| Előszó | 17 |
| Alapozás | 21 |
| A konvergencia | 23 |
| A konvergencia fogalma és megjelenési területei | 23 |
| Bevezetés a hírközlési jog alapkérdéseibe | 27 |
| Hírközlésről, elektronikus kommunikációról vagy távközlésről beszélünk? | 27 |
| Miért kellett a távközlést megnyitni a piaci verseny előtt? Mi az úgynevezett természetes monopólium? | 29 |
| Miért olyan fontos a hálózat szerepe, miért beszélünk hálózatos jogokról? | 30 |
| Miért van szükség aszimmetrikus szabályozásra a hírközlésben? | 32 |
| Mit értünk összekapcsoláson és hozzáférésen? | 32 |
| Mi a jelentősége az egyetemes szolgáltatásnak? | 33 |
| Melyek a korlátos erőforrások és miben speciális a helyzetük? | 34 |
| Mi az előfizetői (vagy helyi) burok? | 34 |
| Az Európai Közösség távközlés-szabályozása | 35 |
| Az európai Közösség távközlési joga | 37 |
| A távközlési jog története az EU-ban | 37 |
| Korszakolás | 38 |
| A piacra lépés kormányzati korlátainak megszüntetése: a liberalizáció és a harmonizáció kettőssége | 39 |
| A liberalizáció után | 43 |
| Az Európai Közösség új távközlés-szabályozási koncepciója (a konszolidációs szabályozási csomag) | 44 |
| Az EU távközlése a főbb piaci mozgások és adatok tekintetében | 46 |
| A közösségi távközlési jog forrásai, tárgyai | 50 |
| A közösségi távközlési jog alapvető szabályozási céljai | 50 |
| A távközlés-szabályozás rendszere | 51 |
| Jogalkotási hatáskörök az EU-ban az EKSZ alapján | 51 |
| Másodlagos jogforrások - a távközlés jogi kerete | 55 |
| Egyéb közösségi aktusok | 56 |
| Az esetjog szerepe | 57 |
| A közösségi jog és a nemzeti jog viszonya a távközlésben | 57 |
| A liberalizációs szabályozási csomag áttekintése | 63 |
| A közösségi távközlési politika arx poeticája - A Zöld Könyvek | 63 |
| A liberalizációs irányelvek | 65 |
| A harmonizációs irányelvek | 69 |
| Félúton a régi és az új szabályozás között: a helyi hurok megnyitásáról szóló rendelet | 94 |
| Egy rendelet, amely nem sorolható be sehova | 95 |
| A rendelet célja, hatálya | 95 |
| A helyi (előfizetői) burokhoz történő hozzáférés fogalma, típusai | 96 |
| A jelentős piaci erővel rendelkező (a rendelet szóhsználata szerint "bejegyzett") szolgáltatók kötelezettségei | 97 |
| Költségek | 98 |
| A nemzeti szabályozó hatóságok szerepe | 98 |
| Az EU új hírközlés-szabályozási koncepciója | 99 |
| Áttekintő bemutatás | 99 |
| A keretirányelv | 102 |
| A liberalizációs irányelv | 109 |
| Az engedélyezési irányelv | 111 |
| A hozzáférési irányelv | 114 |
| Az egyetemes szolgáltatásról és a fogyasztói jogokról szóló irányelv | 122 |
| Az elektronikus kommunikációs adatvédelmi irányelv (EKA irányelv) | 127 |
| A spektrum-határozat | 132 |
| Rövid összegzés | 134 |
| Versenyszabályok a közösségi távközlés szabályozásában (távközlési versenyjog) | 135 |
| Kölcsönhatások az EU versenyjogával | 136 |
| Az érintett piacok meghatározása a távközlésben | 138 |
| Az érintett piac meghatározásának folyamata | 140 |
| A piac meghatározásának elméleti alapjai, sajátosságai a távközlésben | 142 |
| Érintett piacok a távközlésben az EU és a tagországok felfogása szerint | 146 |
| Gazdasági erőfölény avagy jelentős piaci erő? Kétféle értelmezés, egyféle megoldás? | 154 |
| Különbségek és alkalmazhatóság | 154 |
| Az Európai Unió megváltozott felfogása: a konszolidációs szabályozás piaci erő fogalma | 158 |
| A jelentős piaci erő meghatározása során alkalmazott alapelvek és szabályozási eszközök | 159 |
| A jelentős piaci erő meghatározásának módszerei | 160 |
| A jelentős piaci erővel együttjáró kötelezettségek kiszabása | 165 |
| Rövid értékelés | 166 |
| A nemzeti szabályozó hatóság kapcsolata a közösségi versenyjoggal, versenyhatósággal | 167 |
| A közösségi távközlési szabályozás és a közösségi versenyjog viszonya | 168 |
| A tagállami szabályozó hzatóság és a közösségi állami versenyjogi szabályok | 170 |
| Intézményi kapcsolatok, különös tekintettel a konszolidációs szabályozási szerkezetben előírt együttműködési követelményekre | 179 |
| A postai szolgáltatások közösségi jogi szabályozása | 190 |
| Közösségi állami versenyjogi esetek a postai szektorban | 190 |
| A postai irányelvek | 192 |
| A Bizottság vállalati versenyjogi gyakorlata | 194 |
| Magyar távközlés | 197 |
| A Magyar távközlés bemutatása, jellemzői vonásai | 199 |
| A magyar távközlés-szabályozás fejlődése | 199 |
| A szektorspecifikus szabályozás megteremtése a rendszerváltás után | 200 |
| A koncessziós rendszer | 201 |
| A magyar távközlés az adatok tükrében | 206 |
| Az EU-hoz csatlakozó, valamint csatlakozni szándékozó országok főbb távközlési mutatóinak összehasonlítása | 207 |
| Távközlési anomáliák Magyarországon | 220 |
| A koncessziós rendszer rendellenességei | 223 |
| A távbeszélő koncessziós rendszer beépített ellentmondásai - országos és helyi koncessziók | 226 |
| A koncessziós szerződések sorsa a Hkt. rendszerében | 228 |
| Miért mások az egyetemes távközlési szolgáltatás nyújtásának a feltételei? | 230 |
| Törtnéelmileg kialakult eltérő felfogás az egyetemes szolgáltatás szerepéről | 230 |
| A szociális kérdésekkel átitatott egyetemes szolgáltatási koncepció - a magyar fogyasztó vásárlőerejének különbsége az EU-átlaghoz képest | 231 |
| Hálózatfejlesztési indokok | 233 |
| A torzult fejlődésből eredő mobilellátottsági előny hatása az egyetemes szolgáltatás koncepciójára - a vezetékes és a mobilágazat helyzete a piacnyitáskor | 234 |
| A helyi hurok problémája | 235 |
| A mobil távközlés súlya és az ebből fakadó következtetések | 236 |
| A közösségi jogi JPE koncepció magyar távközlésre való alkalmazásának nehézségei | 237 |
| A jogharmonizáció problémái | 243 |
| Magyarország jogharmonizációs kötelezettsége a csatlakozás előtt és után | 243 |
| A liberalizációs és a konszolidációs szabályozási csomag harmonizációja | 245 |
| A hatályos magyar távközlési joganyag | 250 |
| Egységes törvény vagy törvények rendszere? A rendszerprobléma | 250 |
| A jelenlegi magyar távközlés-szabályozási rendszer áttekintése | 253 |
| A hírközlési törvény (Hkt.) általános bemutatása | 258 |
| A törvény hatálya | 259 |
| A Hkt. célja, alapelvei | 261 |
| A harmonizáltság állapota | 264 |
| A hírközlési szolgáltatások megkezdésének feltételei | 265 |
| Hírközlési szolgáltatások megkezdésére vonatkozó jogosultság | 265 |
| Bejelentés, nyilvántartásba vétel | 268 |
| Engedélyezés (frekvenciakijelölési, rádióengedély, távközlési építmények építési munkáinak engedélyezése) | 275 |
| Hírközlő berendezések szabad forgalomba hozatala | 278 |
| A hírközlési szolgáltatások végzésének általános szabályai | 279 |
| Az előfizetői szolgáltatások | 281 |
| Postai szolgáltatások | 284 |
| A jelentős piaci erő meghatározásának szabályai | 287 |
| Első lépés: az érintett termék 8szolgáltatási) piac meghatározása | 288 |
| Második lépés: az érintett földrajzi piac meghatározása | 291 |
| Harmadik lépés: a piaci részesedés meghatározása | 295 |
| Negyedik lépés: a 25%-os piaci részesedéstől való eltérés kritériumainak a vizsgálata | 296 |
| A jelentős piaci erővel rendelkező szolgálhatók azonosítása a HDB gyakorlatában | 297 |
| A hiányzó utolsó lépés, a kötelezettségek kiszabása, avagy milyen jogszabályi kötelezettségei vannak egy JPE szolgáltatónak? | 298 |
| A hírközlési szolgáltatások egyes feltételeinek biztosítása harmadik személyek részéről | 304 |
| Együttműködési szabályok | 306 |
| A szolgáltatók közötti együttműködés szabályai | 307 |
| Egyéb együttműködési viszonyok | 314 |
| Árakkal kapcsolatos szabályozási beavatkozások a hírközlési piacon | 315 |
| Bevezetés | 315 |
| Az árszabályozási beavatkozás indoka és célja | 317 |
| A hírközlési szektort érintő, árakat befolyásoló szabályozási intézmények formái | 319 |
| Az árszabályozási beavatkozások egymásra gyakorolt hatása | 324 |
| Következtetések | 325 |
| Fogyasztóvédelem a hírközlés területén | 326 |
| A szabályozási cél | 327 |
| A Hkt. és az Ftv. hírközlést érintő fogyasztóvédelmi rendelkezései | 327 |
| Együttműködés az FVF-fel | 328 |
| Az adatvédelem jelentősége és különös szabályai a hírközlés területén | 329 |
| Tárgyi hatály | 330 |
| Személyi hatály | 333 |
| Területi hatály | 334 |
| A hálózatok és szolgáltatások biztonsága, a hírközlési titkossága | 335 |
| Forgalmi adatok nyilvántartása és a részletes számlázás kérdése | 337 |
| Azonosítókijelzés, automatikus hívásátirányítás, kéretlen hívások | 338 |
| Az előfizetők nyilvántartása és más adatbázisok | 339 |
| A postai szolgáltatáshoz kapcsolódó adatvédelmi szabályozás | 340 |
| Gyakorlati problémák | 340 |
| Ellenőrzés, jogorvoslat | 341 |
| Egyetemes szolgáltatás | 342 |
| De lege ferenda | 348 |
| A hírközlés állami feladatai, az azt ellátó szervezetrendszer szabályozása | 351 |
| A Hírközlési Fegyülete (híF) | 351 |
| A Hírközlési Főfelügyelet és aHTH szervezeti, hatásköri kérdései | 353 |
| A HDB felépítése, hatásköre | 354 |
| A Hírközlési Főfelügyeletre, a HTH-ra és a HDB-re vonatkozó közös eljárási szabályok | 355 |
| A hírközlési Főfelügyelet és a HTH eljárásai | 356 |
| A HDB eljárásai | 360 |
| A versenyjog hatása, helye a hírközlés szabályozásában - a Gazdasági Versenyhivatal és a Hírközlési Felügyelet "együttélése" | 365 |
| A Hkt. és a Tpvt. egymáshoz való viszonya | 365 |
| A Hkt. és Tpvt. célkitűzéseinek összevetése | 369 |
| A Hkt. és a Tpvt. strukturális összevetése | 371 |
| A párhuzamossággal kapcsolatos jogalkalmazási kihívások - együttműködési igény a GVH és a HíF között | 372 |
| Versenyjogi ihletésű szabályozási intézmények a hírközlési törvényben - további együttműködési igény a GVH és a HíF között | 376 |
| Az együttműködés korlátai - bizalmas információk | 377 |
| Végkövetkeztetések | 378 |
| Nemzetközi távközlés | 381 |
| Nemzetközi távközlési jog | 383 |
| A távközlési jog szabályozása a nemzetközi jogban | 383 |
| WTO | 384 |
| A WTO feladatai, szervezeti felépítése | 384 |
| GATS | 384 |
| A GATS felépítése és alapelvei | 384 |
| A GATS távközlési szabályrendszere | 386 |
| Függelék az alapvető távközlésről szóló tárgyalásokról | 387 |
| A távközlési függelék | 388 |
| A referenciairat | 388 |
| A Magyarország által vállalt kötelezettségek áttekintése | 389 |
| A Nemzetközi Távközlési Unió (ITU) | 390 |
| Történet és felépítés | 390 |
| Hatáskör | 391 |
| A nemzetközi és a közösségi távközlés jogi viszonya | 392 |
| Függelék | 399 |
| Irodalomjegzyék | 401 |
| Könyvek | 401 |
| Cikkek | 402 |
| Egyéb források | 403 |
| Jogszabályok | 405 |
| Közösségi jogszabályok | 405 |
| Rendeletek | 405 |
| Irányelvek | 405 |
| Egyéb jogforrások | 408 |
| EGyéb közösségi anyagok | 409 |
| A hatályos magyar szabályozás | 410 |
| Törvények | 410 |
| Kormányrendeletek | 410 |
| A 2002. évi XI. törvény alapján | 411 |
| Miniszteri rendeletek | 411 |
| A Hkt-t megelőzően hatályos törvények alapján meghozott, jelenleg is hatályos jogszabályok | 412 |
| Egyéb (határozatok, irányelvek) | 413 |
| Jogesetek | 414 |
| Közösségi jog | 414 |
| Európai Bíróság | 414 |
| Bizottság | 415 |
| Magyar jog | 415 |
| Versenytanácsi határozatok | 416 |
| A Hírközlési Döntőbizottság határozatai | 416 |
| Alkotmánybíróság | 416 |
| Rövidítésjegyzék | 417 |