| Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 192 oldal |
| Sorozatcím: | Pedagógus Könyvek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-16-2531-1 |
| Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi száma: MK-4400202. |
| Bevezetés | 5 |
| Gondolkodási készségek a tanulásban | 11 |
| Speciális program... | 13 |
| ...vagy a gondolkodási készségek fejlesztése minden tantárgy tanítása során? | 15 |
| Nyelvi vagy verbális intelligencia | 17 |
| Vizuális - térbeli intelligencia | 18 |
| Logikai - matematikai intelligencia | 19 |
| Mozgási vagy kinetikus intelligencia | 20 |
| Zenei intelligencia | 20 |
| Interperszonális intelligencia | 21 |
| Metakognitív intelligencia | 22 |
| Mi az, amit a tanulásról szóló kutatásból megtudhatunk? | 23 |
| Összegezés | 26 |
| Kérdezés | 29 |
| A terméketlen kérdések | 31 |
| A gondolkodás magasabb és alacsonyabb szintjei | 33 |
| Jó kérdések | 33 |
| A gondolkodásra szánt idő | 36 |
| A kérdezés készségei | 38 |
| Kérdéseket helyettesítő eszközök | 39 |
| A gyerekek bátorítása a kérdezésre | 40 |
| A kérdező osztály létrehozása | 44 |
| Összegzés | 46 |
| Tervezés | 49 |
| A problémamegoldás tervezése | 50 |
| A tervezés és a tudatos áttekintés: a metakognitív megközelítés | 53 |
| A tervezés tanítása | 54 |
| Összegzés | 62 |
| Vita | 63 |
| Beszéd és gondolkodás | 64 |
| Modellálás - a világ újrateremtése szavakban | 65 |
| Gondokodás és párbeszéd | 67 |
| Mi a vita? | 69 |
| Tanítás a vita eszközeivel | 72 |
| Összegzés | 77 |
| Kognitív térkép készítése | 79 |
| A fogalom fejlődése | 83 |
| Kognitív térképalkotás | 85 |
| A kognitív térkép készítésének céljai | 88 |
| A térképalkotás formái | 92 |
| Összegzés | 95 |
| Egyéni gondolkodásmód | 97 |
| Kreativitás, intelligencia és teljesítmény | 98 |
| A kreatív gondokodás mérése | 99 |
| A kreatív gondokodás fejlesztése | 101 |
| Kihívás (provokáció) | 109 |
| Összegzés | 103 |
| Kooperatív tanulás | 115 |
| A tanulás kommunikatív keretei | 117 |
| Tanulás párban | 118 |
| Tanulás csoportban | 124 |
| Összegzés | 133 |
| Egyéni készségfejlesztés példaadással | 137 |
| Kognitív "inasévek" | 138 |
| Pozitív visszajelzés | 151 |
| Összegzés | 153 |
| Áttekintés | 155 |
| Önbecsülés | 156 |
| A képességek mozgósítása | 157 |
| Személyre szabott tanulás | 159 |
| Az eredmények áttekintése | 162 |
| Önértékelés | 165 |
| Összegezés | 170 |
| A tanulást segítő környezet megteremtése | 171 |
| Tanulóközösség megteremtése az osztályban | 172 |
| A tanulást segítő közösség megteremtése az iskolában | 176 |
| Bibliográfia | 189 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.