A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hogyan vezessek vasárnapi iskolát?

Hogyan vezessem a vasárnapi iskolát?

Szerző
Fordító

Kiadó: Magyar Evangélikus Vasárnapi Iskolai Munka
Kiadás helye: Győr
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 90 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Örömmel adjuk ezt a módszertani könyvet a magyar vasárnapi iskolai vezetők kezébe.
Tudjuk jól, hogy Isten Szentlelkét nem lehet a legjobb módszerrel sem biztosítani. Azt is valljuk, hogy a jó... Tovább

Előszó

Örömmel adjuk ezt a módszertani könyvet a magyar vasárnapi iskolai vezetők kezébe.
Tudjuk jól, hogy Isten Szentlelkét nem lehet a legjobb módszerrel sem biztosítani. Azt is valljuk, hogy a jó vasárnapi iskolának legelső és legfontosabb feltétele a vezető élő hite, Jézus Krisztussal való személyes közössége. Nem a módszer mindenható a vasárnapi iskolában - hanem a Szentlélek Úristen, akinek tetszik a gyermekek közt végzett igehirdetést megáldani hitből hitbe. Ezzel az alázattal vegyék kezükbe könyvünket a vasárnapi iskolai vezetők.
De tudjuk azt is, hogy a módszer megvetésével, készületlenséggel és tanítási rendszertelenséggel, elbizakodott egyénieskedéssel meg lehet oltani Isten Szentlelkét a vasárnapi iskolában. Isten várja tőlünk, hogy fáradhatatlan munkával keressük igéje gyermeknyelven való megszólaltatásának legjobb útját. Hűtlenség lenne a szolgálatban. ha nem akarnánk tanulni: hogyan vihetném jobban közel a gyermek lelkéhez Isten üzenetét. Felelőtlenség lenne, ha nem égetne a kérdés: hogyan vezessem a vasárnapi iskolát? Ehhez ad útmutatást kis módszertanunk.
A jó módszer Istentől megáldott eszköz lehet a vasárnapi iskolai szolgálatban. Ezzel a reménységgel vegye kezébe könyvünket minden vezető. Amit itt a vasárnapi iskolai tanítás módszereként nyújtunk, nem végleges és nem tökéletes, de ma a legjobbnak látjuk. A svájzi szerző hosszú évek elméleti és gyakorlati tanulmányozása után adta ki nemrégiben könyvét. Benne a vasárnapi iskolai munka legkorszerűbb tapasztalatai jutnak érvényre.
A módszertan jelen alakjában nem szolgai átvétel. Egyrészt még a külföldi könyv kezünkbe kerülése előtt több ponton - például a bibliai történet filmszerűsítésénél, stb. - magunk is hasonló irányba vittük az újabb hazai evangélikus vasárnapi iskolai képzést. Másrészt Jung könyvének megismerése óta tovább érleltük módszerét a magyar vasárnapi iskolai munkában. Vissza

Tartalom

Előszó
Első fejezet: A belső cél 5
1. Minden vasárnapi iskolai tanításnak legyen célja 5
2. Csak egy célja legyen minden vasárnapi iskolai tanításnak 5
3. A tanitas célja az alapigének megfelelő legyen 7
4. A tanitás célja gyermekszerű legyen 7
5. A tanítás célja igaz legyen 10
Második fejezet: A bevezetés 10
1. A bevezetés feladata 10
2. Csengetyűszó 12
3. A bevezetés formája 12
4. A kérdezés módszere 15
5. A bevezetés tartalma 18
a) Az ismeretlen dolgok megmagyarázása 18
b) A cél megpendítése 19
6. Ismétlés és kapcsolódás 20
7. Célkitűzés a bevezetés végén 21
Harmadik fejezet: A bibliai történet elbeszélése 23
1. Történetéhség 23
2. A Biblia is történeteket beszél el 23
3. Alapigéül történetet vegyünk a Bibliából 24
4. A bibliai történet igehirdetése 25
5. A bibiiai történet titka 25
6. A bibiiai történet elbeszélésének technikája 27
A) Az elbeszélés felépítése 27
Első szabály: Légy egyszerű. Csak egy nézőpontot alkalmazz 27
Második szabály: Légy érdekfeszítő. Jól építsd fel az elbeszélést 30
Harmadik szabály: Éld bele magad a történetbe. Légy szemléletes 35
B) Az előadás művészete 38
a) A nyelvezet 38
b) Az elbeszélési mód 39
c) A félbeszakítás 41
Negyedik fejezet: Az összefoglalás 41
1. Az összefoglalás feladata 41
2. Az összefoglalás formája 41
3. Törvényt tartalmazó bibliai történet alkalmazása 45
4. Evangéliumot tartalmazó bibliai történet alkalmazása 45
5. Az erkölcsi toldalék 48
6. A csemegetörténet 49
7. A kép az összefoglalás szolgálatában 50
8. Szemléltetés a táblán 51
A módszer képekben 55
A tanítás menetének vázlata 55
ötödik fejezet: A benyomások kifejezésre juttatása 56
a) A kifejezési lehetőségek külső köre 57
1. A rajzolás 57
2. A történet megjelenítése (Dramatizálás) 58
b) A kifejezési lehetőségek belső köre 59
1. Az arany mondás 59
2. Az ének 61
3. Az imádság 65
c) A vasárnapi iskolások szolgálatai 69
1. Általában 69
2. A külmisszió a vasárnapi iskolában 71
3. Munkaórák 75
Hatodik fejezet: Az előkészület 77
1. A közös előkészület szüksége 77
2. Az előkészítő óra célja 79
3. Passzív előkészítő órák 80
4. Aktív előkészítő órák 81
5. Ellenőrző kérdések 87
ö. Előkészület a csendes kamarában 88

Jung Emánuel

Jung Emánuel műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Jung Emánuel könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Hogyan vezessek vasárnapi iskolát? Hogyan vezessek vasárnapi iskolát? Hogyan vezessek vasárnapi iskolát? Hogyan vezessek vasárnapi iskolát? Hogyan vezessek vasárnapi iskolát?

Könyvtári könyv volt. A borító töredezett, elszíneződött, foltos. Néhány oldal foltos.

Állapot: Közepes
1.540 Ft
920,-Ft 20 25
6 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv