedzsment

Elmélet és gyakorlat

Szerző
Lektor

Kiadó: Pro Philosophia Szegediensi Alapítvány-Státus Kiadó
Kiadás helye: Szeged-Csíkszereda
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 214 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-888-123-6
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

ELMÉLET ÉS GYAKORLAT A KÖZIGAZGATÁSBAN

A közigazgatást - legalábbis a tisztviselők és hivatalnokok - gyakorlati jellegű tudománynak tartották, tartják: olyan jellegű... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

ELMÉLET ÉS GYAKORLAT A KÖZIGAZGATÁSBAN

A közigazgatást - legalábbis a tisztviselők és hivatalnokok - gyakorlati jellegű tudománynak tartották, tartják: olyan jellegű gyakorlati tudománynak, amely szoros összefüggésben áll a mindennapi élettel, a hétköznapokkal. A „hétköznapi ember nem mindig osztja ezt a véleményt, hiszen a Hivatal egyre jobban eltávolodik az egyéntől és gyakorta semmibe veszi az Ember (Polgár) véleményét, elvárásait. Ennek a gyakorlatiasságnak köszönhető - még a közigazgatás-tudományok megjelenésétől kezdődően - az a hagyományosnak nevezett megközelítés, mely szerint a közigazgatás elmélete nem annyira lényeges, mint annak gyakorlata. A közszférában dolgozó vezetők által gyakran hangoztatott elmélet azt eredményezte, hogy napjainkra a „gyakorlati szakemberek" egy kissé lenézik a közigazgatás „elméleti szakembereit". Sajna, eme helyzet az akadémia világ számláját is bőségesen terheli, hiszen a nagy tudású tanár urak pontosan azokról a dolgokról felejtettek el kommunikálni a szakma képviselőivel, ami összekötné őket: a szakmáról. Elfelejtették bevonni a gyakorló szakembereket a kutatásaikba, elemzéseikbe, ennek következtében ugyanannak a szakmának egy kettős nyelvezete alakult ki: az elméleti és a gyakorlati. Ennek a helyzetnek a kettősségét hivatott megjeleníteni az - a romániai közigazgatásban gyakran hangoztatott - mondás, miszerint „az elmélet az elmélet, de a gyakorlat az, ami megöl". Az elmélet és a gyakorlat ilyen szembeállítása sajnos nem csak veszélyes, hanem kártékony is. Nehezen feltételezhető, hogy sikeresen lehet vezetni egy olyan szervezetet, amelynek céljai és felépítése egy vezető beosztású alkalmazott számára érthetetlenek, felfoghatatlanok. Bonyolítja a helyzetet az is, hogy számos román politikus a „bürokrácia megszüntetéséről" beszél. Szomorú tény egy olyan országban, ahol még ma is gondot jelent még elméleti síkon is - egy működőképes bürokratikus modell kidolgozása, felállítása. Sok köztisztviselő szerint a bürokrácia negatív fogalom, és ha valaki bürokratáknak nevezi őket, az egyenesen sértésnek számít. Ugyanakkor számos romániai köztisztviselő még hallomásból sem ismeri a weberi bürokratikus modell alapvető elemeit. Vissza

Tartalom

ELMÉLET ÉS GYAKORLAT A KÖZIGAZGATÁSBAN 7
ÁLLAMI- ÉS MAGÁNSZERVEZETEK 12
Az (állami) intézmények környezete 16
Köz- és magánintézmények 23
Miért van szükségünk közszolgálati szervezetekre? 26
A köz- és magánszektor közötti együttműködés 33
Szervezet-elemzés 42
A szervezeti diagnózis rendszer-elméleti megközelítése 44
A közszolgálati menedzsment alapelvei 48
A teljesítménymérés rendszere
(Perrormance measurement system) 51
Á közszolgáltatás-fogyasztó profilja 53
KÖZSZOLGÁLATI MENEDZSMENT 59
A helyi közösségek menedzsmentje 67
Közszolgálati marketing - Ügyfél és polgári részvétel 71
STRATÉGIAI TERVEZÉS ÉS MENEDZSMENT 75
Stratégiai a közszolgálati szervezetekben 82
Stratégiai tervezés és menedzsment 89
A stratégiai menedzsment alkalmazása 95
Ellenőrzés és értékelés a közintézményekben 96
SZERVEZETI KULTÚRA 100
A racionalizmus és szimbolizmus között 100
A szervezeti kultúra meghatározásai 104
A szervezeti kultúra funkciói 106
Társadalmi kultúra-Szubkultúrák-Szervezeti kultúra 108
A szervezeti kultúra megjelenése, átadása és fenntartása 112
A szervezeti kultúra mint menedzseri eszköz 116
A szervezeti kultúra elemzése 119
A közintézmények szervezeti kultúrája 123
KÖZINTÉZMÉNYEK VEZETÉSE (LEADERSHIP) 125
A vezetői magatartás mítoszai 125
A szervezeti vezetői magatartás elemzése 137
A leadership szerepe 147
KÖZSZOLGÁLATI MENEDZSMENT ROMÁNIÁBAN -ESETTANULMÁNYOK- 159
Helyi gazdaság vagy helyi közszolgáltatások 159
Kommunális szolgáltatások 162
Közvilágítás 162
Ivóvíz- és gázszolgáltatás 167
Szennyvízcsatornázás és szennyvíztisztítás 170
Hőenergia-szolgáltatás 171
Helyi és regionális jelentőségű utak építése és karbantartása (javítása) 177
Közösségi szolgáltatások 178
A temetők és köztulajdonban lévő területek adminisztrálása 178
A hulladék gyűjtése, tárolása és feldolgozása 179
A települések tisztántartása 184
Parkok és zöldövezetek 186
Közszállítás 188
Lakásgazdálkodási szolgáltatások 197
Társadalmi-humanitárius szolgáltatások 199
Nevelésügyi szolgáltatások - 199
Fekvőbeteg egészségügyi szolgáltatások és mentőszolgálat 201
Kulturális szolgáltatások 202
Rendfenntartás és vagyonvédelem 204
A polgári védelem 204
Tűzvédelem 204
A közrend fenntartás 205
Tisztiorvosi szolgálat közegészség-védelmi szolgáltatások 207
KÖNYVÉSZET 208
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv