Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.493

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hogyan neveljünk demokráciára?

Megjelent 2005 - a demokráciára nevelés európai éve alkalmából

Szerző

Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 172 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az Európa Tanács 1997-ben meghirdetett Demokratikus Állampolgárságra Nevelés Programjának céljai közt szerepelt, hogy definiálja a demokratikus állampolgárságra nevelés fogalmát, megnevezze a szükséges alapkészségeket, módot találjon arra, hogy segítse a fiatalokat ezek elsajátításában, és hogy motiválja a döntéshozókat a program tartalmainak oktatáspolitikai prioritásként való kezelésére. A 2004-ben véget ért program eredményeinek minél szélesebb körű terjesztését, a létrejött szakmai tudós megosztását tűzte ki céljául az Európa Tanács Miniszteri Bizottsága, amikor a 2005-ös évet „Az állampolgárságra nevelés európai évének" nyilvánította. E cél megvalósítását szeretnénk kötetünk kiadósával is segíteni. A kötettel azt szeretnénk bemutatni, hogy léteznek olyan programok, tréningek, viszonyrendszerek, amelyek segítségével működtethető az aktív állampolgárrá történő nevelés. Az első nagyobb fejezetben a számunkra példa értékű angol tapasztalatokat ismertetjük. A második fejezet az... Tovább

Fülszöveg

Az Európa Tanács 1997-ben meghirdetett Demokratikus Állampolgárságra Nevelés Programjának céljai közt szerepelt, hogy definiálja a demokratikus állampolgárságra nevelés fogalmát, megnevezze a szükséges alapkészségeket, módot találjon arra, hogy segítse a fiatalokat ezek elsajátításában, és hogy motiválja a döntéshozókat a program tartalmainak oktatáspolitikai prioritásként való kezelésére. A 2004-ben véget ért program eredményeinek minél szélesebb körű terjesztését, a létrejött szakmai tudós megosztását tűzte ki céljául az Európa Tanács Miniszteri Bizottsága, amikor a 2005-ös évet „Az állampolgárságra nevelés európai évének" nyilvánította. E cél megvalósítását szeretnénk kötetünk kiadósával is segíteni. A kötettel azt szeretnénk bemutatni, hogy léteznek olyan programok, tréningek, viszonyrendszerek, amelyek segítségével működtethető az aktív állampolgárrá történő nevelés. Az első nagyobb fejezetben a számunkra példa értékű angol tapasztalatokat ismertetjük. A második fejezet az állampolgári nevelés hazai és nemzetközi lehetőségeivel és nehézségeivel foglalkozik. Az utolsó fejezetben pedig az Országos Közoktatási Intézetben folytatott tananyagfejlesztői munkánkat mutatjuk be. Vissza

Tartalom

Bevezető 7
I. Hogyan nevelnek állampolgárokat egy demokratikus hagyományokkal rendelkező országban? 5
Prof. Bemard Crick: Társadalomismeret oktatás és a demokráciára nevelés az oktatásban. Az angol oktatási kormányzat társadalomismereti
tanácsadó-testületének jelentése 1998. 11
Ted Huddleston - Don Rowe: Állampolgárságra és demokráciára nevelés az angol iskolákban. Ajánlások egy új tantárgy bevezetéséhez 24
Gyakorlati példák a Citizenship Foundation műhelyéből 34
Jakab György: Moduláris jelenismereti tantárgy Angliában. Általános tanulmányok (General Studies) 52
II. Az állampolgári nevelés lehetőségeiről 62
Mihály Ottó: Az EU-dimenzió: tantervek, programok és az adaptáció lehetőségei.
Az adaptáció elméleti, módszertani problémái 6í
Horváth H. Attila - Vass Vilmos: Az európai oktatási programok hazai adaptációs lehetőségei 77
Falus Katalin - Jakab György: Változatok adaptációra 87
Szabó Ildikó - Falus Katalin: Politikai szocializáció közép-európai módra.
A magyar sajátosságok 101
III. Hogyan nevelünk állampolgárokat egy demokratikus hagyományokkal kevésbé rendelkező országban 117
Falus Katalin - Jakab György: Bevezetés az Országos Közoktatási Intézetben fejlesztett tananyagokhoz 115
Falus Katalin: Civil társadalom 125
Csernyus László: A család (fogalma, funkciói, konfliktuskezelés a családban) 144
Stefány Judit: Fogalmi tisztázás 1. - társadalmi alapfogalmak 150
Stefány Judit: Jog az élethez? Az abortusz 156
Vajnai Viktória: Ókori római játékok - valóságshow-k 170
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Hogyan neveljünk demokráciára? Hogyan neveljünk demokráciára?

A lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
2.280 ,-Ft
18 pont kapható
Kosárba