| Előszó | 9 |
| Moduláció és demoduláció | 11 |
| Szinuszos vivőjel modulációja | 12 |
| Amplitúdó moduláció | 12 |
| A moduláció gyakorlati megvalósítása | 19 |
| Speciális amplitudómodulációk | 21 |
| Frekvenciamoduláció | 23 |
| Fázismoduláció (PM) | 29 |
| Billentyűzés | 30 |
| Demoduláció | 32 |
| AM-demodulátorok | 32 |
| FM-demodulátorok | 35 |
| Zajok hatása a modulációra | 42 |
| Impulzusmodulációk | 44 |
| Az impulzusmodulációval kapcsolatos alapfogalmak | 44 |
| Analóg impulzusmodulációk | 44 |
| Digitális impulzusmodulációk | 47 |
| Az elektroakusztika alapjai | 53 |
| Akusztikai alapfogalmak | 3 |
| A fizikai hang és jellemzői | 53 |
| A hallás mechanizmusa | 55 |
| Szubjektív hangjellemzők | 56 |
| A fül sajátosságaiból következő akusztikai jelenségek | 57 |
| Sztereofónikus hangvisszaadás | 58 |
| A környezet hatása a hangképre | 59 |
| Az elektromechanikai (elektrosztatikai) átalakítók | 59 |
| Az elektroakusztikai hangátvitel modellje | 60 |
| Az elektroakusztikai átalakítók csoportosítása | 60 |
| A valódi átalakítók működési elvei | 61 |
| Mikrofonok | 64 |
| A gyakorlatban alkalmazott mikrofontípusok | 66 |
| Hangszórók | 70 |
| Fejhallgatók | 73 |
| Hangfalak, hangdobozok | 74 |
| Hangváltók | 76 |
| A hangtechnika fejlődése | 77 |
| A több hangsugárzós hangvisszaadás lehetőségei | 78 |
| Hangsugárzók és megválasztásuk | 79 |
| Analóg hangrögzítés | 81 |
| Lemezjátszók | 81 |
| Történeti áttekintés | 81 |
| A lemezjátszók felépítése, részei | 81 |
| Hanglemez | 82 |
| A hangbarázdák felépítése | 83 |
| Kompatibilitási feltételek | 85 |
| A hanglemez vágási jellemzője: a frekvencia és a barázdasebesség kapcsolata | 85 |
| Vágási korrekció | 86 |
| Hangszedők | 86 |
| Hangszedőkarok | 91 |
| A skating- (korcsolya-) hatás és csökkentése | 93 |
| Átviteli áramkörök | 95 |
| A lemezjátszók mechanikai rendszerei | 97 |
| Mágneses hangrögzítés - magnetofonok | 98 |
| Történeti áttekintés | 98 |
| A mágneses hangrögzítés alapelve | 98 |
| Jelhordozó felépítés | 99 |
| A felvétel folyamata | 101 |
| A lejátszás | 106 |
| Mágnesszalag törlése | 109 |
| Magnetofonerősítők | 111 |
| Magnetofonmechanikák | 112 |
| Magnetofonok zajcsökkentése | 114 |
| Digitális hangrögzítés | 117 |
| A digitális hangrögzítés előnyei és hátrányai | 117 |
| Compact Disc (CD) | 118 |
| A CD története | 118 |
| A CD-lemezekre vonatkozó ajánlások | 119 |
| A CD-DA előállításának lépései | 122 |
| A DC-DA-rendszer felvételi eljárása | 123 |
| A keretstruktúra és a pitek jellemzői | 130 |
| A CD-DA lejátszó felépítése és működése | 130 |
| A túlmintavételezési (oversampling) eljárás | 139 |
| R-DAT | 141 |
| Az R-DAT története | 141 |
| Az R-DAT-kazetta jellemzői | 141 |
| Az R-DAT-rendszer üzemmódjai | 141 |
| Az R-DAT-rendszer jellemzői | 142 |
| Sávfekvéses felvételi formátum | 143 |
| A felvétel és lejátszás folyamata | 146 |
| Szervorendszerek | 148 |
| DVD | 151 |
| A DVD kialakulása | 151 |
| A DVD-lemezek típusai, jellemzői | 152 |
| A DVD adatformátuma | 154 |
| A DVD lejátszása | 155 |
| A DVD alkalmazási területei, szabványai | 157 |
| Super Audio CD | 159 |
| A MiniDisc (MD) | 160 |
| Antennák és tápvonalak | 163 |
| Az elektromágneses hullámok | 163 |
| Dipólusantenna | 165 |
| Rádiófrekvenciás hullámtartományok | 167 |
| Rádiófrekvenciás hullámok terjedése | 168 |
| Antennák jellemzői | 170 |
| Antennatípusok | 171 |
| Antennatartozékok | 176 |
| Balun-transzformátorok | 176 |
| Mikrohullámú alapfogalmak | 178 |
| Tápvonaljellemzők | 179 |
| Tápvonaltípusok | 184 |
| Mikrohullámú antennák | 189 |
| Rádióadás- és rádióvétel-technika | 193 |
| Rádióadás-technika | 193 |
| Rádióstúdió | 193 |
| Keverőpultok | 194 |
| Rádiószabványok | 196 |
| Rádióadók | 197 |
| Rádióvétel-technika | 199 |
| Egyenes vevő | 199 |
| Szuperheterodin vevő | 200 |
| Középfrekvencia, tükörfrekvencia, együttfutás | 203 |
| Hangolóegységek, hangolási módok | 204 |
| Hangolóegységek áramköri felépítése | 207 |
| KF-erősítő | 210 |
| Automatikus erősítésszabályozás | 212 |
| Demodulátorok | 213 |
| FM-sztereo rádióműsor-szórás | 215 |
| FM-sztereo dekódoló | 216 |
| Rádió-vevőkészülékek hangfokozatai | 218 |
| Kijelzők és kezelőszervek | 221 |
| Korszerű rádió-vevőkészülékek | 222 |
| Digitális rádióműsor-szórás | 223 |
| Televízióadás- és televízióvétel-technika | 225 |
| Látás | 225 |
| Képfelbontás | 226 |
| A mozgás észlelése | 228 |
| A színek észlelése | 229 |
| A televíziós képjel előállítása | 230 |
| A képbontás elve | 230 |
| A mozgás átvitele | 231 |
| A váltott soros letapogatás elve | 231 |
| A fekete-fehér alapsávi képjel és az összetett videojel felépítése | 232 |
| A videojel sávszélessége | 235 |
| A videojel és a tv-hangátvitel modulációs rendszere | 236 |
| A televíziócsatornák és szabványok fő műszaki adatai | 238 |
| A színestelevízió-adástechnika és -vételtechnika alapjai | 243 |
| A fény természete, fénytechnikai jellemzők | 243 |
| Háromszínelmélet | 247 |
| A színkeverés törvényei | 249 |
| A színes televízió alapszínei | 249 |
| Az alapsávi, összetett színes videojel felépítése | 250 |
| Világosságjel (Y) | 250 |
| A színjelek, a színkülönbség, a színezet és telítettség tv-technikai értelmezése | 251 |
| Követelmények a színes televízió-rendszerekkel szemben | 252 |
| NTSC-rendszer | 253 |
| SECAM-rendszer | 257 |
| PAL-rendszer | 259 |
| Képbontó és képvisszaadó eszközök | 267 |
| A fényelektromos átalakítás elve | 267 |
| A felvevőeszközök jellemzői | 272 |
| Képvisszaadó eszközök | 274 |
| Televízió-stúdiótechnika | 285 |
| A stúdiók általános kialakítási szempontjai | 285 |
| A tv-stúdiókban alkalmazott kamerák | 287 |
| A tv-vevőkészülékek általános felépítése | 289 |
| Nagyfrekvenciás hangolóegység (tuner) | 292 |
| KF-erősítő és demodulátorfokozat | 293 |
| A hangcsatorna felépítése | 297 |
| Képjelcsatorna | 300 |
| Szinkroncsatorna | 303 |
| Eltérítőgenerátorok | 304 |
| A képcső áramkörei | 316 |
| Tápegység | 317 |
| Programválaszó egység | 318 |
| Telematikai szolgáltatások | 320 |
| Szinkron teletextrendszer | 320 |
| Mágneses képrögzítés | 327 |
| Követelmények a mágneses képrögzítéssel szemben | 327 |
| A mágneses jelrögzítés elve | 328 |
| Moduláció választása a mágneses képrögzítéshez | 328 |
| Széles frekvenciasávú jelek rögzítése | 329 |
| Helikális sebességfokozó módszer | 329 |
| A frekvenciatranszponálás elve | 330 |
| A sávok közötti áthallások csökkentése | 330 |
| Y jel áthallásának csökkentése az azimut felvételi módszerrel | 330 |
| A színjelek áthallásának csökkentése a színsegédvivő fázisléptetéses módszerével | 333 |
| A jelkimaradás (drop-out) kiküszöbölése | 335 |
| Időzítési pontosság mágneses képrögzítés és lejátszás esetén | 336 |
| A videomagnetofon általános felépítése | 336 |
| Az összetett videojel felvétele és lejátszása | 337 |
| A világosságjel felvétele | 337 |
| A világosságjel lejátszása | 340 |
| A színjel felvétele | 341 |
| A színjel lejátszása | 342 |
| A hangcsatorna | 344 |
| Szervorendszer | 345 |
| A képmagnó szervorendszerének általános felépítése | 346 |
| A szevoszabályozás elve | 347 |
| A szervorendszerhez szükséges segédjelek előállítása | 349 |
| A videomagnó mechanikai felépítése | 351 |
| Rendszervezérlő áramkör | 352 |
| Mikrohullámú és kábeltelevíziós műsorszórás | 354 |
| Közvetlen műholdas műsorszórás | 354 |
| A műholdas műsorszórás lehetősége | 354 |
| Geostacionárius pályán keringő műhold | 355 |
| Az alkalmazott moduláció | 358 |
| Frekvenciasávok | 360 |
| Az antenna és a kültéri egység | 362 |
| Beltéri egység | 367 |
| Digitális műholdas műsorszórás | 370 |
| AM-mikro rendszer | 372 |
| Az AM-mikro rendszer felépítése | 373 |
| Az AM-mikro adórendszere | 373 |
| AM-mikro adóantenna | 375 |
| Jel- és zajszintek a mikrohullámú összeköttetésben | 376 |
| AM-mikro vevőantennák | 379 |
| AM-mikro kültéri és beltéri egysége | 379 |
| Kábeltelevíziós rendszerek | 380 |
| Alapfogalmak | 381 |
| Frekvenciatartományok | 384 |
| Hálózati topológiák | 385 |
| Fejállomás | 387 |
| Hálózati építőelemek | 389 |
| A kábeltelevíziós hálózatok fejlődésének iránya | 395 |
| A televíziótechnika továbbfejlesztése | 397 |
| A hangminőséget javító eljárások | 397 |
| A2 modulációs eljárás | 397 |
| NICAM-728 kódolású sztereohang | 398 |
| A PALplusz rendszer | 400 |
| Televíziós képjavító módszerek | 405 |
| 100 Hz-es technika | 405 |
| Sebességmoduláció | 407 |
| Dinamikus fókuszálás | 407 |
| Színátmenet-javító áramkör (Color Transient Improvement, CTI) | 407 |
| Fésűszűrő (Digital Comb Filter, S-PAL, Crystal Clear) | 408 |
| Digitális zajelnyomás (DDigital Noise Reduction, DNR, Digital Noise Control, DNC) | 408 |
| Digitális televízió | 408 |
| A videojel tömörítésének alapjai | 409 |
| Az MPEG-2 kódoló működése | 416 |
| Az MPEG-2 szabvány | 416 |
| Speciális videoeszközök | 421 |
| Továbbfejlesztett képcsövek | 421 |
| Szuperlapos képcsövek | 421 |
| Megnövelt kontrasztú és fényerejű képcsövek | 422 |
| Új típusú megjelenítőeszközök | 422 |
| Folyadékkristályos képernyő (Liquid crystal display, LCD) | 422 |
| DLP technológia | 424 |
| Plazmaképernyők | 424 |