1.034.796

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mérföldkő után

Mit, miért?/A köznevelés megújítása 2010-2014

Szerző

Kiadó: Kairosz Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 199 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN: 978-963-662-726-3
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

2010-14 között, a Fidesz-KDNP szövetség kormányzásának első négy évében gyökeresen átalakult, megújult a köznevelés rendszere. Cselekvő részese, mi több, kezdeményezője lehettem a talán legnagyobb léptékű társadalmi átalakításnak, amely az elmúlt négy évben történt.
A folyamatot szokatlanul nagy, alig követhető sajtóvisszhang kísérte a kezdetektől fogva. A lárma zűrzavara mind a közbeszédben, mind a parlamentben felerősítette a változásokat ellenzők hangját. Ez némiképp érthető, hiszen az iskolarendszer irányultsága és teljesítménye meghatározó egy ország közeli és távolabbi jövője szempontjából, tehát a mindenkori ellenzék minden erejével próbálja e területen érvényesíteni a saját értékrendjéből fakadó elgondolásait.
2014. április 6-án a Magyarország jövőjéért felelősséget érző és vállaló felnőtt emberek (akik elmentek a választásra) nagy többsége a folytatásra szavazott.
E könyv megírására éppen ez a helyzet inspirált. Össze kívántam foglalni és megértetni az Olvasókkal,... Tovább

Fülszöveg

2010-14 között, a Fidesz-KDNP szövetség kormányzásának első négy évében gyökeresen átalakult, megújult a köznevelés rendszere. Cselekvő részese, mi több, kezdeményezője lehettem a talán legnagyobb léptékű társadalmi átalakításnak, amely az elmúlt négy évben történt.
A folyamatot szokatlanul nagy, alig követhető sajtóvisszhang kísérte a kezdetektől fogva. A lárma zűrzavara mind a közbeszédben, mind a parlamentben felerősítette a változásokat ellenzők hangját. Ez némiképp érthető, hiszen az iskolarendszer irányultsága és teljesítménye meghatározó egy ország közeli és távolabbi jövője szempontjából, tehát a mindenkori ellenzék minden erejével próbálja e területen érvényesíteni a saját értékrendjéből fakadó elgondolásait.
2014. április 6-án a Magyarország jövőjéért felelősséget érző és vállaló felnőtt emberek (akik elmentek a választásra) nagy többsége a folytatásra szavazott.
E könyv megírására éppen ez a helyzet inspirált. Össze kívántam foglalni és megértetni az Olvasókkal, hogy pontosan milyen intézkedéseket hoztunk (mit végeztünk el), és hogy mi volt és marad mindezzel a célunk (miért kellett megtennünk, amit tettünk).
Örömömre szolgálna, ha sokan elolvasnák: diákok, szülők, nyitott gondolkodásra kész nők és férfiak, pedagógusok, oktatási szakemberek, a közigazgatás munkatársai, no és természetesen politikusok. Vissza

Tartalom

Ajánlás (Semjén Zsolt) 7
Előszó (Balog Zoltán) 11
Bevezetés 15
1. Előzmények 19
2. A nemzeti köznevelési rendszer új
„alapszabálya'', a törvény 41
3. Egységesség és sokszínűség. A tartalmi
szabályozás (tantervek és tankönyvek)
megújulása 70
4. Érettségi és felvételi változások 84
5. Állami szerepvállalás: a Klebelsberg
Intézményfenntartó Központ 88
6. Az igazgatók helye és megváltozott szerepe 103
7. Egyházi és magánintézmények,
az iskolarendszer sokszínűsége 111
8. Pedagóguspolitika 119
9. Tehetséggondozás 146
10. Felzárkóztatás 153
11. Szakszolgálatok 162
12. Nemzeti Pedagógus Kar 165
13. Tanulói eredmények 171
14. Magyar nemzeti önazonosságunk
erősítése 178
15. Emberi vonatkozások 182
16. A folytatás (Zárszó) 196

Hoffmann Rózsa

Hoffmann Rózsa műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hoffmann Rózsa könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv