1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hogyan tovább?

Pályaválasztási elképzelések Magyarországon

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 133 oldal
Sorozatcím: Tények és érvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-682-52-2
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Miközben az életben való boldogulás szempontjából egyre fontosabbá válik, hogy ki hol tanul tovább, a különböző továbbtanulási lehetőségek közt egyre nehezebb kiigazodni. A valóságos folyamatokat hozzávetőlegesen ismerjük a statisztikákból. Tudjuk, hogy hányan jelentkeztek az egyes iskolatípusokba. Sokkal kevesebbet tudunk azonban arról, mi történik a fejekben, miben gondolkodnak a fiatalok és szüleik, mely utakat látnak ígéretesnek vagy próbálnak elkerülni az új generációk, mennyire merészen próbálnak másképp dönteni, mint elődeik? A vágyott továbbtanulási irányok és a továbbtanulási aspirációkra ható mechanizmusok felderítése volt az egyik célunk, amikor 1997-ben az általános iskolák, két évvel később pedig a középfokú intézmények végzés előtti évfolyamának tanulóit kértük meg kérdőíveink kitöltésére három magyarországi város - Szombathely, Kecskemét és Békéscsaba - vonzáskörzetében. A kötetben található tanulmányok e vizsgálat alapján érdekes információkat, módszertanilag újszerű... Tovább

Fülszöveg

Miközben az életben való boldogulás szempontjából egyre fontosabbá válik, hogy ki hol tanul tovább, a különböző továbbtanulási lehetőségek közt egyre nehezebb kiigazodni. A valóságos folyamatokat hozzávetőlegesen ismerjük a statisztikákból. Tudjuk, hogy hányan jelentkeztek az egyes iskolatípusokba. Sokkal kevesebbet tudunk azonban arról, mi történik a fejekben, miben gondolkodnak a fiatalok és szüleik, mely utakat látnak ígéretesnek vagy próbálnak elkerülni az új generációk, mennyire merészen próbálnak másképp dönteni, mint elődeik? A vágyott továbbtanulási irányok és a továbbtanulási aspirációkra ható mechanizmusok felderítése volt az egyik célunk, amikor 1997-ben az általános iskolák, két évvel később pedig a középfokú intézmények végzés előtti évfolyamának tanulóit kértük meg kérdőíveink kitöltésére három magyarországi város - Szombathely, Kecskemét és Békéscsaba - vonzáskörzetében. A kötetben található tanulmányok e vizsgálat alapján érdekes információkat, módszertanilag újszerű megközelítéseket és sajátos kistérségi szemléletet nyújtanak. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Imre Anna - Lannert Judit: A vizsgált kistérségek jellemzői és a kutatás mintája 9
Mártonfi György: Foglalkozási és továbbtanulási aspirációk 19
Lannert Judit: A továbbtanulási aspirációk társadalmi meghatározottsága 38
Sági Matild: Az iskolaválasztás oksági modellje a racionális cselekvés-elmélet alapján 57
Imre Anna: A továbbtanulási és pályaválasztási aspirációk területi különbségei 73
Szabó Ildikó: Az iskolaválasztástól a pályaválasztásig. Tizenévesek életstratégiái és jövőképei 92
Függelék 111
Szülői kérdőív (13 évesek) 113
Tanulói kérdőív (17 évesek) 120
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Hogyan tovább?

Szép és tiszta példány.

Állapot:
1.640 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba
konyv